Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA błąd 25 i 91

VII vsa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 pietro_wawa

pietro_wawa
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 30.08.2019

Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze świecącymi się ikonkami VSA i wykrzyknikiem.  Poprzez zwarcie pinów 4 i 9 na złączu OBD wyciągnąłem błąd 25 (Yaw rate sensor). Kupiłem dokładnie taki sam sensor (używany). Po zamianie sensorów na nowo zakupiony otrzymuję błąd 91, jeśli z powrotem podepnę stary czujnik znów otrzymuję błąd 25. I teraz jestem w kropce - czy kupiłem niesprawny czujnik, czy może podczas wymiany wymagana jest jeszcze jakaś dodatkowa procedura, którą należy wykonać?


  • 0

#2 Śróbka

Śróbka
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wschód
  • Silnik:2,2
  • Wersja:tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:55, 01.10.2021

Witam, odgrzeję trochę temat. Wyświetla mi się VSA i wykrzyknik (abs ok) odczytałem przy pomocy spinacza błąd 25 i nigdzie nie mogę znaleźć co to. Czy to ten czujnik pod siedzeniem? Dodam, że kasowałem błędy i próbowałam zapamiętać pozycję neutralną ale na koniec procedury zamiast VSA mignąć dwa razy miga wykrzyknik 3 razy. Ogólnie ten błąd pojawia się i czasem znika sam z siebie...
  • 0

#3 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:31, 01.10.2021

25 to Czujnik szybkości odchylenia kierunkowego, masz go pod fotelem kierowcy, skoro błąd pojawia się nieregularnie, to może nie ma styku na którymś kablu

procedura naprawy (HDSem nie zawracaj sobie głowy, kasuj opisanym na forum sposobem):

 

1. Za pomocą HDS skasować kody DTC.
2. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.
3. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).
4. Wykonać jazdę próbną z kilkoma skrętami.
5. Sprawdzić kod DTC.
 
Czy jest wskazywany DTC 27 lub 64?
 
TAK - Wykonać odpowiednią procedurę usuwania usterki.
NIE - Przejść do  6.
 
6. Wyłączyć zapłon.
7. Rozłączyć złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA, złączkę 5-stykową czujnika skrętu i złączkę 5-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
8. Włączyć zapłon (II).
9. Zmierzyć osobno napięcie między masą i stykiem nr 33, 34 i 35 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA.
 
Czy napięcie wynosi 1 V lub więcej?
 
TAK - Usunąć zwarcie do zasilania w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
NIE - Przejść do  10.
 
10. Wyłączyć zapłon.
11. Sprawdzić osobno ciągłość obwodu między masą i stykiem nr 33, 34 i 35 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA.
 
Czy obwód jest zamknięty?
 
TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
NIE - Przejść do  12.
 
12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 35 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA i stykiem nr 2 złączki 5-stykowej czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
 
Czy obwód jest zamknięty?
 
TAK - Przejść do  13.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
 
13. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 33 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA i stykiem nr 4 złączki 5-stykowej czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
 
Czy obwód jest zamknięty?
 
TAK - Przejść do  14.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
 
14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 34 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA i stykiem nr 3 złączki 5-stykowej czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
 
Czy obwód jest zamknięty?
 
TAK - Przejść do  15.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
 
15. Wymienić na sprawdzony w działaniu czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.
16. Podłączyć ponownie wszystkie rozłączone złączki.
17. Za pomocą HDS skasować kody DTC.
18. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.
19. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).
20. Wykonać jazdę próbną z kilkoma skrętami.
21. Sprawdzić kod DTC.
 
Czy jest wskazywany DTC 25?
 
TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.
NIE - Wymienić oryginalny czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

Użytkownik rafisz edytował ten post 08:33, 01.10.2021

  • 0

#4 Śróbka

Śróbka
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wschód
  • Silnik:2,2
  • Wersja:tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 11.10.2021

Witam, to całe diagnozowanie wydaje się strasznie skomplikowane, więc kupiłem na allegro ten czujnik odchylenia (używkę), wykręciłem fotel kierowcy, zdemontowałem trochę plastików, podniosłem wykładzinę.... ale żadnego czujnika nie znalazłem (oprócz tego od poduszek powietrznych) sporo się naczytałem na forum, że jest on pod fotelem kierowcy a tu nic z tego. Gdzie dokładnie on jest?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, vsa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq