Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Odpadło mi koło

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#31 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:19, 07.08.2019

Sworzeń jest wkładany od strony przegubu. W zasadzie nie ma opcji aby całość wyszła w dół bo kołnierz na sworzniu go trzyma
  • 0

#32 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 850 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:54, 07.08.2019

dokładnie, dolny nie ma żadnych zabezpieczeń bo najnormalniej są niepotrzebne, górny to już inna historia i na górze obowiązkowo należy zamontować zabezpieczenie

mnie to też wygląda jakby kulka wypadła z obudowy sworznia, zdjęcie jest mało precyzyjne, musimy poczekać na relację autora tematu

pisałem to juz na forum, ale napiszę jeszcze raz - na szarpakach bardzo rzadko zdiagnozują zużycie dolnych sworzni, u mnie na badaniach tech nic, absolutnie nic nie znaleźli, a szarpali samochodem że mało nie porozrywali, dobrze że zachciało mi się obniżania to tak czy inaczej musiałem rozpiąć te sworznie, a jak zobaczyłem stan jednego z nich to zbladłem, luzu co najmniej pół milimetra, obstawiam więcej - w okolicach 1mm - niestety nie zmierzyłem bo nie było nic takiego pod ręką, na pewno luz ogromny...

swoją drogą honda taki typ zawieszenia montuje od co najmniej lat 80, do tej pory mechanicy nie potrafią tego ogarnąć, a przecież to takie proste...


  • 0

#33 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:01, 07.08.2019

Ja miałem tak w poprzedniej preludzie i właśnie wypadł mi sworzeń dolny z trzpienia. 

Objawem jakoś 10 km przed urwaniem było to, że kierownica dość ociężale chodziła. Na szczęście zdarzyło mi się pod domem.

I wyglądało to identycznie jak na zdjęciu.


  • 0

#34 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1342 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:26, 07.08.2019

Dla mnie to wyglada jakby swirzen byl zalozony bez zabexpieczenia i wypadl ze zwrotnicy.

nie ma szans. Zobacz jak wygląda.sworzez z VII. Może być bez żadnego zabezpieczenia A i tak nie wypadnie. Na zdjęciu widać wysuniętą gumkę A nie sworzeń.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 09:27, 07.08.2019

  • 0

#35 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 10:27, 07.08.2019

Pewnie, że nie wypadnie, ale np 555 daje dodatkowo zabezpieczenie w postaci seagera - czy to jeżeli chodzi o sworzeń zwrotnicy, czy wahacza górnego..

Ciekaw jestem dokladniejszych fot..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#36 mrszozd

mrszozd
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 07.08.2019

Witam,

widzę, że tamat się nieźle rozrósł.

Podaję dodatkowe szczegóły, o które ktoś pytał jak czytałem wątek.

Honda przebiegu 215kkm, 2004r. 

Nie jestem znawcą i auto stoi już u mechanika, ale wyglądało to tak jakby kulisty łeb sworznia wypadł z łoża/gniazda (dodatkowe zdjęcie)

 

Podpowiedzcie proszę co powininem po takiej akcji wymienić prewencyjnie, żeby mieć spokój nie patrząc na mechanika, który mi od razu powiedział , że przecież musiało stukać (a no nie stuka przecież):

- sworznie dół i góra ?

- wahacz mógł ucierpieć (mikropęknięcia)? - jakiego producenta wybrać? proszę o podpowiedź

- co z tyłem? jest też jakieś ryzyko, że zgubie koło jak czegoś nie dopilnuję?

 

Kupiłem auto w grudniu zeszłego roku, bardzo je polubiłem ale straciłem zupełnie zaufanie... 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.JPG   101,79 KB   21 Ilość pobrań

  • 0

#37 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:47, 07.08.2019

Napewno wymień oba L+P
  • 0

pzdr


#38 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:55, 07.08.2019

Witam,

widzę, że tamat się nieźle rozrósł.

Podaję dodatkowe szczegóły, o które ktoś pytał jak czytałem wątek.

Honda przebiegu 215kkm, 2004r. 

Nie jestem znawcą i auto stoi już u mechanika, ale wyglądało to tak jakby kulisty łeb sworznia wypadł z łoża/gniazda (dodatkowe zdjęcie)

 

Podpowiedzcie proszę co powininem po takiej akcji wymienić prewencyjnie, żeby mieć spokój nie patrząc na mechanika, który mi od razu powiedział , że przecież musiało stukać (a no nie stuka przecież):

- sworznie dół i góra ?

- wahacz mógł ucierpieć (mikropęknięcia)? - jakiego producenta wybrać? proszę o podpowiedź

- co z tyłem? jest też jakieś ryzyko, że zgubie koło jak czegoś nie dopilnuję?

 

Kupiłem auto w grudniu zeszłego roku, bardzo je polubiłem ale straciłem zupełnie zaufanie... 

 

Ja miałem dokładnie tak samo w preludzie. Identycznie.

Wymieniłem dolne sworznie z lewej i prawej i wszystko bez problemów śmigało :)

Spokojnie- awarie się zdarzają :)

 

W obecnym accordzie do wymiany poszło całe możliwe zawieszenie za prawie 2 tys żeby mieć spokój :D


  • 0

#39 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1342 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:58, 07.08.2019

Po pierwsze, jak najszybciej, zadbaj o to aby założył sworznie dobrej firmy - bo jak założy Ci górną półkę "Yamato" to możesz nie dojeździć do zimy.. 

OEM lub 555/CTR jak zwykle tutaj polecają, oczywiście oba dolne jw. 

 

Co z przegubem? - warto zrobić wszystko aby go uratować, choć nie wiadomo czy nie będzie skrzywiony przegub/półoś bo widać że auto się na niej powiesiło. 

 

Sworzeń był suchy w środku? 

 

 

Witam,

widzę, że tamat się nieźle rozrósł.

Podaję dodatkowe szczegóły, o które ktoś pytał jak czytałem wątek.

Honda przebiegu 215kkm, 2004r. 

Nie jestem znawcą i auto stoi już u mechanika, ale wyglądało to tak jakby kulisty łeb sworznia wypadł z łoża/gniazda (dodatkowe zdjęcie)

 

Podpowiedzcie proszę co powininem po takiej akcji wymienić prewencyjnie, żeby mieć spokój nie patrząc na mechanika, który mi od razu powiedział , że przecież musiało stukać (a no nie stuka przecież):

- sworznie dół i góra ?

- wahacz mógł ucierpieć (mikropęknięcia)? - jakiego producenta wybrać? proszę o podpowiedź

- co z tyłem? jest też jakieś ryzyko, że zgubie koło jak czegoś nie dopilnuję?

 

Kupiłem auto w grudniu zeszłego roku, bardzo je polubiłem ale straciłem zupełnie zaufanie... 


  • 0

#40 mrszozd

mrszozd
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 07.08.2019

Po pierwsze, jak najszybciej, zadbaj o to aby założył sworznie dobrej firmy - bo jak założy Ci górną półkę "Yamato" to możesz nie dojeździć do zimy.. 

OEM lub 555/CTR jak zwykle tutaj polecają, oczywiście oba dolne jw. 

 

Co z przegubem? - warto zrobić wszystko aby go uratować, choć nie wiadomo czy nie będzie skrzywiony przegub/półoś bo widać że auto się na niej powiesiło. 

 

Sworzeń był suchy w środku? 

Tak, wyglądał na suchy


  • 0

#41 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3394 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 11:17, 07.08.2019

Jak zmienisz dolne i górne sworznie to reszta na drodze Cię nie unieruchomi. W sumie to górne nie są tak awaryjne jak dolne
  • 0

#42 mrszozd

mrszozd
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 07.08.2019

Jak zmienisz dolne i górne sworznie to reszta na drodze Cię nie unieruchomi. W sumie to górne nie są tak awaryjne jak dolne

A górne dają znać o sobie? Słychać je, że chcą być wymieniane?


  • 0

#43 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 850 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:27, 07.08.2019

oprócz wymiany sworzni (tak jak masz wyżej napisane żadnych chińczyków itp. tylko oem albo 555 albo ctr, wszystko pozostałe to badziewie, więc przypilnuj mechanika żeby ci tego badziewia nie zamontował) nie zapomnij o wężyku od hamulca, widzę na fotce że jest mocno naciągnięty wiec dla bezpieczeństwa wymieniaj, oprócz tego trzeba dokładnie sprawdzić osłonę przegubu, chyba lepiej wymienić,

pytałeś o tylną oś -  nie ma nic newralgicznego więc spokojna głowa i nie trać zaufania do auta, a raczej do mechaników...


Użytkownik rafisz edytował ten post 11:35, 07.08.2019

  • 0

#44 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 12:18, 07.08.2019

I tak jak pisałem, sworzen się urwał.. A nie zwrotnica pękła..

Do osoby zakładającej temat

Polecam oem, koszt za dwie sztuki ok 500pln, jeżeli skusisz się na zamiennik np 555 to dodaj dużo więcej smaru..

Reszta tak jak koledzy doradzają

Powodzenia

Użytkownik Edson edytował ten post 12:38, 07.08.2019

  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#45 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1342 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:07, 07.08.2019

Warto jeszcze sprawdzić czy tylna rama i mocowania wahaczy nie są skorodowane. Kiedyś tu komuś wyrwał się wahacz z przegnitej ramy. Napisz potem jakie sworznie dolne zamontowales :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq