Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bierze olej albo nie bierze?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vogart

Vogart
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:138
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 21.09.2019

Witam forumowiczów,

Dziwna zagwozdka w sprawie oleju. Honda F18B2, VI GEN, polift, 2002, Benz bez LPG.

Mianowicie, wszystko wskazuje na to że Honda pije olej losowo. Wymieniłem olej niedawno na Valvoline Maxlife 5w30. Po wymianie trasa Tychy-Wawa-Tychy,750km jazdy przy prędkościach po 100-120-140km i zero ubytku. Sprawdzałem na spokojnie na zimno, bo wyjeżdżałem do Chorwacji dzień po powrocie z tej trasy. Olej ideolo, ponizej górnej kropy. Po trasie na Chorwacje, 950km, oleju prawie nie widać na bagnecie, dolewka około 0,8l do stanu między kroplami. Powrót z Cro, ta sama historia, podobny pobor. Prędkość przelotowa praktycznie taka sama jak w trasie po Polsce. W aucie były wymienione uszczelnienia po obu stronach przy okazji sprzęgła i rozrządu, wyciekow nie widać. Czy mozliwe żeby piercienie puszczaly olej wedle uznania? Jakieś propozycje?
  • 0

#2 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:55, 21.09.2019

Obstawiał był jednak błędy pomiar poziomu oleju zaraz po wymianie. Ciekawe co inni myślą o tym.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:10, 22.09.2019

Trzeba wziac tez pod uwage, ze olej po czasie traci swoje wlasciwosci i moze byc tak, ze ze przez pierwsze 5k km bedzie mniej go jadlo niz w kolejnych 5k. Ale czy na zmiane raz mniej raz wiecej?! Chyba niemozliwe

Swoja droga to juz spora dolewka :/

Kiedys po trasie do Wilna 550km w jedna strone milo bylem zaskoczony, bo olej na bagnecie nie zmienil polozenia. Czlowiek juz w skowronkach, bo Honda oleju nie je ale niestety po trasie powrotnej rzeczywistosc zostala zweryfikowana :D

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik soul edytował ten post 08:13, 22.09.2019

  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:49, 22.09.2019

Trasa Tychy-wawa po równym terenie. Na Chorwację góry,wzniesienia, większe obciążenie silnika. Być może to ma wpływ.
  • 0

#5 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:48, 22.09.2019

A uszczelnienia na trzonkach zaworowych ?
Sa juz (prawie) pełnoletnie.

Użytkownik iwan edytował ten post 13:50, 22.09.2019

  • 0

#6 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:21, 22.09.2019

Jest to zdjęcie z komórki i z fleszem, czyli między kropkami prześwietlone, ale gdybym się spytał jaki jest stan oleju to co?
Poniżej normy, ledwo bagnet umoczony.
Na bagnecie w HA VI 10 minut po zatrzymaniu silnika po wyjeciu bagnetu to tak wygląda. Ponowny pomiar po wytarciu bagnetu nie zmienia obrazu. Potrzeba dokładnie się przyjrzeć i odnaleźć granicę delikatnego filmu oleju. Jutro gdy olej będzie zimny granica będzie bardzo wyraźnie zaznaczona. Cyknę zdjęcie, jak nie zapomnę. Proponuje okulary, lupa czy coś. Niektóre bagnety w zakresie pomiarowym są radełkowane, by właśnie uniknąć efektu kropli w ocenie "mierniczego".
Rano pełny stan, wieczorem poniżej minimum i rano znowu pełny stan. Cuda panie cuda. 6bbcb082ecd9127adccd6784e1bccac8.jpg

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 00:16, 23.09.2019

Z Twojego foto nie idzie zobaczyc poziomu o. przez błysk. Jak musisz robic zdjecie w nocy z bliska to lampe zaslon bialym papierem i lub rob foto z boku.
Mozesz tez bagnet poszlifowac prostopadle do dł.bagnetu papierem sciernym, bedzie lepiej widac.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Vogart

Vogart
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:138
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 23.09.2019

Wszystkie pomiary które wykonuje są zawsze na zimno, z reguły po nocy. Wyciągam bagnet, wycieram do sucha i wtedy mierze. Czynnosc powtarzam. Może faktycznie to kwestia błędu pomiarowego na pierwszym odcinku, bo na powrocie z Chorwacji gdzie auto niemal samo jedzie też zanotowalem znaczący pobór rzędu 0,5l na 1000km.
  • 0

#9 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:59, 23.09.2019

Jest to zdjęcie z komórki i z fleszem, czyli między kropkami prześwietlone, ale gdybym się spytał jaki jest stan oleju to co?
Poniżej normy, ledwo bagnet umoczony.
Na bagnecie w HA VI 10 minut po zatrzymaniu silnika po wyjeciu bagnetu to tak wygląda. Ponowny pomiar po wytarciu bagnetu nie zmienia obrazu. Potrzeba dokładnie się przyjrzeć i odnaleźć granicę delikatnego filmu oleju. Jutro gdy olej będzie zimny granica będzie bardzo wyraźnie zaznaczona. Cyknę zdjęcie, jak nie zapomnę. Proponuje okulary, lupa czy coś. Niektóre bagnety w zakresie pomiarowym są radełkowane, by właśnie uniknąć efektu kropli w ocenie "mierniczego".
Rano pełny stan, wieczorem poniżej minimum i rano znowu pełny stan. Cuda panie cuda. 6bbcb082ecd9127adccd6784e1bccac8.jpg

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Z foto wgląda jakby poziom oleju był o kilka dobrych litrów przelany :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:03, 29.09.2019

Rano w tym samym miejscu. 00f9e9a6eb789b32f0f2de162c68cd6a.jpg

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:39, 29.09.2019

Wiem, że to zabrzmi dziwnie ale olej na bagnecie sprawdza się w japońcach i koreańcach z tej strony z której jest go mniej ;)


  • 0

#12 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:36, 29.09.2019

Teraz to widac stan oleju. Poziom oleju jest posrodku min. i max.(troszke powyzej 1/2 stanu)

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:08, 29.09.2019

Auto generalnie w 90% parkowanie jest w tym samym miejscu. Tym samym chyba już pisałem; wymieniam olej 4 litry, filtr zawsze ten sam, rano sprawdzam poziom i mam punkt odniesienia.
Zapewniam, że bierze :) ale nie histeryzuję.
Pali, jeździ, jak trzeba to ma "kopa" w końcu jest czerwona.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:41, 30.09.2019

Ja bym dolał do maxa dla poprawy smarowania i chłodzenia.


  • 0

#15 dude8

dude8
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:28, 30.09.2019

Vogart- te silniki piją olej, wóz ma też swoje lata,mi po zakupie fachowcy zalali na pierwszy rzut Mobil 5w50 Peak life, potem zalewałem motula 5w40- nie miałem do niego szczęścia- chyba podrabianiec, śmierdziało frytkami, następny był Valvoline 5w50 vr1,jeździłem, jeździłem, zrobiłem płukanke, zalałem Eneosa 5w40 Sustine i widzę że łyka go chyba więcej niż valvo, 300-350 na 1000km, fachowiec powiedział że jest ok ale z powrotem chyba wrócę do Valvoline 5w50 vr1, dobry olej, krótsze interwały wymiany co 7tyś ale chyba był najlepszy, olej ma duże znaczenie, spróbuj na nim pojeździć, jak będzie łykał dalej, to już do środka trzeba by zajrzeć. Ciekaw jestem zachowania oleju Penrite 10tenths 5w50, miał ktoś do czynienia z nim? cena 2 x valvo. Pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq