Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Odpadło mi koło

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#16 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3394 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 19:34, 06.08.2019

Ale rozciągnięta przez za duży sworzeń lub źle wprasowywany już mogła strzelić
  • 0

#17 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2132 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 19:55, 06.08.2019

Wahacz na tulei?? Masz na myśli to miejsce gdzie jest tuleja amortyzatora?

No to pomysł do zwrotnica pęknięcia miałem słuszny.

Dzięki za odp.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#18 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:47, 06.08.2019

Wahacz na tulei?? Masz na myśli to miejsce gdzie jest tuleja amortyzatora?
No to pomysł do zwrotnica pęknięcia miałem słuszny.
Dzięki za odp.


Napisałem jasno.

Osobiście uważam i to praktykuje od lat: jeśli jest OEM sworzeń i nie ma luzu - nie ruszamy.
Co do tulei, w swoim VII gen po obu stronach, widać że kwalifikuje się do wymiany nie ruszam, z jednego powodu: jeśli wahacz peknie przy moim stylu jazdy - moja rodzina długo nie dojdzie do siebie.

Jeśli miałbym ruszyć ta tuleje to wsadziłbym taka która, weszła by naprawdę bez dużego oporu a potem co tydzień bym kontrolował wahacze.
  • 0

#19 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:52, 06.08.2019

No to pomysł do zwrotnica pęknięcia miałem słuszny.
Dzięki za odp.


Nie to że coś, ale ja to pierwszy napisalem
  • 0

#20 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:20, 06.08.2019

Nie wiem jak wy, ale jakosc zdjecia mnie dezorietuje. Wyglada jak wyrwany sworzen ze zwrotnicy, zadne pekniecie zwrotnicy, byloby nieregularne.

Ogolny problem diagnostow jest taki, ze nie odrozniaja sworznia wahacza od sworznia zwrotnicy, gulf bedzie stukal, honda nie, a potem odpada kolo.

 

Prywatnie kolega zauwazyl doslownie 'mikroluz' na podnosniku, metoda na 2 lewarki i lom potwierdzila. Gorne sworznie lubia skrzypiec na postoju, doznalem po demontazu/montazu wspoomnianych, ale to mniejsze zlo.

Jezeli dolne ruszaja sie zgodnie z osia Y razem z wahaczem, to ciezko wypatrzyc ewentualne zuzycie.

 

Dobra metoda to - OEM 200kkm+, ctr obserwowac (u mnie 60kkm i nadal nic), 555 brak danych, czyli co 50kkm sprawdzic dokladnie dolne.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 21:23, 06.08.2019

  • 0

#21 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 21:31, 06.08.2019

Nie bawić się w zamienniki i montować oem..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#22 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:33, 06.08.2019

Ta jasne. Dolne sworznie baaardzo łatwo zdiagnozować. Górne jeszcze łatwiej.

Brak doswiadczenia nie pozwala Ci dobrze odczytać zdjecia, które zamieścił autor wątku. Bez sensu jest pisać o CTR i 555, jeśli nie doświadczy się ich kilku urwan.


Poczekajmy do zdjęć, jeśli będą, które przedstawia cała sytuację po zdjęciu koła i całej reszty
  • 0

#23 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:46, 06.08.2019

Jasne, ze latwo - jak sa dorzniete, przeglady okresowe nic nie daja, bo sa co rok. 

 

Na zdjeciach widze wyrwany sworzen razem z oslona, brak odlamkow zwrotnicy, do tej pory dziwnie mi to wyglada. Korpus zostal w zwrotnicy i tyle. Wedlug mnie zwrotnica nie moze od tak pryknac i tyle.

 

Sumujac, Edson dobrze pisze, nie bawic sie w *cenzura*ety i klasc OEM (szczegolnie przed zakupem), z kolei kazdy zaklada, ze polata moze do 100kkm, bo kto to wie. Do tego wybiera sie produkty dobre wzgledem relacji cena/jakosc, wiec ciezko sie z tym nie liczyc, dopoki sie nie wyrwie gonga...


  • 0

#24 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:53, 06.08.2019

A wiesz jak montowany jest ten sworzeń w zwrotnicy?

Odlamek zostal gdzieś na asfalcie

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 21:54, 06.08.2019

  • 0

#25 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1342 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:05, 06.08.2019

Przeglądy okresowe nic nie dają nie dlatego że są co rok tylko dlatego bo diagności używają metody sprawdzania (szarpaki) która daje fałszywy wynik - nawet luźny, zużyty sworzeń zostanie zdiagnozowany jako sprawny i bez luzów. Byłem ze swoją Hondą już w 3 różnych SKP i nigdzie nie sprawdzili sworzni właściwą metodą z uniesieniem koła za wahacz.

 

U siebie zamontowałem 555 i po 40k jest ok, niemniej jednak gdybym robił to teraz to zamontowałbym OEM tak jak słusznie radzi doświadczony kolega Edson. 

 

Co do zdjęcia z 1 postu - ewidentnie widać że uszkodził się dolny sworzeń. Nie wiadomo tylko czy jego kulka wysunęła się czy urwała od zatarcia. Gumowa osłona wydaje się być bez smaru. 

 

Jasne, ze latwo - jak sa dorzniete, przeglady okresowe nic nie daja, bo sa co rok. 

 

Na zdjeciach widze wyrwany sworzen razem z oslona, brak odlamkow zwrotnicy, do tej pory dziwnie mi to wyglada. Korpus zostal w zwrotnicy i tyle. Wedlug mnie zwrotnica nie moze od tak pryknac i tyle.

 

Sumujac, Edson dobrze pisze, nie bawic sie w *cenzura*ety i klasc OEM (szczegolnie przed zakupem), z kolei kazdy zaklada, ze polata moze do 100kkm, bo kto to wie. Do tego wybiera sie produkty dobre wzgledem relacji cena/jakosc, wiec ciezko sie z tym nie liczyc, dopoki sie nie wyrwie gonga...


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:06, 06.08.2019

  • 0

#26 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7013 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 22:19, 06.08.2019

No to jeszcze ja napiszę o moich sworzniach. Na blacie 238 tys. (wszystko w PL) jeden OEM, drugi 555 wymieniony przy 70 tys. (z innych powodów niż zużycie) i oba nie mają luzów.
Kilka razy chciałem je wymienić profilaktycznie, ale 'mój' mechanik z ASO 'nie chce', a od kilku lat trzymam się tylko Jego przy wszelkich wymianach/naprawach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#27 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:42, 06.08.2019

Duzo wartych uwagi punktow, ale zalozyciel tematu nie okreslil przelotu auta ani historii, osobiscie czekam na final :)

 

Statom: OEM skonczy ci sie przy 245-270, szacuje po swojej trumnie, chyba ze glownie autostrady :P


  • 0

#28 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 05:22, 07.08.2019

Przebieg nie ma aż takiego dużego znaczenia.. U siebie kiedyś profilaktycznie w cl7 zmieniłem przy przebiegu 190kkm - wrzuciłem oem z legenda, średnica ta sama..

Ostatnio zmieniałem oem klientowi przy przelocie 310kkm, jeden już się zaciera i miał luz..oraz przy przelocie ~140kkm gumki były popękane, weszła woda..

Czekam na info od założyciela tematu czy zwrotnica jest cała..jak dla mnie strzelił tu normalnie sworzeń i zdjęcie jest po prostu mało ostre..

Użytkownik Edson edytował ten post 05:25, 07.08.2019

  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#29 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:47, 07.08.2019

Ja zmieniałem sworznie na ctr z przodu przy przebiegu 270 tys km. Trzymają się już 31 tys :)


  • 0

#30 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:01, 07.08.2019

Dla mnie to wyglada jakby swirzen byl zalozony bez zabexpieczenia i wypadl ze zwrotnicy.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq