Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Mycie komory silnika.

VIII mycie silnika r20a3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzegorz_k

grzegorz_k
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:32, 07.08.2019

Chciałbym umyć myjką ciśnieniową silnik r20a3 i oczywiście całą komorę, co zabezpieczyć lub okleić folią? na co uważać? ktoś z Was mył? podzielcie się radami, spostrzeżeniami.


  • 0

#2 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:40, 07.08.2019

Ja myłem silnik 2 razy niby zabezpieczalem wszystko nie lałem po elektryce. I 2 razy po myciu padła cewka zapłonowa😁.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#3 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:09, 08.08.2019

Co daje mycie komory silnika poza estetyką ? 


  • 0

#4 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 07:21, 08.08.2019

Ja jeszcze nie myłem komory ani razu. Fakt jest trochę brudna i muszę ja umyć, ale o myjce ciśnieniowej nawet nie myślę. Może z tego wyjść więcej szkody niż pożytku...


  • 0

#5 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:23, 08.08.2019

Co daje mycie komory silnika poza estetyką ? 

 

jeżeli masz na myśli samą komorę to nic nie daje, a silnik warto mieć czysty żeby było widać gdzie ewentualnie oliwa ucieka,

ja swojego już kilka razy myłem (tyle że ja mam K serię, ale to przecież żadna różnica w tym przypadku), nic się nie stało nic nie zabezpieczałem, zimny silnik (pod żadnym pozorem nie robić na rozgrzanym), lejesz chemią czekasz aż zacznie działać, później myjka ciśnieniowa, nie lej może bezpośrednio na dziurawą elektryczność (np alternator) i to wszystko, po umyciu najlepiej zostawić żeby wyschło a dopiero później odpalać


Użytkownik rafisz edytował ten post 08:31, 08.08.2019

  • 0

#6 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:09, 08.08.2019

W sumie ma to sens, ale ja mając zanieczyszczoną komore silnika wyczyściłem przy użyciu kompresora i pistoletu. 

Dodatkowo szmatka i detergent. Od spodu też czyściłem na kanale przy okazji wymiany oleju i inspekcji. 

 

Osobiście - raczej bym nie umył komory. 


  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:39, 08.08.2019

Sprężone powietrze + pędzel z dobrym długim włosiem :) i nie trzeba nic myć pod ciśnieniem :)


  • 0

#8 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:13, 08.08.2019

Też uważam, że ciśnieniowa może zaszkodzić.

U mnie jest czysto (pomimo założonego wątku ,,Brudny silnik") - lubię się bawić przy samochodzie.

Oprócz estetyki zmniejszamy (w niewielkim stopniu, ale zawsze) możliwość wystąpienia awarii - np różnego rodzaju przebić czy zawilgoceń powodujących korozję.
  • 0

#9 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 26.12.2020

Witam wszystkich :)
Pytanie dotyczy mycia silnika i całej reszty pod maska. Czy w naszych autkach jest to dość bezpieczne ? Jeśli tak to w jaki sposób to robicie ? Czy coś przykrywanie by nie zalać ? Ewentualnie jak ? Czy karcher czy raczej spokojniejsza woda ? I oczywiście jakie środki używacie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik UnSeenMan edytował ten post 12:00, 26.12.2020

  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#10 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:16, 26.12.2020

APC w różnym stężeniu (zależnie od potrzeb), opryskiwacz, środki do pielęgnacji plastiku/gumy, pędzelki, microfibry, żadnego lania wody.
ALE!
Są też tacy co bez rozczulania walą myjką ciśnieniową prosto pod maskę i podobno nic się nie dzieje.

Ja tam jadę z opcją #1, ale to trochę czasu potrafi zabrać i bywa dla wielu zbyt drobiazgową dłubaniną więc poniekąd rozumiem przejście od razu do opcji #2.
  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:07, 26.12.2020

Tematy połączone.
Przypominam o korzystaniu z wyszukiwarki przed założeniem kolejnego nowego tematu.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:29, 26.12.2020

Ja opryskałem pianą aktywną i myłem myjką jak leci. Nic się nie uszkodzio, ale czy było to rozsądne nie wiem.
  • 0

#13 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:15, 26.12.2020

Teoretycznie jadac autostrada w deszczu przez kilka godzin tez jest cala komora silnika mokra czyli mycie myjka nie powinno narobic szkod. Ale sam bym sie nie odwazyl
  • 0

#14 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 07:07, 27.12.2020

Ja tez sryskiwalem jakims tam psikaczem z marketu, a pozniej myjka bez zadnych tam, po zabiegu pozwol wyschnac
  • 0

#15 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:55, 27.12.2020

Myjcie śmiało tylko potem nie dziwcie się że elektryka będzie wariować... Wystarczy pomyśleć że żadna wtyczka nie jest wodoodporna. Resztę samemu można się domyśleć.. Nie mylcie zapylenia przy deszczu do mycia myjką pod ciśnieniem. Wtłoczycie tą wodę gdzie się tylko da, ale nie mój cyrk....


Użytkownik VTECkick edytował ten post 12:57, 27.12.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, mycie silnika, r20a3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq