Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Pobór oleju po remoncie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tatsu

Tatsu
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 07.08.2019

Cześć!
Mam problem z Hondą Accord VI 2.0 benzyna. Mianowicie auto znowu bierze olej, piszę znowu, ponieważ poprzedniego roku we wrześniu robiłem remont silnika, który obejmował wymienne pierścieni, uszczelniaczy, oringów, uszczelki pod głowicą jak i sam szlif głowicy.
Po remoncie przez pierwszy tysiąc kilometrów jeździłem na oleju Extraspec 10w40, później wymieniłem na Valvoline Synpower 5w30 na którym jeżdżę do dziś. Ogólnie to przy wymianie oleju wlałem jakoś 4.5 litra i po 6 tyś. km bagnet pokazuje trochę poniżej pierwszej kropki. Sytuacja jest o tyle dziwna, że gdy rano sprawdziłem poziom oleju pokazał mi poziom oleju tak jak napisałem powyżej. Rozgrzałem silnik, zaparkowałem w tym samym miejscu i po odczekaniu 15-20min sprawdzałem ponownie stan, okazało się, że bagnet pokazuje dokładnie tyle ile pokazywał na „zimnym silniku”. Moje pytanie brzmi, czy to jest normalne zużycie? Czy mechanik cos spartoił? Czy po prostu zmienić olej na inny np. Valvoline Maxlife 10w40 czy 5w40?

Pozdrawiam.
  • 0

#2 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:40, 07.08.2019

Albo wycieki albo pierścienie założone na cylindry z dużą owalizacją. Ty robiłeś remont? Ja d14z6 robiłem sam i pierścienie rik założyłem na cylindry z owalizacją i przez pierwsze 10 tyś km wziął przeszło 1 litr oleju. Docierałem wg motomana i po przejechaniu ponad 50 tyś km po remoncie pobór ustał całkowicie mimo ciężkiej stopy. Może słabej jakości pierścienie założone lub uszczelniacze zaworów.


  • 0

#3 Tatsu

Tatsu
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 07.08.2019

Remont robił mi mechanik u którego non stop odstawiam Hondę. Z tego co mi wiadomo to pierścienie są marki goetze.
  • 0

#4 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:41, 07.08.2019

Niby dobre ale z tego co slysze to tylko rik, tp, npr. Wiec moze te goetze padly.
Plukanka, nafta i 5w40 acea A3
  • 0

#5 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:41, 07.08.2019

Honowane cylindry były ? Pierścienie dobre ale nie zalecane do hondy , typowo OEM poleca się i to 2 skale są ich też


  • 0

#6 Tatsu

Tatsu
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 07.08.2019

Wydaje mi się, że cylindry były honowane
  • 0

#7 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:16, 07.08.2019

Ja tak jak pisałem wcześniej miałem owalizację cylindrów, nie honowałem, założyłem rikeny i śmiga aż miło, więc tu bym nie szukał przyczyny. Jeżeli nie ma jakiś wycieków to albo kiepskie pierścienie, albo kiepskie uszczelniacze zaworów, lub coś mechanik spaprał. Zrób płukankę i nafte w cylindry, dobry olej 5w40 A3 i powinno spaść spalanie oleju. Jest jedna jeszcze rzecz, czasem się zdarza że trafimy na podróbkę lub kiepskiej jakości olej. Zrób płukankę i dobry olej i powinno być ok.


Użytkownik gkill edytował ten post 12:37, 07.08.2019

  • 0

#8 Tatsu

Tatsu
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 07.08.2019

A jaki polecasz olej?
  • 0

#9 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:37, 07.08.2019

A jaki polecasz olej?

Ach z tymi olejami.....

ja stosowałem:

valvoline maxlife 5w40

millers trident 5w40

valvoline synpower 5w40

z nich wybrałbym valvoline maxlife 5w40

 

gwiazdy internetu:

motul x-cess 5w40

liqui moly synthoil 5w40

meguin super leichtlauf 5w40

ravenol turbo vst 5w40

Jest mnóstwo dobrych produktów, ważne żeby z pewnego źródła. Spróbuj ravenola lub meguina.


Użytkownik gkill edytował ten post 13:38, 07.08.2019

  • 0

#10 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:51, 08.08.2019

Polecam jak kolega powyżej tylko ten:

 

valvoline maxlife 5w40

 

 

Miałem taki jak robiłem remont silnika D16Z9 i przejechał do dziś ponad 50.000km bez poboru oleju (wg normy) i polecam do każdej inneh hondy :) bo miałem go w każdej


  • 0

#11 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 09:33, 13.08.2019

Jesli nie bylo pomiaru owalizacji to nowe pierscionki nie pomoga.

Co do oleju Valvo odstaw to i problem raczej ograniczysz.nagminnir podrabiany olej. Sprobuj sobie Sort / specol 5w40

ew. Elf 5w50(z pewnego zródła) chyba ze masz ochote wydawac więcej to Lique moly, Neste...
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#12 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:47, 13.08.2019

Jesli nie bylo pomiaru owalizacji to nowe pierscionki nie pomoga.

Co do oleju Valvo odstaw to i problem raczej ograniczysz.nagminnir podrabiany olej. Sprobuj sobie Sort / specol 5w40

ew. Elf 5w50(z pewnego zródła) chyba ze masz ochote wydawac więcej to Lique moly, Neste...

Jak d14z6(przy przebiegu 199 000 km) remontowałem to pomiaru owalizacji nie robiłem, tylko na oko widać było że owal jest niewielki, lecz okazało się że jednak owal był duży ponieważ silnik układany na ostro brał olej, przez pierwsze 10 tyś km wziął około 1,5l/10000km a kolejne już brał 0,8 l/10000km aż po przejechaniu dystansu około 50 tyś km silnik się ułożył i spalanie oleju spadło do 0,2 l/10000km, więc to dopiero musiał być owal by tak długo silnik się układał. Kolejny silnik bez pomiaru owalizacji R20A3 gołym okiem ideał mimo przebiegu 190000 km, przez pierwsze 5000 km 0,1l spalonego oleju też na ostro. A może autor tematu na dotarciu zamulał? Jeżeli rzeczywwiście miał owalizację cylindrów to tylko docieranie na ostro wg motomana i pierścienie do cylindrów powinny się dopasować.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq