Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.0 156km czesty blad slabej mieszanki benzynowej

VIII sonda szerokopasmowa uboga mieszanka prins luzy zaworowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 gawronex

gawronex
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Tuttlingen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VTEC
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:04, 15.09.2019

Czesc witajcie,
 
Mam problem z Accordem 2010r 2.0 156km lpg Prins, przebieg 88 tys. km. Tzn problem pojawial sie prawie zawszy tylko przy przyjezdzie do Polski na urlop.Po zatankowaniu polskiej benzyny, co ktores tankowanie zaraz po wyjezdzie ze stacji (obojetnie jak renomowanej firmy), wyskakuje blad ubogiej mieszanki.Tylko w Polsce w Niemczech to sie stało tylko raz przez 3,5 roku. Przy najprawdopodobniej pierwszym regulowaniu zaworów w tym aucie (70 tys km wtedy zalozylem instalacje lpg) zawory byly juz dosc ciasno. Dwa byly kompletnie na granicy tolerancji.Po instalacji gazu zawory z bardzo luznym przechodza w stan bardzo ciasnych po 15 tys km na gazie. Czyli cala tolerancje + i - traca moim zdaniem za szybko.
Mam dwoch mechanikow, z ktorych jeden jest uznanym rowniez gaziarzem w Polsce, a drugi naprawde uznany w regionie, potrafi naprawic kazde nowe auto i ciezarowke. Do kazdego mam zaufanie i kazdy mowi co innego.
Gaziarz ma wglad w korekty dlugo i krotkoterminowe. Twierdzi ze sonda szerokopasmowa zachowuje sie nienormalnie, wyswietlajac odchylki krótkoterminową w procentach nawet do 20%, a odchylka długoterminowa na odcinku kilkunastu km ktore razem przjechalismy wyniosla 8 %. Na gazie korekty prawie nie wystepuja-sa minimalne co swiadczy o wzorowym zestrojeniu.
Gaziarz ma porownania takimi samymi autami i uwaza, ze po prostu z jakiegos powodu dostaje za malo paliwa.
Stawialby na pompe benzyny. Niestety zaden nie moze tego sprawdzic bo strasznie ciezko dostac przejsciowki do mierzenia cisnienia. Drugi mechanik uwaza, ze nawet w hondzie ich nie dostal, bo problem niedostarczajacego doplywu benzyny w tych silnikach prawie nie istnieje.
Uwaza ze wszyskto jest w porzadku - "gaz robi swoje", a jesli nawet gdzies nie dostaje paliwa (choc on tego nie widzi na komputerze) to jest to "blad oprogramowania"
Honda zaleca regulacje co 20 tys ,a ja po 15 nie mialem juz marginesu bledu... i Po drugie to przy gorszej jakosciowo benzynie w Polsce pojawia sie jednak blad ubogiej mieszanki. Pomine fakt, ze mam najlepsza mozliwa instalacje do tego auta, zrobiona u uznanego fachowca w dziedzinie gazu i takze mechanika. 
Prosze o pomoc , co myslicie. Szkoda mi autka, a nikt za bardzo nie potrafi w tym momencie mi pomoc...
 
Pozdrawiam

Użytkownik gawronex edytował ten post 08:27, 15.09.2019

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:37, 15.09.2019

Z tym luzem zaworowym i ubogą mieszanką miało by sens. Bo przy zbyt ubogiej mieszance gniazda zaworowe będą się wypalać. Co będzie skutkowało zmiejszaniem się luzów.


Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 309 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:30, 15.09.2019

No coś za szybko się kasują, przy podregulowaniu luzów dla ssących 0,22, wydechowych 0,27 powinny wytrzymać 40 tyś km, coś nie tak z układem benzynowym, przyczyn może być wiele np. nieszczelny przybrudzony zawór egr.


  • 1

#4 gawronex

gawronex
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Tuttlingen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VTEC
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 15.09.2019

No coś za szybko się kasują, przy podregulowaniu luzów dla ssących 0,22, wydechowych 0,27 powinny wytrzymać 40 tyś km, coś nie tak z układem benzynowym, przyczyn może być wiele np. nieszczelny przybrudzony zawór egr.

 

OK, dzieki za rzeczowa wskazowke. Czemu zaden z nich na to nie wpadl?Jak to dokladnie sprawdzic? Tez slyszalem ze 40 tys powinny wytrzymac nawet na dobrze wyregulowanym gazie. a on jest naprawde dobrze wyregulowany- sam widzialem odczyty podczas jazdy regulacyjnej. Faktycznie pompa raczej odpada?? Ma ktos moze dojscia do takich koncowek pomiarowych? 

to nie naprawde moze zgadzac, poniewaz od zawsze przy zapalaniu on jakby delikatnie sie dlawil przy zimnym silniku na samym starcie, a na wolnych obrotach porzy wlaczeniu klimatyzacji auto nie pracuje rowno i wpada w dziwne drgania cyklicznie...To wszystko jest tez tutaj podane:

https://warsztatowie...kulacja-spalin/

Jedynym wyjsciem jest chyba wymiana zaworu lub jego ewentualne przeczyszczenie...Ale... czy w tym modelu silnika ten zawór wystepuje? przyznam ze wogole nie mialem o tym pojecia...


Użytkownik gawronex edytował ten post 09:55, 15.09.2019

  • 0

#5 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:11, 15.09.2019

Skontaktuj się z kolegą EDSON i rozwiąże twoje problemy z samochodem.


  • 1

#6 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5814 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 55
Super

Napisano 10:51, 15.09.2019

masz zle wystrojona instalacje LPG, albo wogole o zlych podzespolach
Jesli zawory po 15 tys sa juz mocno za ciasno to tylko i wylacznie swiadczy to alesnie niepoprawnym doborze instalacji(i) lub jego zlym wystrojeniu

A to ze mechanik potrafi naprawiac wiele rzeczy a gaziarz jest ceniony to nie swiadczy o niczym
  • -1

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 gawronex

gawronex
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Tuttlingen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VTEC
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:26, 15.09.2019

masz zle wystrojona instalacje LPG, albo wogole o zlych podzespolach
Jesli zawory po 15 tys sa juz mocno za ciasno to tylko i wylacznie swiadczy to alesnie niepoprawnym doborze instalacji(i) lub jego zlym wystrojeniu

A to ze mechanik potrafi naprawiac wiele rzeczy a gaziarz jest ceniony to nie swiadczy o niczym

Nie zgodze się z tym. Problem z benzyna wystepuje odkad kupilem samochod 3,5 roku temu. Instalacje mam od 9 miesiecy, a to ze gaz szybciej rozregulowuje zawory jest rzecza powszechnie znana i oczywista. Widzialem strojenie tego samochodu i parametry wyswietlane przez sonde. Kolega nie jest zwolennikiem gazu, ale to nie znaczy ze zaraz gaz jest zle zestrojony. Nie biore tego pod uwage. Na benzynie te zawory tez za wczesnie byly ciasno jesli dobrze doczytales temat...Na gazie nie wystepuje blad, dzialo sie to przed zalozeniem instalacji i tylko na polskiej benzynie. Nie popadajmy w paranoje gazowa.


  • 0

#8 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 469 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:45, 15.09.2019

Wskazania sondy to nie wyznacznik dobrze wyregulowanej instalacji LPG. Do tego pragnę dodać, że źle wyregulowana instalacja LPG potrafi sporo nabroic w sterowniku silnika, tym OEM. Temat przerabialem wielokrotnie.

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 19:47, 15.09.2019

  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 469 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:50, 15.09.2019

Skoro na Pb też wcześniej działy się problemy, to trzeba zapiac zewnętrzny AFR w wydech i pojeździć na PB i zobaczyć jej wskazania. Jeśli AFR będzie na Pb stał dęba na 14.7 to wina będzie leżeć w mapie kompa.
  • 1

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4200 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 114
Super

Napisano 20:41, 15.09.2019

Wgrać od nowa wsad..i zobaczyć jak będzie się wszystko układać..

Oczywiście aktualna mapę zapisać, aby można było przywrócić

Filtr paliwa był ruszany?

Btw
Pierwszy raz się spotykam z taką sytuację w R-serii.. Jak po 15kkm zawory się mocno zacisniaja, to masakra

Użytkownik Edson edytował ten post 20:46, 15.09.2019

  • 1

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 469 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:42, 15.09.2019

To nie pierwszy taki przypadek. Problem tyczy się aut z Niemiec. 4 takie auta mialem na serwisie u mnie
  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4200 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 114
Super

Napisano 21:59, 15.09.2019

O widzisz.. Czyli będzie problem ze wsadem w takim razie..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#13 gawronex

gawronex
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Tuttlingen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VTEC
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 16.09.2019

Wsad czyli mapa benzyny? Czy macie na mysli jakis glebszy soft do kompa? Dzieki za wskazowki dotychczasowe.filtr paliwa nie byl ruszany.jeden mowil ze tam jakis fiktr jest tylko w pompie...:) A wy gdzie urzedujecie zeby to u was zrobic np na swieta grudniowe na moim urlopie?? Ja jestem spod Leszna Wielkopolska, moze bede tez na gornym slasku...
  • 0

#14 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4200 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 114
Super

Napisano 20:03, 16.09.2019

Tak, mapa benzyny..

Filtr paliwa jest w baku, jest wymienny..

Mazowsze
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#15 gawronex

gawronex
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Tuttlingen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VTEC
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 16.09.2019

To nie pierwszy taki przypadek. Problem tyczy się aut z Niemiec. 4 takie auta mialem na serwisie u mnie

Czemu tak? Czy na Niemcy były inne mapy wgrywany czy cu?

 

"Pierwszy raz się spotykam z taką sytuację w R-serii.. Jak po 15kkm zawory się mocno zacisniaja, to masakra" -

Edson, a co konkretnie masz na mysli- moj silnik czy type-R ? i dlaczego masakra ?

 

Tak wogole czy w moim silniku pierwsza regulacje zaworów na benzynie powinno sie robic po 100tys km czy po 50 tys km??

Spotkalem sie z takimi i takimi opianiami. Przypominam ze 2 zawory mialem ciasne przy 70 tys


Użytkownik gawronex edytował ten post 22:32, 16.09.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sonda szerokopasmowa, uboga mieszanka, prins, luzy zaworowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq