Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Pytanie odnośnie umiejscowienia płynów...

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 18.08.2019

Witam, mam dość głupie pytanie...:o 

Mógł by mi ktoś wysłać zdj umiejscowienia wszystkich płynów w accordzie VI ( hamulcowy, wspomagania, chłodniczy itp.). Jestem zielony w tych sprawach...Z góry dzięki za pomoc.


  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 13:25, 18.08.2019

jak stoisz przodem do komory silnika:
lewy dół - biały pojemnik obok chłodnicy - płyn chłodniczy (jest to zbiornik przelewowy - płynu leje się bezpośrednio do chłodnicy, a w zbiorniku ląduje nadmiar, lub jest z niego pobierany płyn do chłodnicy - zależy od ciśnienia w układzie)
prawa góra - mały, biały zbiornik przy kielichu z szarą zakrętką - płyn sprzęgła (hamulcowy)
prawa góra - na lewo od małego, również z szarą zakrętką - płyn hamulcowy

prawy dół - przy kielichu z czarnym lub czerwonym korkiem - płyn wspomagania

prawy dół - przy reflektorze z niebieskim korkiem - płyn do spryskiwaczy

na środku po prawej - czarny korek w kształcie zębatki - olej silnikowy

od dołu z lewej strony w skrzyni biegów znajduje się korek na płyn (olej) do skrzyń

 

płynu do kierunkowskazów nie potrzeba kupować, tak jak i oleju do tłumika  :diabelmruga:


Użytkownik gons edytował ten post 13:26, 18.08.2019

  • 1

#3 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:40, 30.08.2019

To czyli do obu zbiornikow (hamulcowego i sprzegla) leje ten sam płyn tak?I ten plyn chlodniczy gdzie dokladnie sie leje tam gdzie mam taki metalowy "korek"?Bo przy samym zbiorniku nic tam nie widzialem...
  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 05:23, 30.08.2019

Tak. Do sprzegla i hamulcow ten sam plyn hamulcowy, a chlodniczy pod metalowy korek ;)
  • 0

#5 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:00, 30.08.2019

Ok dzięki wielkie:)
  • 0

#6 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 01.09.2019

Odkrecilem ten metalowy korek od chlodnicy i jest w nim troche plynu, ale w tym bialym zbiorniczku nie widze zeby cos tam bylo...A jak dolewam do tego korka to stoi w nim a nie przelewa sie do tego białego zbiorniczka dla czego?
  • 0

#7 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 13:26, 01.09.2019

do tego zbiornika białego nalewasz płynu chłodniczego pomiędzy minimum, a maksimum (w sytuacji, w której jesteś pewien, że w chłodnicy jest zalany płyn chłodniczy pod metalowy korek). płyn przelewa się do niego pod ciśnieniem (jak silnik osiąga temperaturę roboczą), lub pobiera z niego płyn przy jego spadku ;) biały zbiornik można wysunąć do góry w celu sprawdzenia poziomu płynu, bo jak siedzi sobie tak nisko, to nawet nie widać znaków, a co dopiero poziomu płynu ;)


  • 0

#8 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:49, 01.09.2019

No dobra ale jak mam dolac do tego zbiornika plynu skoro w tym metalowym korku jest plyn i gdy do niego dolewam jeszcze to nic nie pobiera bo nie rozumiem troche tego co napisales haha
I przy odpaleniu samochodu tego plynu w tym metalowym korku zbiera sie coraz wiecej ;P
  • 0

#9 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:52, 01.09.2019

Poprostu napisz mi jak krowie na rowie haha Jak dolac ten płyn
  • 0

#10 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 15:03, 01.09.2019

pod korek do chłodnicy i do białego zbiornika powyżej minimum. przejedź parę km i sprawdź poziom w białym zbiorniku ;) jak będzie poniżej minimum, dolej do białego zbiornika płynu, jak poziom się zwiększy, obserwuj, żeby nie przekroczył maksimum. jak przekroczy, odlej nadmiar i zostaw płynu pomiędzy min, a max ;)


  • 0

#11 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:09, 01.09.2019

No ale jak mam dolac do tego bialego zbiornika ???
W tym zbiorniku jest pusto na 100%
Tylko w korku cos tam jest
Chodzi mi poprostu o to jak mam dolac do tego zbiorniczka haha
  • 0

#12 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 15:24, 01.09.2019

odkręcasz białą nakrętkę z wężykiem
tapon-deposito-recuperador-honda-accord-

wysuwasz zbiorniczek do góry (nie jest niczym przymocowany, siedzi w prowadnicy), dolewasz, wkładasz z powrotem i zakręcasz :D uważaj tylko, żeby ta długa rurka nie odczepiła się od nakrętki przy zakręcaniu  ;)


Użytkownik gons edytował ten post 15:25, 01.09.2019

  • 0

#13 FGK8123

FGK8123
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:6
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 02.09.2019

Czyli ta biała nakretke mozna normalnie odkręcić? Bo ja jakoś nie moglem ale spróbuję jeszcze raz jutro dzięki
  • 0

#14 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:48, 02.09.2019

Normalnie odkręć tą białą nakrętkę w lewo i nalej płynu do zbiorniczka między min/max


  • 0

#15 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:24, 02.09.2019

ja zawsze wysuwam lekko zbiornik do góry i wtedy odkręcam, bo tak ciasno się zakręca. łatwo łapy pociąć o pobliskie elementy podczas odkręcania tego korka  :diabelgrin: no i oczywiście rób to na wystudzonym silniku  :zoltek:


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq