Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Grzeje się przednie prawe koło

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 nycer

nycer
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:45, 12.09.2019

Witam kolegów.

Jakiś czas emu zauważyłem, że prawe przednie koło jest cieplejsze od lewego. Pojechałem do mojego mechanika, który wszystko rozebrał, posprawdzał, poczyścił nasmarował i poskładał do kupy. Mówił, że wszystko wygląda dobrze. Pojeździłem i trochę i okazało się, że koło dalej grzeje się mocniej. Zasugerował, wymianę zacisku i przewodu elastycznego, na co się zgodziłem. Okazało się, że to też nie przyniosło pożądanego efektu i dalej koło się mocnej grzeje.

Miał ktoś już taką sytuację? Macie koledzy pomysł o co chodzi i jak sobie z tym poradzić?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam


  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:49, 12.09.2019

albo mechanik nie wie co ma robic, bo wymiana zacisku i przewodu byla mocno na wyrost- albo pada ci pompa ABS
Jak podniesiesz to kolo to obraca sie swobodnie?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 nycer

nycer
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 12.09.2019

Tak po podniesieniu samochodu prawe koło kręci się tak samo lekko jak lewe. A zacisk i tak musiałem wymienić bo miałem urwany odpowietrznik a bez odpowietrznika nie dało by się wymienić przewodu.


Użytkownik nycer edytował ten post 18:13, 12.09.2019

  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:51, 13.09.2019

to sprawdz pompe ABS


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 28.09.2019

Panowie wymieniłem pompę ABS, dałem inny zacisk( wszystko od Wołka pewna i sprawdzone). Dałem nowe tarcze i klocki i problem nie ustąpił. Radźcie co jeszcze mogę wymienić bo zwariuję z tym. Kupę kasy już wydałem na te hamulce
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:17, 28.09.2019

teraz pytanie

a czy zregenwrowales oba zaciski, prawy i lewy ?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:25, 28.09.2019

Jak różnica temperatur między kołami?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#8 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:03, 28.09.2019

Zaciski były sprawdzane dwukrotnie przez różnych mechaników. Następnie zregenerowalem w prawym kole lecz to nic nie dało, więc wymieniłem go od razu. Lewy zacisk sprawdzony i z nim nic się nie dzieje. Temperatury nie mierzyłem, ale da się wyczuć poprzez dotyk różnice.

Użytkownik bartox88 edytował ten post 21:04, 28.09.2019

  • 0

#9 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:05, 28.09.2019

Miałem przypadek, że po zaliczeniu porządnej dziury w jezdni przyczyną grzania się koła było łożysko.


  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 06:10, 29.09.2019

jesli jeden byl regenerowany a drugi nie to czesto to wlasnie jest przyczyna
regeneruje sie zawsze lewy i prawy , bo czesto sa takie cyrki
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:13, 29.09.2019

Sprawdź jeszcze czy przewód elastyczny ma dobry przepływ, możliwie ze został nieumiejętnie ściśnięty aby płyn nie wyleciał w trakcie prac po ściągnięciu zacisku. Jak masz możliwość to zamień miejscami.


  • 0

#12 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 29.09.2019

Wymieniałem płyn hamulcowy, ale tym zaciskiem niby prawidłowo działającym się zajmę
  • 0

#13 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 25.10.2020

Wymienione wszystko od zwrotnocy(bicie przy hamowaniu)poprzez piasty(febest) z obudwóch stron. 2 nowe łożyska SKF, nowe tarcze i klocki( brembo), pompa abs, przewody elastyczne, zacisk prawy od Wołka plus regeneracja lewego. Klocki na dotarciu( przejechane 60km) i prawy przód dalej mocniej sie grzeje, dlatego problem nie do przeskoczenia. Mam tylko nadzieję, że jak nowy zestaw się dotrze to różnica w grzaniu troche się zmnienszy.
  • 0

#14 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:02, 25.10.2020

Wymienione wszystko od zwrotnocy(bicie przy hamowaniu)poprzez piasty(febest) z obudwóch stron. 2 nowe łożyska SKF, nowe tarcze i klocki( brembo), pompa abs, przewody elastyczne, zacisk prawy od Wołka plus regeneracja lewego. Klocki na dotarciu( przejechane 60km) i prawy przód dalej mocniej sie grzeje, dlatego problem nie do przeskoczenia. Mam tylko nadzieję, że jak nowy zestaw się dotrze to różnica w grzaniu troche się zmnienszy.

 

Miałem podobnie. U mnie przyczyną było prawe jarzmo. Po wymianie jarzma problem zniknął - musiało być delikatnie krzywe.

Czy klocki w prawym kole dużo szybciej Ci się zużywają niż w lewym ?


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:04, 25.10.2020

  • 0

#15 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 25.10.2020

Jak juz pisalem zacisk prawy kompletny wymieniony, wiec to nie przyczyna. Mechanik po założeniu przejechal sie i ponownie sprawdzał wszystko i powiedział, że jest w porządku, że to kwestia dotarcia. Czas pokaże czy mial rację. Problem grzania i bicia tarcz kosztował mnie juz kilka tys zł, wiec mam dosyć.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq