Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Czyszczenie Egr Accord VIII 2.2 iDTEC

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 paxstor

paxstor
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Acord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 09.10.2019

Witam, przybiera się do czyszczenia egr-a, może robił ktoś u siebie i podzieli się co i jak? Może jakieś zdjęcia? Szukałem po forum jak i Google ale za wiele nie znalazłem
  • 0

#2 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:28, 09.10.2019

Witam. Ja czyscilem egr jak kupilem VII...i kiepsko to zrobiłem bo zawór przepuszczal spaliny...i jakiś miesiąc temu powtorzylem operacje, ale egr podłączyłem na krótko do aku, żeby cały zawór się otworzył i wtedy miałem możliwość dokładnego wyczyszczenia z nagaru...po tym zabiegu zawór jest szczelny i już nie kopci na postoju i spalanie jest troszkę mniejsze....Nie wiem jaki egr jest w VIII czy elektryczny czy już na podciśnienie....głównie chodzi o to żeby zawór był szczelny przy pozycji zamknietej....czyscilem nitro
  • 0

#3 paxstor

paxstor
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Acord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 12.10.2019

Dzięki za odpowiedź, dziś udało mi się to rozebrać, co mnie zastanawia, widać olej w rurze jak i w egr, a chyba nie powinno go tam być, turbo jest ok, odma puszcza?
  • 0

#4 paxstor

paxstor
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Acord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 12.10.2019

Po czyszczeniu egr, jest taka szczelina, chyba nie bardzo to będzie🤔
  • 0

#5 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:28, 12.10.2019

Ja miałem minimalny luz, dopiero pod światło było widac ze zawor jest nie domkniety. Staralem sie głównie wyczyścić caly trzpień tego zaworu, raz że nie domykal to wydaje mi się że się zawieszal. Dlatego dałem go na krótko pod 12v żeby otworzyć i głębiej czyscilem. Tylko że trochę przegielem bo trzymałem go ponad 5 minut na otwartym i się trochę zagrzal, i nie chciał się zamknąć. Ale gdy ostygl to już zaczął normalnie działać.
Ja miałem takie objawy że na wolnych obrotach dymil.
  • 0

#6 paxstor

paxstor
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Acord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:41, 12.10.2019

Właśnie u mnie też tylko pod światło widać, tyle że, już wypucowalem ile się da, tam jest taki pierścień uszczelniający, który najprawdopodobniej się wytarł,chyba tylko nowy ratuje
  • 0

#7 00pawel

00pawel
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Anglia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII Kombi Diesel
  • KM:150 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:02, 04.08.2021

Czy ma ktoś może poradnik, zdjęcia jak wyczyścić EGR oraz kolektor dolotowy i wydechowy. Nie mogę w internecie nic takiego znaleźć.
  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:50, 04.08.2021

Poszukaj tutaj :

http://www.accordklu...d/#entry1020212
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 00pawel

00pawel
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Anglia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII Kombi Diesel
  • KM:150 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 04.08.2021

Niestety nie znalazłem nic w podanych linkach. A co sądzicie o liqui moly 5168? Czy ktoś używał tego preparatu w silniku N22B1 i może podzielić się opinią?
  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:42, 04.08.2021

Niestety nie znalazłem nic w podanych linkach. A co sądzicie o liqui moly 5168? Czy ktoś używał tego preparatu w silniku N22B1 i może podzielić się opinią?

 

Żadna woda świecona nie zastąpi rozbiórki i fizycznego wyczyszczenia wszystkiego ręcznie, łącznie z całym układem dolotowym.

Sam egr też trzeba otworzyć/zamknąć na trzpieniu poprzez podanie prądu żeby wszystko porządnie wyczyścić. 

Także szukaj także uszczelki kolektora dolotowego czy pod egr, masz u mnie w podpisie link gdzie części dobierzesz sobie sam pasujące do twojego auta po VIN.

 

https://www.google.c...iw=1920&bih=937

 

lub:

 

https://www.google.c...Q4dUDCA4&uact=5


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 rudald

rudald
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 24.11.2023

Podbijam temat, przeszukałem pół internetu i dla accorda VIII (8) nie widziałem rozbiórki EGR + układu dolotowego. Z tego co zajrzałem w dokumentację to sam EGR już nie jest widoczny od frontu jak w accordzie VII, a z tyłu silnika (patrząc na samochód stojąc przed maską).

 

Zastanawiam się nad przetestowaniem płynów liqui moly głównie ze względu na tak słabe dojście do EGR'a i układu dolotowego. Wg mnie główną zaletą tego płynu byłoby:

- nie rozbieranie układu

- czyszczenie wielu komponentów jednocześnie po za samym kolektorem dolotowym są jeszcze komora spalania, wtryskiwacze i wszystko co napotka na drodze.

 

Nawet jeśli ten płyn nie wyczyściłby na glanc to wciąż wygląda jak niezłe szybkie i wielopoziome rozwiązanie.


  • 0

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:32, 24.11.2023

Tu patrzyłeś?

http://www.accordklu...d/#entry1020212

https://honda-civic-...eaning.html?m=1

Pamiętaj że i-DTEC był także w crv i civic mk9
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 rudald

rudald
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:22, 02.03.2024

Dzięki za odpowiedź - nie dostałem informacji, że ktoś tu napisał. Okazało się, że miałem dziurę w rurce EGR i musiałem to rozebrać (całe szczęście z manualem). Zaskoczyła mnie względna czystość zaworu - spodziewałem się usmolenia z nagaru. Zastanawiałem się nad czyszczeniem turbiny (łatwy dostęp) i kolektora dolotowego. Natrafiłeś może na takie manuale? Moje proste szukanie nie znalazło nic konkretnego ani w PL ani po angielsku


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq