Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

sprężarka klimatyzacji wymiana na zamiennik

VII sprężarka klimatyzacji cl7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 robson2314

robson2314
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:WKZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 15:14, 01.09.2019

witam.

zamierzam wymienić spreżarke klimatyzacji w CL7 z 2003r na nowy zamiennik i tu pojawia sie pytanie jaki wybrać ponieważ wystepują w roznych rozmiarach kól pasowych oraz pojemnością moj stary oryginalny kompresor to keihin hs-110r. orientuje sie ktoś jaki najlepiej wybrać? nie mam możliwości zeby zmieżyć średnice starego koła pasoego i wyjaśni mi ktoś o co chodzi z ta pojemnościa kompresora? czyzby to była wydajność ?


  • 0

HONDA ACCORD VII 2.0 155KM


#2 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:51, 02.09.2019

Też miałem taki zamiar tylko za dużo było pytań bez odpowiedzi.
Włożyłem używkę i chodzi.
  • 0

#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:35, 02.09.2019

110mm koło pasowe w Acco i chyba 100mm w crv /pisze o sprężarce/.. Przy mniejszym kole zakładasz krótszy pasek, tyle
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#4 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:04, 10.09.2019

Ja mam pytanie odnośnie kompresora.

Czy koło kompresora posiada jakąs okładzinę cierną?

Czy to działa na zasadzie tarcia metal o metal?


  • 0

#5 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:03, 10.09.2019

Witam,

Nie, tarcza sprzęgła pracuje bezpośrednio z powierzchnią metalową koła pasowego. Warto o tym pamiętać, bo często przy wymianie tarczy okazuje się, że jest ono bardzo wytarte (nierównomiernie), a tym samym osłabione (nie jest ono pełne). Trzeba uważać przy ewentualnej wymianie łożyska (dobrze podeprzeć część środkową), aby któreś z przewężonych "ramion" nie pękło lub po prostu nie pokrzywić całości.

Średnica koła pasowego w CL7 często budzi wątpliwości - mogę podać link do aukcji z zestawem, który pasuje 1:1 za oryginał (pasek standardowej długości). Średnicę zewnętrzną określono tu jako "WYMIAR ZEW. KOŁA - mierzony na PK [mm] - 118/123".

Dla przypomnienia - jeżeli ktoś chce pominąć kompresor na czas wykonywanych prac i mieć auto "na chodzie", wystarczy zastosować pasek 7PK1400.

Pozdrawiam

FullChess


  • 1

FullChess


#6 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:58, 10.09.2019

Przydatne info. Wrzucę jutro jak wygląda moje koło pasowe i tarcza. Generalnie jak nabilem klime to nie chciała się załączyć. Czuć było obciążenie chwilowe na silniku ale klima kompresor nie startował. Zrobiłem test na wyjetym kompresorze i cewka działa. Oporność jest mniejsza niż mówi manual, ale to może wina multimetru mojego. Zakres 0-200ohm. Pokazuje 3,2. Manual mówi 3,9-4,3ohm.jutro zmierze przerwę na sprzegle.
  • 0

#7 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:00, 10.09.2019

Warto o tym pamiętać, bo często przy wymianie tarczy okazuje się, że jest ono bardzo wytarte (nierównomiernie), a tym samym osłabione (nie jest ono pełne).
FullChess

Co jest powodem wymiany tarczy? Tam się nie ma co popsuć. Kawałek metalu.
  • 0

#8 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:37, 11.09.2019

Nie do końca taki zwykły kawałek metalu, zważywszy chociażby na sposób w jaki następuje zasprzęglenie z kołem pasowym pod wpływem pola cewki. Tarcza ma powierzchnię cierną, która się zużywa (z tego co widziałem zazwyczaj dość nierównomiernie) - dlatego szczelina podlega kontroli. W moim przypadku pierwotnie chodziło o wymianę łożyska koła pasowego, ale jak rozebrałem całość, to koło i tarcza okazały się mocno i nierównomiernie wytarte. Dodatkowo koło pękło mi przy próbie wypchnięcia łożyska - dlatego wymieniłem cały zestaw.


  • 0

FullChess


#9 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:59, 11.09.2019

Dziś biorę koło w rękę jak i tarcze i podjadę do speca od klimy. Faktycznie, widać taki wprasowany jakby pierścień cierny. Czyscilem koło pasowe sprezonym powietrzem to pyliło się konkretnie. Zerknąłem na szybko w internety, to do diesla słabo. Tylko do benzyny jest spory wybór.
  • 0

#10 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:53, 11.09.2019

Ciekawe, czy ten zestaw byłby dobry, pomijając fakt, czy faktycznie masz coś do wymiany.


  • 0

FullChess


#11 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:56, 11.09.2019

Tak. Mam denso o numerze 447220-5900. Na aukcji jest podany także ten numer. Koło jest ok. Spec je liznie na tokarce by powierzchnia styku była idealna i musi działać.
  • 0

#12 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 16.10.2019

Panowie mam taki problem z klimą. Układ szczelny i nabity. Wiatraki działają. Sprężarka odpala, ale chłodzi tylko jak ustawię na LO. Poza tym leci tylko ciepełko. W sumie w ogóle jakoś już od niskich wartości na kółku szybko leciało ciepło...Jakaś podpowiedź?

Kombinacja AUTO+OFF nic nie wyświetla.


Użytkownik Irrrvv edytował ten post 13:22, 03.12.2019

  • 0

#13 Mugen24

Mugen24
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Pajeczno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:26, 24.09.2020

Podepnę się do pytania,jakiej firmy kupić sprężarkę klimatyzacji do CL9, żeby wszystko pasowało bez żadnych przeróbek. Obecnie mam KEIHIB HS-110R
  • 0

#14 Strażowy

Strażowy
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wlkp
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2 "Sport"
  • KM:w sam raz :)
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:"trumna" :)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:25, 26.01.2021

cześć

w nowym nabytku niestety klima "zachorowała" , jak czytam, to częsta przypadłość  w VII gen. accorda...nieszczelność przy chłodnicy została zdiagnozowana i usunięta, niestety , przy próbnym nabiciu układu czynnikiem ( szczelność ok ) i załączeniu klimy, kompresor odpalił jednak nie wytwarzał ciśnienia - ta część idzie do wymiany ( to się podobno nazywa "życie"  hehe ). Zdobyłem sprawną używkę i teraz szybkie pytanko : jak sprawnie wykonać podmianę kompresora w dieslu 2.2  ?  ( układ obecnie już bez czynnika ).

  Proszę  o kilka punktów, krok po kroku, jak temat ugryźć bez zbędnych komplikacji...dwie zdrowe ręce mam, i nawet obie nie "lewe" , narzędzia też się znajdą więc tylko sprawna podpowiedz potrzebna żeby czegoś przypadkiem nie ujeb.ć   :cwaniak:

Z góry dziękuję za info 


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:35, 26.01.2021

Powiem ci, że miałem taki przypadek, że kompresor po postoju bez czynnika też nie chciał załapać ciśnienia. Gość od klimy nie zdradził sposobu ale w ciągu 20 min zrobił coś co  go uruchomiło. 

Podobno w pokrywie od góry jest jakiś zawór, może on się przyblokował i wystarczy go czymś stuknąć? 

 

 

Wg esm trzeba wyjąć zbiorniczek wyrównawczy, wiatrak chłodnicy i kompresor powinien wyjść bez większego rozbierania.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprężarka klimatyzacji cl7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq