Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne dzwieki przy skrecaniu na postoju


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 ben

ben
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • SkÄ…d:Grójec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 21.06.2010

sprawdzalem te wachacze i sa sztywne nic nie puka,ale pojde za waszymi podpowiedziami i wymienie ten sworzen.
  • 0
Power of dreams

#17 MaryÅ›

MaryÅ›
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • SkÄ…d:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:30, 23.06.2010

Sworzeń może nie mieć wyczuwalnego luzu, ale będzie skrzypiał.
Ja już zamówiłem dwa sworznie CTR i niedługo będzie wymiana, przy okazji wymieni się sworznie w górnych wahaczach.
W ogóle jak kształtują się koszta wymiany sworznia?
  • 0

#18 ben

ben
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • SkÄ…d:Grójec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 24.06.2010

Panowie wymieniłem dzis sworzen dolnego wachacza i to samo trzeszczy jak trzeszczało,a stary sworzen nie był najgorszy i jeszcze orginał,przy przebiegu 240 tyś to nie jest tak zle z tymi naszymi zawiechami w acco
  • 0
Power of dreams

#19 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:40, 02.07.2010

ja obstawiam łożyska kolumny McPhersona


A niby jak te łożyska mogą strzelać skoro tam łożysk nie ma? Masz blaszke tulejke i poduszke gumową



Pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu górnego mocowania amortyzatora w samochodach z kolumną Macphersona. Przecież koła są skrętne i amortyzator też musi się obracać!
Proponuję zajrzeć tutaj http://www.hondaorig...0&block_03=2285
Pozycja nr 6 to jest owe łożysko górnego mocowania amortyzatora.
A tak na marginesie to tuleja lub panewka jest też łożyskiem :-) tylko,że ślizgowym.
Pozdro


To nie układ na zasadzie McPherson, tylko osiowa kolumna zawieszenia. Amortyzator nie jest skrętny i nie ma tam łożyska, tylko tak jak ktoś powiedział gumową poduszkę i to wszystko. Przymocowany jest do wahacza poprzecznego i nie obraca się razem ze zwrotnicą.

[ Dodano: 2010-07-02, 07:47 ]

Panowie wymieniłem dzis sworzen dolnego wachacza i to samo trzeszczy jak trzeszczało,a stary sworzen nie był najgorszy i jeszcze orginał,przy przebiegu 240 tyś to nie jest tak zle z tymi naszymi zawiechami w acco


Na takiej samej zasadzie jak dolny, może skrzypieć i górny. Powinieneś najpierw jechać do mechanika, wypiąć obydwa ze zwrotnicy i je skontrolować, dopiero brać się za wymianę. Takim sposobem jak zrobiłeś, to pół samochodu wymienisz, a skrzypieć będzie nadal. Jak ten stary był dobry, to było go nie ruszać. Oryginał jeszcze by pociągnął, a zamienniki potrafią nie przejeździć sezonu. Szczególnie te marki *cenzura*-MOTO made in China, zrobione za miseczkę ryżu :)
  • 0

#20 Iwanek772

Iwanek772
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Brodnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:10, 07.03.2022

Witam, odkopałem temat bo mam podobny problem, tyle że czasami, przy wolnym wjeżdżaniu na krawężnik zaniżony, strzela jakby sprężyna z prawego przodu. Poza tym już od pewnego czasu na dziurach i nierównościach łupie w kole (tym samym). Byłem u mechaniora (jeszcze przed strzelaniem sprężyny) , rozebrał cała kolumne, sprawdził wszystkie sworznie i tuleje i nic nie znalazł czemu tak łupie. Amory mam dobre. Czy jest możliwe że strzały mogą być spowodowane że coś mechanik mógł spartolić przy składaniu go do kupy? Albo problem łupania na dziurach jest związany z tym strzelaniem. Niby idzie jeszcze raz do niego za tydzień, ale może tutaj macie jakiś pomysł na to?
Dzięki z góry za odpowiedź
  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:43, 07.03.2022

A skręcał zawieszenie na opuszczonym aucie? Bo wystarczy skręcić widełki amortyzatora na podniesionym aucie i opuścić i będą takie właśnie objawy jakby sprężyła pękała i piszę z własnego doświadczenia :)


  • 0

#22 Iwanek772

Iwanek772
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Brodnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:01, 08.03.2022

A skręcał zawieszenie na opuszczonym aucie? Bo wystarczy skręcić widełki amortyzatora na podniesionym aucie i opuścić i będą takie właśnie objawy jakby sprężyła pękała i piszę z własnego doświadczenia :)


No i jaka tego przeskakiwania przyczyna była? Poduszka, czy coś innego? Tu by pasowało coś takiego jak piszesz, bo jak na skręconych kołach u mnie dostaje się na krawężnik to go dogniata i podobna sytuacja powstaje
  • 0

#23 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:03, 08.03.2022

Tuleja wahacza skręcona pod złym kątem. Wystarczyło odkręcić śrube i skręcić na opuszczonym zawieszeniu.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 Iwanek772

Iwanek772
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Brodnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:30, 08.03.2022

Tuleja wahacza skręcona pod złym kątem. Wystarczyło odkręcić śrube i skręcić na opuszczonym zawieszeniu.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Ciekawe, muszę to sprawdzić. Dzięki za podpowiedź
  • 0

#25 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:38, 08.03.2022

Ja zmieniając przegub wewnętrzny poskładałem w ten sposób - żeby do tego dojść musiałem rozebrać całość z wyjęciem półosi i rozebraniem przegubu i na koniec mnie olśnił znajomy do którego zadzwoniłem z pytaniem co można było jeszcze spier...ić :)


  • 0

#26 Iwanek772

Iwanek772
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Brodnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 16.03.2022

Ja zmieniając przegub wewnętrzny poskładałem w ten sposób - żeby do tego dojść musiałem rozebrać całość z wyjęciem półosi i rozebraniem przegubu i na koniec mnie olśnił znajomy do którego zadzwoniłem z pytaniem co można było jeszcze spier...ić :)


Honda właśnie do mnie wróciła od mechaniora. Na przeglądzie amory miesiąc temu wyszły po 75%, a ostatecznie okazało się że przyczyną wszystkich dźwięków i stuków był amorek. Wymienione zostały na nowe i jak ręką odjął, zniknęły stuki na krawolach, studzienkach itp.
Dzięki za podpowiedzi jeszcze raz.
Pozdrawiam
  • 0

#27 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:10, 17.03.2022

To poproś mechanika żeby oddał Ci amorki same i zobacz czy prawidłowo pracują czy już wystukane i nie wysuwają się. Nie żebym się czepiał ale z czystej ciekawości czy naprawdę miał racje.


  • 0

#28 Iwanek772

Iwanek772
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Brodnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 17.03.2022

To poproś mechanika żeby oddał Ci amorki same i zobacz czy prawidłowo pracują czy już wystukane i nie wysuwają się. Nie żebym się czepiał ale z czystej ciekawości czy naprawdę miał racje.


Tak zrobiłem wczoraj jak dawałem mu zielone światło na wymianę. Sprawdzałem w domu, to faktycznie jeden jest bardzo miękki i dziwnie pracuje ale luzów nie ma. Czyli założenie było trafne
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq