Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak ogrzewania

VIII klimatyzacja nadmuch ogrzewanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 24.05.2020

Przy teście autodiagnostyki wyświetliły mi się dwa błędy jeden z nich to przerwa w obwodzie czujnika temperatury wewnętrznej oraz przerwa w obwodzie temperatury zewnętrznej. Jeden czujnik wewnętrzny już zdemontowałem zostaje jeszcze zewnętrzny ale zanim kupię nowe zastanawia mnie jedna rzecz oba czujniki by się tak nagle zepsuły i czy to one mogą być przyczyną że ciepłe powietrze z nawiewów jest tylko od strony pasażera ? Czy ktoś z was orientuje się czy są jakieś bezpieczniki albo przekaźniki które mógł by być uszkodzone i przez to wskazywać te błędy ?

Użytkownik Gnyk edytował ten post 08:34, 24.05.2020

  • 0

#32 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 11:21, 24.05.2020

Wewnętrzne czujniki  raczej są dwa. Jeden u góry (ten namierzyłeś) i jeden u dołu - bo coś mi świta, że jest o tym w instrukcji samochodu (zaraz poczytam).

 

W tym i innych wątkach piszą, że w benzynie nie ma zaworu od ogrzewania - wg mnie nie ma takiej opcji, jest gdzieś wewnątrz (nie szukałem go) i otwierany jest prawdopodobnie elektrycznie (elektronicznie).

 

[edit] A jednak nie - ,,dwa czujniki : nasłonecznienia w górnej części deski rozdzielczej i czujnik temperatury - przy kolumnie kierownicy".

 

Pamiętałem tylko, że są dwa.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 11:26, 24.05.2020

  • 0

#33 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 24.05.2020

Zrobiłem test czujnika i jest działający bo po jego nagrzaniu podnosi się rezystancja pozostaje silnik który jest gdzie po środku auta on chyba otwiera klapy bo zarówno lewy jak i prawy silnik działa ktoś coś wie na temat tego pośrodku ?
  • 0

#34 petez

petez
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 24.05.2020

Wydaje mi sie ze chodzi Ci o Mode Control Motor - to jest ten w srodku.

 


  • 0

#35 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 26.05.2020

oglądałem ten film już wcześniej z tego co facet mów to jest silnik sterujący trybem i on odpowiada za przełączania np z nawiewu na twarz na nogi albo na szybę u niego nie działa ten właśnie tryb. On ma wersję auta amerykańska a my europejską jego nagrzewnica jest inna bo jak oglądam na aukcjach nagrzewnice do acco 8 w benie to ona ma jeden silnik od strony kierowcy i dwa obok siebie od strony pasażera jeden nad drugim a u niego są jakoś inaczej rozmieszczone sam już nie wiem pogubiłem się w tym trochę. w każdym bądź razie w podręczniku hondy europejskiej w opisie są trzy silniki 1 silnik sterowania recyrkulacją, silnik sterujący trybem, silnik sterowania powietrzem. ten od powietrza jest po stronie kierowcy sprawdzałem działa silnik poruszałem mechanizmem od klap czuć jak by pracowały i się otwierały, recyrkulacji jest dostępny po wyjęciu schowka i wydaje mi się że to jest ten sam który widać od strony pasażera beż wyciągania schowka, wiec jego pracę widziałem chodź nie demontowałem i silnik trybu żeby się do niego dostać trzeba wyjąć dmuchawę. I teraz tak z filmu wynika że silnik trybu jest od zmiany nawiewu z góry do dołu np, recyrkulacji wydaje mi się że odpowiada za nawiew z pobory powietrza z zew i wewnątrz auta i teraz pytanie który może odpowiadać ze to że ciepłe powietrze jest dawane tylko na pasażera a na kierowce już nie tak samo jak i na szybę tylko do pasażera jest ciepłe. Z diagnostyki wcześniej mówiłem że błąd wystąpił na czujniku temp zew i wew. z tym że te błędy które klima wyświetla B i C chyba było  przypisane do dwóch tabelek w jednej było przypisane do czujników a w drugiej te same oznaczenia do silników właśnie a skoro spr czujnik temp wew i jest sprawny to na pewno wina leży jednak po stronie silnika. Problem polega też dostęp jest trudno dostępny a pewności 100% nie mam więc może ktoś się wypowie na temat tych silników który jego zdaniem jest odpowiedzialny za to. Jedno mnie dziwi ten silnik co on demontuje na filmie silnik trybu w mojej hani wydaje mi się jak by był widoczny po ściągnięciu jednej osłony bocznej no i jeżeli jest on od zmiany trybu to dlaczego uruchamia się gdy podnoszę lub obniżam temp?


Użytkownik Gnyk edytował ten post 19:23, 26.05.2020

  • 0

#36 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:48, 26.05.2020

Ja tego nie rozgryzę (ale solidnie kibicuję).

Prawdopodobnie to testowałeś - jak (i co) reaguje gdy masz opcję ,,dual" i nastawiasz skrajne temperatury lewa - prawa ?

Zmienia się tylko po tej stronie gdzie masz ok ? Czy jest jakoś inaczej.


  • 0

#37 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 26.05.2020

prawa strona od pasażera reaguje tak jak powinna a od kierowcy daje zimnym powietrzem z tą różnicą ze od drzwi jest nico zimniej niż od strony radia Strona pasażera tak samo z delikatną różnicą tzn od drzwi bardzo gorące od radia gorące u kierowcy od radia letnie od drzwi chłodne tak jak by klapa do połowy się zwiesiła lub na 3/4 nie wiem czy to możliwe. dzwoniłem do aso pod hds bo pewnie taki komputer maja mogą zlokalizować konkretny nie działający silnik z tego co mówią najbliżej 50km plus 150zł za diagnozę u zwykłego mechaniora 80zł za podpięcie ale nie gwarantuje że znajdzie błędy a płacic i tak trzeba. Tak przy okazji może jest tu jakiś dobry człowiek z lubuskiego co by poratował hdsem za rozsądniejszą cenę? 


  • 0

#38 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 10:35, 27.05.2020

Na Twoim miejscu  bym pojechał za 150 - jeśli ,,dobry człowiek" się nie znajdzie.

W tych kanałach to jest nieźle namotane. Dużo by się wyjaśniło jakby ktoś rozebrał wszystko (najlepiej w takim co idzie na części).

 

A wcześniej  (co nie jest bardzo istotne) chodziło mi bardziej  o to jak zachowują się temperatury gdy np ustawisz lewa-max, prawa - min. Albo odwrotnie.


  • 0

#39 petez

petez
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:24, 27.05.2020

Nie chcialbym kolegi zniechecac, ale podpinalem HDS'a i nie ma bledow. Z tego co pamietam, to w HDS nie bylo duzo opcji zwiazanych z testowaniem klimy i sterowania klimatem. 


  • 0

#40 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:55, 28.05.2020

Aaa to zaj... W serwisie przez tel mowili co innego może chcieli po prostu naciągnąć na koszta, kolejny krok jaki podejmę to wyjęcie schowka liczę że ujrzę ten z głębin silnik bez wyciągania dmuchawy i zobaczymy co dalej jeszcze się nie poddaje
  • 0

#41 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:25, 30.05.2020

Witam ponownie dziś mam trochę nowych informacji gdyż wyjąłem schowek żeby się przyjrzeć reszcie silniczków i tak jak będzie widać na zdjęciach. Strona pasażera jeden silnik znajduje się tuż przy dmuchawie i odpowiada on za zamykanie i otwieranie klapy nad filtrem kabinowym ( obieg powietrza wewnątrz lub z zewnątrz pojazdu - recyrkulacja ) kolejne dwa silniczki po przeciwnej stronie jeden nad drugim, pierwszy z nich bardziej rozbudowany ten wyżej odpowiada za tryb pracy czyli staruje klapami gdy przełączamy np nawiew z twarzy na nogi itd. drugi natomiast niżej pod nim steruje temperaturą gdy ją zwiększamy lub zmniejszamy - otwiera lub zamyka klapę. Okazuje się że wszystkie silniczki działają i pracują wizualnie to widać. Ten od temp. zdjąłem żeby się upewnić jeszcze ręcznie czy klapy chodzą no i chodzą, więc wszytko złożyłem do kupy i żałuję że nie zrobiłem zdjęcia tego silniczka od temp bo będę mieć pytanie z nim związane. Otóż zdjąłem jeszcze raz silnik od strony kierowcy żeby jeszcze raz sprawdzić czy z takim samym oporem otwierają się klapy i jest to na podobnym poziomie z tym że moją uwagę przykuł pewien motyw. Silnik od pasażera ma tą biała obudowę z bolcem który się nakłada na prowadnice od klap malutką bez żadnych szyn tzn jest tylko bolczyk na białej obudowie natomiast od strony kierowcy jak będzie widać na zdjęciu bo to już zfotografowałem jest biała obudowa dużo większa na niej bolczyk który się nakłada na prowadnicę by otwierał klapy ale na tej białej obudowie od silniczka jest jeszcze wydrążona rynienka i wydaje mi się że też powinno coś w nią wchodzić i czymś sterować jednak niczego takiego nie znalazłem. Pytanie czy ktoś z was demontował silniczek od strony kierowcy i pamięta czy coś takiego tam było? Wystawie zdjęcia może komuś coś się przypomni bo wydaje mi się że ten właśnie brakujący element odpowiada za brak ciepłego powietrza od strony kierowcy.Zdjęcie silnika od obiegu wew/ zew da20f9088e6bd887.jpg zdjęcie dwuch silników od pasażera tryb i temperatura b63a70c80b3b1477.jpg zdjęcie silnika od kierowcy z tą rynienką e494710e9c4d9fd8.jpg zdjęcie zapadki od otwierania klap strona kierowcy 4b925267f3cd6799.jpg


  • 0

#42 petez

petez
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 30.05.2020

Wyciagalem od strony kierowcy silniczek. Wygladal tak samo jak Twoj - mial bolec, ktory wchodzil w ta prowadnice na Twoim ostatnim zdjeciu. Nic innego tam nie bylo. Po wyjeciu silniczka, reka przesuwalem ta prowadnica gora-dol. Otwieralo - zamykalo doplyw powietrza, ale temperatura byla taka sama jak z silnikiem.


  • 0

#43 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 16:48, 30.05.2020

No właśnie - gdyby to była sprawa silniczka (od strony kierowcy) to ręcznie, po nagrzaniu silnika, mógłbyś zmieniać temperaturę nawiewu i wydaje się logicznym, że są takie dwa silniczki - aby każdą stronę można było oddzielnie sterować.

 

Sprawdzałeś ręczne sterowanie ? Bo @petez  pisze, że to nic nie daje.

 

Rozumiem, że lewy silniczek i prawy są inne.


  • 0

#44 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 31.05.2020

Tak prawy jest inny ma mniejszą ta obudowę jest na niej ten bolczyk i tyle a ten jak widać na zdjęciu ma jeszcze ta rynienkę wydrążona to do czego ona niby służy bo do czegoś na pewno. Na drugim zdjęciu z tą łopatka widać u góry taki metalowy trzpień i jest też przesmarowany smarem takim co tą łopatka dziwne to. A co do sterowania ręcznego klapa to od kierowcy nic nie dawało a od pasażera już tak zamykałem ciepło zimno. Jak dla mnie to są dwie możliwości albo coś wchodzi w integrację z tą rynienka albo coś jest jednak z klapami no bo dla czego jak od od pasażera bawisz się temp to silnik pracuje i zmienia ja a od strony kierowcy regulujesz temp silnik pracuje a nic się nie dzieje

Użytkownik Gnyk edytował ten post 09:00, 31.05.2020

  • 0

#45 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 31.05.2020

Wiem że to nie realne ale kto pyta nie błądzi z więc może znajdzie się ktoś komu działa ogrzewanie i zdemontuje silnik kierowcy by sprawdzić czy w tą rynienkę coś wchodzi dodam że akurat co do tego silnika to robota na 10 min
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klimatyzacja, nadmuch, ogrzewanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq