Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
Type R

Maglownica ATR vs VI - różnice

Type R

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H23
  • Wersja:ES
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:56, 23.09.2019

Witam Pany,

 

Takie pytanko: czy maglownica z ATR ma inny skok niż zwykłe a VI gen?

Jeśli tak to jaki ?

Do zwykłych VI dane znałazłem w manualu ale o ATR nic nie ma.

 

Pytam się bo zastanawiam się czy zmieniać zwykłą maglownice na tą z ATR.

 

Na forum szukałem ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

 

Dzięki za info ;)


  • 0

vtecyo.jpg


#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 547 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 12:42, 23.09.2019

ze schematów które dość skrupulatnie przeglądałem przez ostatnie kilka miesięcy wyglądają identycznie, obie TRW JRP154 / JRP156 różnią się jedynie numerem OEM Hondy:

(53600s1ag01, 53600s1ag11, 53600s1ag21, 53600s1ag31, 53600s1ag22, 53600s1ag52, 53600s1ag23, 53600s1ag02, 53600s1ag03, 53600s1ag05, 53600seag01, 53608s84a01, 53601s84g03, 53601s84g04, 53601s82g01, 53601s82g02)

i wszystkie stoją średnio 6500-8000 zł na zamówienie  :diabelfaja:

jedyną różnicą jaką w układzie kierowniczym ATR'a Honda zmieniła, to lepsza chłodnica oleju i w zasadzie na tym różnice się kończą  :diabeljezyk:

 

jak chcesz już zmieniać ten magiel, to zrób taki myk, który ja zrobiłem ze swoim  :diabelmruga: magiel używka z wersji na USA 2.3L (średni 400-500 zł z przesyłką) + drążki kierownicze od Toyoty IQ (od MOOG'a TO-AX-10772 w InterCars'ie za 48 zł sztuka, a FEBESTA dostanie za 150 zł z przesyłką) :zoltek: (przy dobrych układach z osobami importującymi graty z USA, można nowy magiel OEM dostać za około 2500 zł + OEM drążki Toyoty za 470 zł komplet - w 3000 by się zmieścił  :diabelfaja:)


  • 0

#3 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES-R
  • KM:228KM/226Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 05:10, 02.10.2019

Z moich ustaleń magle są te same. Kiedyś budując ES-R'a również chciałem do siebie wrzucić ten z eR'ki ale wiele osób mi to odradzało twierdząc że to ta sama przekładnia. EK9 i DC2 chyba tylko były wyjątkiem względem zwykłych wersji.
  • 0

#4 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 297 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:39, 05.10.2019

JRP154 i JRP156 są różne. a dokładnie to wersja z typra ma blokadę, a przez to TypeR ma większy promień skrętu.

Honda w wersjach VTI / TypeR zawsze montowała inne przekładnie. MB6, EK9, EK4, DC2, CL1 i CH1 miały inne przekładnie niż 'zwykłe' odpowiedniki.

Użytkownik DaRoN edytował ten post 21:40, 05.10.2019

  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 547 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 00:18, 06.10.2019

Z ciekawości, to widziałeś może tą blokadę? ;) Zwiedziłem praktycznie cały dostępny zakątek internetu w poszukiwaniu informacji na temat magli od VI genów (nie tylko tych z EU) i wydaje mi się, że jest to tak dobrze strzeżona informacja, że nikt nigdzie się nią nie dzieli  :diabelgrin: Możliwe, że listwa jest lekko zmieniona względem cywila, może być grubszy pierścień tłoczący na listwie, albo dołożona podkładka pod uszczelniacz i to by było tyle :zoltek: Różnica skrętu koła według ESM ~3 stopnie względem cywila nie jest jakaś kosmicznie duża (z wersji 2.3L USA, różnica jest ~1 stopnień i jest praktycznie niewyczuwalna :diabelfaja:), do tego jest margines błędu +- 2 stopnie według ESM'a. Czy jest to na tyle istotna różnica i czy poprawi coś w układzie kierowniczym? Nie, bo budowa tych magli jest spaprana przez TRW, działają identycznie i jak coś zacznie się z nimi dziać, to nic z tym maglem nie zrobi (regeneracje za 600+ zł z szansą powodzenia 50/50 lub mniej? co kto lubi :diabeljezyk:). Gdyby te modele faktycznie czymś znaczącym się różniły (np. krótszą listwą, lepszą budową, zestawem naprawczym, elektryką), to wtedy można było by się zastanawiać nad tym od Typka ;) Dla przeciętnego kierowcy różnice będą niewyczuwalne, a przy podmiance kompletnie nieuzasadnione (no chyba, że mniej cieknie, albo w ogóle  :diabelek2:).

Gdyby Euro R miał wersję LHD, to można by polować na  magiel od niego (ponoć z EPS), no ale nie ma takich Euro R'ów :diabeljezyk:.


  • 0

#6 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 297 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:23, 07.10.2019

zgadza się, w sensie budowy zewnętrznej / konstrukcyjnej one są takie same. 

niemniej ten ogranicznik skrętu pewnie wynika z wieloklinu i samej listwy.

 

TRW dało mocno ciała z tą przekładnią i to fakt. niepokojący jest fakt, że takie same problemy (od mojego mechanika wiem, że VII cierpi na ten sam problem) są w następnych generacjach.

 

a skąd inąd rzeczą, która wymogła te dostosowania jest moment / moc, która idzie przegubami na przednie koła. Honda ograniczyła kąt, żeby prezdłużyć żywotność przegubów zewnętrznych przy dużych mocach, żeby nieświadomi użytkownicy po prostu nie urywali przegubów na pełnym skręcie kół.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Type R

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq