Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wyciek z przewodu wspomagania- próba określenia który przewód.

VI przewód wspomaganie wyciek

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 cobradope

cobradope
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Bisztynek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 27.08.2019

Siemka, planuje w niedzielÄ™ jechać mojÄ… VI do Chorwacji, jednak co siÄ™ okazaÅ‚o.. WysadziÅ‚o przewód od wspomagania, za dużo rdzy już byÅ‚o  :dobani: U mechanika kolejka, z resztÄ… jak u każdego ale obiecaÅ‚ że zrobi jeÅ›li zaÅ‚atwiÄ™ ten przewód. Poniżej podsyÅ‚am fotki jak to wyglÄ…da w miejscu wycieku i moje przewidywania o którÄ… część chodzi... ProszÄ™ was o pomoc czy mam racjÄ™ i to ten przewód? 

 

3z7IGcg.jpg

 

Część przewodu którą chcę zamówić.

 

HldnbW1.jpg

 

BÅ‚agam was o pomoc :)


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:35, 27.08.2019

Najprawdopodobniej to będzie ten, ale dla pewności umył bym przewód i okolice i sprawdził czy na pewno będzie to ten czy może chłodnica a tak sobie cieknie po tym.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:35, 27.08.2019

musisz włożyć rękę od dołu i sprawdzić, bo tam są dwa takie przewody metalowe (zaznaczyłeś oba na foto :zoltek: ). obydwa da radę zrobić z rurki miedzianej (o ile dobrze pamiętam fi 10), bo idą do powrotu (niższe ciśnienie). jak nie włożysz ręki i nie przetrzesz tych przewodów odtłuszczaczem, to raczej nie ustrzelimy, o który przewód chodzi. jak dużo płynu ucieka ze zbiorniczka, to równie dobrze może cieknąć przewód wysokiego ciśnienia, a ten taki łatwo dostępny już nie jest :zoltek: a nóż widelec spadła któraś opaska zaciskowa z przewodu gumowego :D

IG9NnuO.jpg

tutaj masz mniej-wiÄ™cej zobrazowane jak te przewody idÄ… ;) do tego po zdjÄ™ciu koÅ‚a lewego, masz bardzo Å‚atwy dostÄ™p do tego jednego przewodu i możesz go sam wymienić bez problemu ;) ten drugi już jest bardziej upchniÄ™ty i dostÄ™p do niego już taki prosty nie jest, ale da radÄ™ samemu go ogarnąć (tyle, że sporo tego oleju siÄ™ poleje, pewnie na czapÄ™ i rÄ™ce przy odkrÄ™caniu z magla  :diabelzadowol:).


Użytkownik gons edytował ten post 17:41, 27.08.2019

  • 0

#4 cobradope

cobradope
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Bisztynek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 27.08.2019

Mechanik daÅ‚ mi znać że to dokÅ‚adnie ten przewód który widać na zdjÄ™ciu nr 2. Dodatkowo dodaÅ‚ że jest to ten na wiÄ™kszy klucz i idzie od magla. Reszta jest sucha, także problem z lokalizacjÄ…  chyba rozwiÄ…zany. Pytanie tylko czy to co na zdjÄ™ciu to to czego mi trzeba  :depresja:


  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 18:10, 27.08.2019

to będzie ten z nakrętką w takim razie ;) ale ja i tak się uprę przy swoim i albo zrobił bym nowy z miedzi, albo w hydraulice siłowej dorobił stalowy (po bogatości). używki są na zdjęciach w rożnym stanie, a nie wiesz, czy zaraz nie strzeli Ci ten drugi ze zdjęcia nr2, bo na pierwszej fotce dobrze to one nie wyglądają (co jest standardem w tych staruszkach ;) ), o chłodniczce za zderzakiem już nie wspomnę :D .


  • 0

#6 konsky

konsky
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Opole
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 29.08.2019

Jeżeli wymienią ci w układzie płyn, a nie był wymieniany nigdy to po czasie mogą wystąpić nieszczelności.

Piszę z doświadczenia, po pół roku od wymianiy chłodnicy i płynu rozszczelniła mi się maglownica na wałku atakującym


  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:13, 29.08.2019

Jeżeli wymienią ci w układzie płyn, a nie był wymieniany nigdy to po czasie mogą wystąpić nieszczelności.

Piszę z doświadczenia, po pół roku od wymianiy chłodnicy i płynu rozszczelniła mi się maglownica na wałku atakującym

Z ciekawości - jaki płyn został zalany?


  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:17, 29.08.2019

Najgorszy jest fakt dalekiego wyjazdu. Jeśli możesz kupić używke w 'ładnym' stanie to bierz. Po powrocie zrób porządny przegląd/remont przewodów układu kierowniczego w miedzi czy stali ocynk.

Jest jeszcze opcja jeśli to wyciek typu 100ml na 1000km z olaniem tematu i dolewaniem płynu ATF co postój jeśli zajdzie potrzeba a remotowaniem po powrocie.

Innymi słowy na szybko używka lub dosztukować z miedzi (co jest też dobrym rozwiązaniem).
  • 0

#9 cobradope

cobradope
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Bisztynek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 10.09.2019

Kupiona została używka z powyższego zdjęcia. Stan bardzo dobry. Temat ogarnięty dzień przed wyjazdem, dzisiaj powrót, wszystko w porządku :) 3500km zrobione :D


  • 0

#10 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 03.04.2021

Hej Panie i Panowie,

 

potrzebuję pomocy w tym samym temacie. Wczoraj po trasie znalazłem pod swoim Acc VI CG9 sporą plamę płynu wspom. Sprawdziłem zbiorniczek i ubyło dokładnie od wskaźnika MAX do MIN (nie wiem ile to dokładnie ml).

 

PÅ‚yn kapaÅ‚ spod osÅ‚on za zderzakiem kropla za kroplÄ… jeszcze parÄ™ minut po wyÅ‚Ä…czeniu silnika. 

 

Moja pompa się trochę poci, ale nie aż tak. Dolewałem może 50ml raz na miesiąc/dwa.

 

Szybko namierzyłem gdzie jest najwięcej płynu. Mam wrażenie, że to miejsca zaznaczone na schemacie, ale chciałbym, żeby ktoś obeznany rzucił okiem na to również.

 

Dorzucam też zdjęcie spod maski. Kółko na dole trochę niefartownie umieściłem, tak naprawdę nie chodzi o tę przyrdzewiałą rurkę tylko to co znajduje się w głębi w cieniu, tam jest drugie miejsce gdzie też jest na maxa mokro, ale nie mam jak podejść telefonem.

 

Czyli po mojemu wychodziło by, że walnięte:

 

a) rurka nr 6

b) chłodniczka (23) a dokładnie jej wyjście przy wężu nr 13

c) sparciały wąż 13

d) sparciały wąż 16

e) spinki 29

f) dowolna kombinacja powyższych :-D

 

dajcie proszę znać co myślicie, bo chcę poszukać części..

 

dodam, że zanim się za to wezmę to wpierw muszę jakoś 100km wrócić do domu po świętach i zamierzam po drodze jechać grzecznie, powoli, kontrolować ubytek płynu na trasie i w razie potrzeby dolewać ori PSF, którego mam jeszcze litr w zapasie.. (jak nie będzie się lało jak z prosiaka to chyba jest szansa, że nie zajadę układu...?)

 

wielkie dzięki za pomoc!

Załączone pliki


  • 0

#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:18, 03.04.2021

Jeździć można na zwykłym płynie do wspomagania czy przekładni automatycznych (na prawie każdej stacji paliw kupisz) jakby Ci się kończył OEM a wrócić musisz.
Jest tylko jedna metoda, myjesz zmywaczem do hamulców wyciek, odpalasz i szukasz gdzie ucieka.
  • 0

#12 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:37, 03.04.2021

Hej Panie i Panowie,

 

potrzebuję pomocy w tym samym temacie. Wczoraj po trasie znalazłem pod swoim Acc VI CG9 sporą plamę płynu wspom. Sprawdziłem zbiorniczek i ubyło dokładnie od wskaźnika MAX do MIN (nie wiem ile to dokładnie ml).

 

PÅ‚yn kapaÅ‚ spod osÅ‚on za zderzakiem kropla za kroplÄ… jeszcze parÄ™ minut po wyÅ‚Ä…czeniu silnika. 

 

Moja pompa się trochę poci, ale nie aż tak. Dolewałem może 50ml raz na miesiąc/dwa.

 

Szybko namierzyłem gdzie jest najwięcej płynu. Mam wrażenie, że to miejsca zaznaczone na schemacie, ale chciałbym, żeby ktoś obeznany rzucił okiem na to również.

 

Dorzucam też zdjęcie spod maski. Kółko na dole trochę niefartownie umieściłem, tak naprawdę nie chodzi o tę przyrdzewiałą rurkę tylko to co znajduje się w głębi w cieniu, tam jest drugie miejsce gdzie też jest na maxa mokro, ale nie mam jak podejść telefonem.

 

Czyli po mojemu wychodziło by, że walnięte:

 

a) rurka nr 6

b) chłodniczka (23) a dokładnie jej wyjście przy wężu nr 13

c) sparciały wąż 13

d) sparciały wąż 16

e) spinki 29

f) dowolna kombinacja powyższych :-D

 

dajcie proszę znać co myślicie, bo chcę poszukać części..

 

dodam, że zanim się za to wezmę to wpierw muszę jakoś 100km wrócić do domu po świętach i zamierzam po drodze jechać grzecznie, powoli, kontrolować ubytek płynu na trasie i w razie potrzeby dolewać ori PSF, którego mam jeszcze litr w zapasie.. (jak nie będzie się lało jak z prosiaka to chyba jest szansa, że nie zajadę układu...?)

 

wielkie dzięki za pomoc!

6,22,23.

po ściągnięciu zderzaka, lewego koła i ewentualnie nadkola (nie mylić z błotnikiem) łatwy dostęp ;)

rurki gumowe (22) w tym modelu raczej nie parciejÄ… na tyle, żeby aż tak pÅ‚yn przepuszczać :zoltek: wiÄ™c chÅ‚odniczka (23) umiera na Å‚Ä…czeniu, a u Ciebie ewidentnie zdechÅ‚a już rurka stalowa (6) i wypadaÅ‚o by jÄ… wymienić na wczoraj ... ale obstawiam, że nie bÄ™dziesz miaÅ‚ takiej możliwoÅ›ci, bo wszystko pozamykane i nie ma jak zakupić rurki miedzianej na szybko. jak nie bÄ™dziesz mÄ™czyÅ‚ wspomagania, to ten PSF powinien Ci wystarczyć spokojnie na te 100km. nie kręć w miejscu i sprawdź co 25km, czy za wiele nie uciekÅ‚o od MAX'a ;) jak masz jakimÅ› cudem pod rÄ™kÄ… rurkÄ™ miedzianÄ…, to zdejmij lewe koÅ‚o i moment wymienisz  :diabelmruga: jak nie, to nawet tego nie dotykaj, bo na 100% pÄ™knie :zoltek:


  • 0

#13 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 04.04.2021

Dzięki panowie, chyba nie pozostaje mi nic innego jak wlansie tak zrobić :) jutro będę się kulał powoli a w międzyczasie szukam chłodniczki i tej rurki nr 6. Nr 22 to jakaś spinka / element mocujący tez?
  • 0

#14 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 05.04.2021

A więc nie polecam wycieczek przy nieszczelnym układzie, nawet jak nie kąpię jakoś strasznie. I tak skończyło się na lawecie bo po 30km wsiorbalo cały zbiorniczek wyrównawczy a auto zostawiało bajoro za sobą.

Nawet nie było mowy o dolewaniu po drodze. Co ciekawe jak auto ostygło to płyn wrócił do wyrównawczego gdzieś między poziom min - max.

Natomiast w trakcie jazdy pompa zaczynała już wydawać podejrzane dźwięki i jeszcze na ciepłym zbiorniczek był już suchy jak pieprz.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przewód, wspomaganie, wyciek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq