Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Pocenie się silnika

VIII wyciek oleju filtr

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 06.09.2019

Witam pany, moje pytanko dotyczy pocenia się silnika otóż po kupnie jak to zawsze bywa są drobnostki do naprawienia i tak też było u mnie. Remont robiony w ASO bardzo przystępne ceny, zrobili mi uszczelniacz od skrzyni biegów jego lewą stronę stojąc przodem do auta, jakiś delikatny wyciek z koła pasowego no i największe że tak powiem zachlapanie olejem było pod silnikiem od strony filtra oleju. Na filtrze oleju były czarne skropliny no i wokoło spodu silnika jasny czysty olej który zachlapał spód jak i osłonę silnika. Celowali w wadliwy filtr oleju gdyż był nieoryginalny i ponoć źle dopasowany stąd te wycieki co się czasem zdarza a że był już czas na wymianę oleju to i wymieniłem olej w raz z filtrem na nowy oryginalny. Zrobiłem nim kilka set km no i zaglądnąłem pod spód prawa strona czyli skrzynia wszystko ładnie sucho, no ale niestety lewa strona pod silnikiem identycznie jak przedtem skropliny czarnego oleju na filtrze, spód silnika zachlapany. Trzeba usunąć tą usterkę, podkreślić chcę że olej na bagnecie po tylu km puki co się zgadza a pytanie ślę do was czy ktoś z was może podsunąć choćby sugestie co to może być, wiem że trzeba zobaczyć na żywo itd ale chociaż możliwe scenariusze z tych okolic silnika. Od góry jest czysty a pytanie ślę do was z ciekawości bo auto nie będzie dawane już do ASO odległość do salonu jest spora a i czasu mało, mam swojego zaufanego mechanika który nie zawiódł mnie jeszcze nigdy i ufam że będzie tak i tym razem.


  • 0

#2 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:26, 06.09.2019

Może nadpęknięty filtr cieknie, może kluczem dokręcili i pękła obudowa. Może cieknie uszczelniacz na wale pod kołem pasowym. trzeba dokładnie bok silnika obejrzeć. 


Użytkownik gkill edytował ten post 09:28, 06.09.2019

  • 0

#3 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 06.09.2019

Może nadpęknięty filtr cieknie, może kluczem dokręcili i pękła obudowa.

nie nie stary filtr ten nieoryginalny był wywalony i zastąpiony nowym, także to na pewnie nie będzie już filtr


  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:39, 06.09.2019

Umyć dokładnie chemią.Odczekać aż wyschnie i odpalić auto .Na czystym będzie widać gdzie jest problem.W trakcie jazdy pęd powietrza może ,,przemieszczać wyciek,, i cięzko może byc go zlokalizować.Dlatego sprawdzenie na kanale lub podnośniku po odpaleniu silnika i po wcześniejszym umyciu silnika jak wspomniałem wcześniej


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:41, 06.09.2019

  • 0

#5 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:14, 07.09.2019

Tak wiem to w poniedziałek auto będzie u mechanika, który właśnie zacznie od mycia i na suchym będzie szukać wycieku. Założyłem ten post bo zżera mnie ciekawość co to może być w ogóle dla tego prosiłem o sugestie, ja tam się na mechanice nie znam dla tego chciałem usłyszeć co po tej stronie silnika może za to odpowiadać ewidentnie jest to lewa strona silnika z okolic filtra nie wiem ile tam nawet mieści się uszczelniaczy.


  • 0

#6 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:26, 20.11.2019

Auto już dawno zrobione ale dziś mnie tak coś wzięło, przypomniałem sobie o temacie no i może warto zamknąć ten post. Okazało się że moja naiwna osoba zaufała panom z ASO w zielonej górze zdradzając tym samym swojego jedynego niezawodnego mechanika do którego zresztą wróciłem a który to po raz kolejny uratował mnie z opresji. Do rzeczy aso stwierdziło że filtr był nieoryginalny źle dopasowany i to było przyczyną zachlapania go wraz z podstawą silnika, zarzekali się panowie że sprawdzili czy wyciek się po ich interwencji nie pojawia więc sprawę uznałem za zakończoną, po pewnym czasie jednak nie dało mi to spokoju i pojechałem na kanał by sprawdzić czy wszytko gra no i nie grało. Okazało się że o wycieku musieli wiedzieć lub go po prostu nie sprawdzili po wymianie filtra na nowy bo po oczyszczeniu silnika wyciek po niedługiej chwili zaczął być widoczny, okazało się że miedzy innymi główna przyczyną był zjechany gwint  w podstawie silnika tam gdzie wchodzi filtr, został on nagwintowany na nowo, prócz tego uszczelniacze no i jest suchutko. Panom w ASO zapewne nie chciało się brudzić rąk bo nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć w każdym bądź razie ASO honda zielona góra miłe słówka panów mechaników to troszkę za mało, nie polecam a wręcz namawiam do omijania szerokim łukiem. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wyciek oleju, filtr

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq