Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

SpadajÄ…ce obroty

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 S38UN10

S38UN10
  • Nowy
  • 11 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 30.09.2019

Witam wszystkich 🙂 z dnia na dzień pojawił mi się problem z obrotami. Proszę o jakieś porady i pomoc może ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał.
Z tego co widziałem w podobnych tematach to najczęściej przewija się motyw:

/ Przepustnicy, EGR , EGR Plate, silniczka krokowego /

Rok temu miałem problem z gaśnięciem silnika ale wtedy powodem były rozregulowane zawory po regulacji wszystko było dobrze do tej pory.
Na tą chwilę nie nic nie słychać żeby był jakiś problem z zaworami więc raczej odrzucam ich regulację na nowo. Nie jestem pewny ale podczas regulacji czyszona była też przepustnica i EGR.

Możliwe, że przez rok czasu znowu nazbierało się tam syfu??

Mechanik wspomniał mi, że to może być coś związanego z krokowcem a bardziej jakaś czujka przy nim kojarzy może ktoś coś oco może chodzić. Za każdą pomóc dziękuję 🙂
Niżej zamieszczam filmik jeśli będzie potrzeba przesłać film za pomocą innej strony, bo ten nie będzie działał czy coś to dajcie znać
https://www.szybkipl...a54d8d708b.html
  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:53, 30.09.2019

lepiej wrzuć foto z okolicy przepustnicy i kolektora dolotowego ;) warto też sprawdzić sondÄ™ lambda, jak siÄ™ zachowuje (miernik cyfrowy). nie napisaÅ‚eÅ› też na jakim paliwie jest ten objaw i czy w baku nie jest za maÅ‚o, lub starej benzyny. czyszczenie przepustnicy i IACV (krokowy), to jest podstawowa czynność po kupnie auta, a później tylko doglÄ…dać ;) sprawdź przy okazji, czy komp nie trzyma w pamiÄ™ci żadnych bÅ‚Ä™dów (spinacz w dwupinowÄ… kostkÄ™ pod schowkiem, pod nogami pasażera) - gorzej, jak nie masz żarówki od kontrolki Check Engine :zoltek: czasami pÄ™knie sobie wężyk na kolektorze dolotowym i takie sÄ… objawy, czasami zasyfiony IACV i przepustnica, a czasami 'droższe' rzeczy  :diabelgrin:


  • 0

#3 S38UN10

S38UN10
  • Nowy
  • 11 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 30.09.2019

Faktycznie nie dopisałem tego na czym gaśnie. Na LPG przygasa ale nie gaśnie a na benzynie tak jak na filmiku gaśnie całkowicie.
Po zapaleniu na zimnym silniku obroty sięgają około 1,5 tyś. A po przejechaniu około 1km za czymś się ten problem przy podjeżdżaniu do skrzyżowań itp.
Mogę dodać tylko, że podczas rozpędzania tak jakby coś trzymało ten samochód i nie daje się rozpędzić.

Z 2 m-c temu zmianialem filtr powietrza na Simota. Ale do tej pory wszystko jeździło sprawnie.
  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:23, 30.09.2019

sprawdź to wszystko, co Ci napisałem u góry ... w szczególności kontrolkę check engine, czy w ogóle działa, podrzuć foto z pod maski i jak wygląda przepustnica w środku. z objawów, to prawdopodobnie będzie IACV zasyfiony mułem ;) jak na lpg nie przełącza na benzynę przy przygasaniu i nie zdusza silnika, to jestem ciekaw jak te zawory są u Ciebie ustawione :D jak przeczyścić IACV i przepustnicę jest na forum tutorial ;) (tylko nie myj ich WD40, czy też benzyną :zoltek: ) szpraj do gaźników dostaniesz za 7-8 zł i ładnie przeczyścisz oba elementy, bez dotykania (oczywiście na stole, nie w aucie, żeby ładnie odparowała ta chemia przed montażem ;) ) + uszczelka pod przepustnicę nowa, bo ze starej nic prawdopodobnie nie zostanie :zoltek: jest papierowa i trzeba po demontażu przepustnicy usunąć ją z kolektora, jak i z przepustnicy przed montażem nowej.


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:46, 01.10.2019

Skąd wiesz że zawory nie są do regulacji? Ile przejechałeś od poprzedniej regulacji?

Jeśli wsadziłem wkładkę simoty to znacznik od założenia starego filtra.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 S38UN10

S38UN10
  • Nowy
  • 11 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 01.10.2019

Skąd wiesz że zawory nie są do regulacji? Ile przejechałeś od poprzedniej regulacji?
Jeśli wsadziłem wkładkę simoty to znacznik od założenia starego filtra.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Od ostatniej regulacji przejechałem około 6000km.

Kojarzycie coś takiego jak "Czujnik wolnych obrotów", bo "Zawór wolnych obrotów" to Krokowy tak?

Jak mechanik odpiął jakiś czujnik z krokowego (Denso 14) to obroty wskakiwały na 1,5tyś. Jak przygazowalem poszły w górę i znowu opadły do 1,5. Po założeniu czujnika po przygazowaniu poszły w górę, spadły na sam dół i samochód zgasł. (Oczywiście wszystko na biegu jałowym).
  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:36, 01.10.2019

Pkt. 1 czyszczenie IACV i przepustnicy - nowe uszczelki.
Bez zrobienia tego porządnie dalsza dyskusja nie ma sensu bo to najczęstsza przyczyna zaraz obok zaworów.
  • 0

#8 Kunako

Kunako
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Liftback
  • KM:180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:12, 07.07.2021

Wiec tak, dałem auto do naprawy a po naprawie mam problemy.
Zrobione:
- Wymieniony TPS
- Nowe uszczelki ssaka i przepustnicy
- nowe kable świec i nowe świece irydowe
- nowa kopułka z palcem
- rozrusznik zregenerowany
- zawory regulowane 4k km temu

Do mechanika wylądował bo TPS umarł, ssak się rozszczelnił, miał problemy z równym paleniem nagarach i rozrusznik zdechł.

Ogólnie wszytko jest rozwiązane, silnik równo działa itd. Ale sporadycznie jak się zatrzymam na czerwonym, to po chwili płynnie wskazówka obrotów spada do 500 i sunie niżej...

Najgorsze jest to, ze to nie zawsze ma miejsce.
Jeden dzień jest ok. A następnego dnia co stanie na światłach to obroty suną w dół.
Wystarczy trzymać gaz i jest Ok, ale tak nie powinno być.

Silnik F20B6
Mam LPG ale zakręcone bo musi gazownik obejrzeć instalacje po strzale w tyłek przez e36.

I pytanie, czy ktoś się z czymś takim spotkał?
To Korkowiec i przewody podciśnień, czy może być coś innego?

Od świąt auto było u mechanika i blacharza...

Powoli zaczynam się już z autem poddawać, bo co dam do mechanika to kończy się na daniu do kolejnego innego... masakra...
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:10, 08.07.2021

Wiec tak, dałem auto do naprawy a po naprawie mam problemy.
Zrobione:
- Wymieniony TPS
- Nowe uszczelki ssaka i przepustnicy
- nowe kable świec i nowe świece irydowe
- nowa kopułka z palcem
- rozrusznik zregenerowany
- zawory regulowane 4k km temu

Do mechanika wylądował bo TPS umarł, ssak się rozszczelnił, miał problemy z równym paleniem nagarach i rozrusznik zdechł.

Ogólnie wszytko jest rozwiązane, silnik równo działa itd. Ale sporadycznie jak się zatrzymam na czerwonym, to po chwili płynnie wskazówka obrotów spada do 500 i sunie niżej...

Najgorsze jest to, ze to nie zawsze ma miejsce.
Jeden dzień jest ok. A następnego dnia co stanie na światłach to obroty suną w dół.
Wystarczy trzymać gaz i jest Ok, ale tak nie powinno być.

Silnik F20B6
Mam LPG ale zakręcone bo musi gazownik obejrzeć instalacje po strzale w tyłek przez e36.

I pytanie, czy ktoś się z czymś takim spotkał?
To Korkowiec i przewody podciśnień, czy może być coś innego?

Od świąt auto było u mechanika i blacharza...

Powoli zaczynam się już z autem poddawać, bo co dam do mechanika to kończy się na daniu do kolejnego innego... masakra...

Po 1 - najpierw wyszukiwarka, dopiero później jeśli nie znajdziesz tematu podobnego zakładamy nowy.

Przeniosłem do istniejacego.

 

2.Próbowałeś najprostszej rzeczy czyli odłaczyć aku (lub bezpiecznik backup bodajże 7,5A) żeby zrobić reset kompa.

Odpalić i zostawić na wolnych obrotach aż wentylator się właczy 2 razy, zgasić?

 

Jeśii to nie pomaga to krok nr 3 - w pi.....ę mu do odcinki kilka razy (niektórym dopiero to pomagało :P )


  • 0

#10 kislu56

kislu56
  • Nowy
  • 14 postów
  • SkÄ…d:abs
  • Silnik:1.8
  • Wersja:accord vi
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:fsfsaasfsfasfa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 22.02.2022

Wiec tak, dałem auto do naprawy a po naprawie mam problemy.
Zrobione:
- Wymieniony TPS
- Nowe uszczelki ssaka i przepustnicy
- nowe kable świec i nowe świece irydowe
- nowa kopułka z palcem
- rozrusznik zregenerowany
- zawory regulowane 4k km temu

Do mechanika wylądował bo TPS umarł, ssak się rozszczelnił, miał problemy z równym paleniem nagarach i rozrusznik zdechł.

Ogólnie wszytko jest rozwiązane, silnik równo działa itd. Ale sporadycznie jak się zatrzymam na czerwonym, to po chwili płynnie wskazówka obrotów spada do 500 i sunie niżej...

Najgorsze jest to, ze to nie zawsze ma miejsce.
Jeden dzień jest ok. A następnego dnia co stanie na światłach to obroty suną w dół.
Wystarczy trzymać gaz i jest Ok, ale tak nie powinno być.

Silnik F20B6
Mam LPG ale zakręcone bo musi gazownik obejrzeć instalacje po strzale w tyłek przez e36.

I pytanie, czy ktoś się z czymś takim spotkał?
To Korkowiec i przewody podciśnień, czy może być coś innego?

Od świąt auto było u mechanika i blacharza...

Powoli zaczynam się już z autem poddawać, bo co dam do mechanika to kończy się na daniu do kolejnego innego... masakra...

cześć, udało ci się rozwiązać problem? Mam dokładnie to samo od dłuższego czasu.


  • 0

#11 elitenr

elitenr
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 27 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 20.07.2022

MiaÅ‚em kiedyÅ› tak samo, obroty mi gÅ‚upiaÅ‚y a później zaczęło siÄ™ przerywanie podczas przyÅ›pieszania. Na komputerze od czasu do czasu pojawiaÅ‚ siÄ™ bÅ‚Ä…d sondy lambda (tej pierwszej odpowiedzialnej za mieszankÄ™), po skasowaniu potrafiÅ‚ wrócić dopiero po miesiÄ…cu, a auto nadal szarpaÅ‚o i na postoju sprowadzaÅ‚o obroty do momentu że aż buda drżaÅ‚a, nie czekajÄ…c wymieniÅ‚em sondÄ™ (szarpnÄ…Å‚em siÄ™ i kupiÅ‚em NGK, szÅ‚a  w dodatku z Japonii bo akurat byÅ‚ zerowe stany magazynowe). Po wymianie szarpanie, oraz spadajÄ…ce obroty już nie dokuczaÅ‚y. Po dwóch latach od czasu do czasu zauważyÅ‚em że oboroty mi uciekaÅ‚y w dół jak staÅ‚em na Å›wiatÅ‚ach, i zawsze to siÄ™ dziaÅ‚o kiedy byÅ‚a rezerwa w baku, od momentu kiedy tankujÄ™ tylko do peÅ‚na i przed rezerwÄ… znów do peÅ‚na, problem opadajÄ…cych obrotów zniknÄ…Å‚. Dodam że mam zaÅ›lepiony (ale sprawny) EGR, silnik z tego powodu też może czasami sobie próbować zrobić adaptacjÄ™, a ta wÅ‚aÅ›nie siÄ™ tak objawia że obroty dziczejÄ….


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq