Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Spalanie stukowe- czy to wina sterownika od LPG?

VII spalanie stukowe check engine spadek mocy 2.0 B+G

Najlepsza odpowiedź Edson , 12:42, 16.09.2019

Cześć. Accord VII 2003 2. B+G. Proszę o pomoc, ręce już opadają. Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka check engine, po udaniu się do serwisu stwierdzoną błąd czujnika spalania stukowego, wymieniono na oryginalną używkę. Problem pozostał, po czym wymienili na nowy zamiennik. Dalej to samo. Cały silnik został sprawdzony, wyregulowane zawory i tp. Serwis rozkłada ręce. Jedyny pomysł który mają- problem tkwi w sterowniku instalacji gazowej,który steruje już nie tylko gazem a również benzyną. Czy jest to możliwe? Czy ktoś miał podobne obawy. Dodam że nie ma różnicy czy jechać na gazie czy na benzynie ( robiłem cały zbiornik benzyny i żadnych zmian).

Miałem podobny problem w aucie klienta, mimo poprawnego montażu wywalało błąd na używanym i nowym zamienniku..

Zamówiłem nowy oem czujnik, zamontowalem i problemu już nie ma Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stanislav

Stanislav
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:20, 16.09.2019

Cześć. Accord VII 2003 2. B+G. Proszę o pomoc, ręce już opadają. Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka check engine, po udaniu się do serwisu stwierdzoną błąd czujnika spalania stukowego, wymieniono na oryginalną używkę. Problem pozostał, po czym wymienili na nowy zamiennik. Dalej to samo. Cały silnik został sprawdzony, wyregulowane zawory i tp. Serwis rozkłada ręce. Jedyny pomysł który mają- problem tkwi w sterowniku instalacji gazowej,który steruje już nie tylko gazem a również benzyną. Czy jest to możliwe? Czy ktoś miał podobne obawy. Dodam że nie ma różnicy czy jechać na gazie czy na benzynie ( robiłem cały zbiornik benzyny i żadnych zmian).


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7277 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 12:31, 16.09.2019

Jak na samej benzynie wali błąd to wina czujnika.

Może nie dokręcony z odpowiednim momentem a może za dużym?

 

 

Regulowałeś zawory? Jeśli tak to kiedy?

 

poza tym na przyszłość użyj wyszukiwarki i kontynuuj w istniejących tematach

http://www.accordklu...ego#entry889764

http://www.accordklu...ania +stukowego


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4206 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 115
Super

Napisano 12:42, 16.09.2019   Najlepsza odpowiedź

Cześć. Accord VII 2003 2. B+G. Proszę o pomoc, ręce już opadają. Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka check engine, po udaniu się do serwisu stwierdzoną błąd czujnika spalania stukowego, wymieniono na oryginalną używkę. Problem pozostał, po czym wymienili na nowy zamiennik. Dalej to samo. Cały silnik został sprawdzony, wyregulowane zawory i tp. Serwis rozkłada ręce. Jedyny pomysł który mają- problem tkwi w sterowniku instalacji gazowej,który steruje już nie tylko gazem a również benzyną. Czy jest to możliwe? Czy ktoś miał podobne obawy. Dodam że nie ma różnicy czy jechać na gazie czy na benzynie ( robiłem cały zbiornik benzyny i żadnych zmian).

Miałem podobny problem w aucie klienta, mimo poprawnego montażu wywalało błąd na używanym i nowym zamienniku..

Zamówiłem nowy oem czujnik, zamontowalem i problemu już nie ma
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#4 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 878 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 15:53, 16.09.2019

Jedyny pomysł który mają- problem tkwi w sterowniku instalacji gazowej,który steruje już nie tylko gazem a również benzyną. 

 

takich bajek niech ci nie opowiadają bo to taka bzdura jak odległość z ziemi na księżyc, sterownik gazu w żadnym wypadku nie steruje benzyną, jest wręcz przeciwnie, to komp benzynowy podejmuje wszystkie decyzje o tym jak dawkować paliwo nieważne czy silnik pracuje na PB czy na LPG, nawiasem mówiąc instalka LPG to taka proteza która imituje wtryskiwacze benzynowe, tylko tyle i nic więcej


  • 0

#5 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:51, 16.09.2019

Jeśli emulator w sterowniku LPG jest uszkodzony to wtryskiwacz benzyny też nie będzie działać. Kilka takich sterowników wyrzuciłem ale tak czy siak spalania stukowe go nie powinno powodować
  • 0

#6 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:17, 16.09.2019

takich bajek niech ci nie opowiadają bo to taka bzdura jak odległość z ziemi na księżyc, sterownik gazu w żadnym wypadku nie steruje benzyną, jest wręcz przeciwnie, to komp benzynowy podejmuje wszystkie decyzje o tym jak dawkować paliwo nieważne czy silnik pracuje na PB czy na LPG, nawiasem mówiąc instalka LPG to taka proteza która imituje wtryskiwacze benzynowe, tylko tyle i nic więcej

 

Źle wpięta  wiązka instalacji LPG w wiązkę samochodu może mocno skopać pracę sterownika Pb.

Przydałyby się zdjęcia spod maski instalacji lub podjechanie do A. Rogowskiego w Jastkowie w celu weryfikacji działania instalacji lpg.


  • 0

#7 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 878 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:13, 16.09.2019

ja nie miałem na myśli błędów w montażu, bo to raczej nie wymaga wspominania, no i gdyby było źle wpięte to juz na etapie uruchamiania lpg byłby problem, poza tym nie stałoby sie to z dnia na dzień, a nawet jak urwałby się któryś kabel to przestałaby działać instalacja lpg + raczej błąd ubogiej mieszanki (ze względu na niedziałający któryś wtrysk) + ewentualnie wypadające zapłony (niedziałający wtrysk czy cewka zapłonowa takie błędy powoduje, a przynajmniej mi wywalało jak eksperymentowałem)

niedziałający wtrysk benzynowy też wywali błąd wypadających zapłonów...

skoro nie ma innych błędów oprócz czujnika no to moim zdaniem tylko ów czujnik do wymiany

 

no ale ja tylko głośno myślę ;)


Użytkownik rafisz edytował ten post 20:23, 16.09.2019

  • 0

#8 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4206 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 115
Super

Napisano 20:37, 16.09.2019

Czujnik do wymiany..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#9 Stanislav

Stanislav
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 23.09.2019

Dziękuję wszystkim za rady. Zakupiłem oryginalny czujnik za 530 zł i po problemie, panowie w warsztacie bardzo zdziwieni, a ja dalej cieszę się z jazdy najlepszym samochodem)


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4206 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 115
Super

Napisano 10:37, 23.09.2019

Powiem jedno, a nie mówiłem, pozdrawiam
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, spalanie stukowe, check engine, spadek mocy, 2.0 B+G

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq