Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Odpadło mi koło

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 mrszozd

mrszozd
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 06.08.2019

Witam,

Wczoraj przy spokojnej jeździe, odpadło mi koło w taki oto sposób (patrz zał.).

W kwietniu sprawdzano mi całe zawieszenie, w maju przegląd bez problemu.

Czułem delikatne puknięcia na kierownicy i od czasu do czasu lekkie szmery mechaniczne w tym kole.

Czy takie objawy mogły wskazywać, że jeżdżę śmiercionośnym samochodem?

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.JPG   65,96 KB   49 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.JPG   138,64 KB   47 Ilość pobrań

  • 0

#2 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:23, 06.08.2019

Nie da się wykryć czy sworznie są do  wymiany czy nie. Jest to zaprogramowane tak, że przy małych prędkościach się urwie :) nic się nie stało. Napraw, wymień resztę i zasuwaj dalej


  • 0

#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 13:28, 06.08.2019

Nie tylko przy małych prędkościach.. Znam przykład z 80km/h...

Da się zdiagnozować.. Ale lepiej wymienić zapobiegawczo
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#4 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:30, 06.08.2019

Czy mógłbyś podać więcej szczegółów tych "delikatnych puknięć" które zwiastowały koniec sworznia? Kiedy się pojawiały? Czy były zależne od prędkości? Czy odczuwałeś je przy ruchu kierownicą czy przy jeździe na wprost?
  • 0

pzdr


#5 mrszozd

mrszozd
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 06.08.2019

Czy mógłbyś podać więcej szczegółów tych "delikatnych puknięć" które zwiastowały koniec sworznia? Kiedy się pojawiały? Czy były zależne od prędkości? Czy odczuwałeś je przy ruchu kierownicą czy przy jeździe na wprost?

Czułem lekkie uderzenia na kierownicy głównie podczas przyspieszania z niskich prędkości


  • 0

#6 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:50, 06.08.2019

Ok, dzięki. A podczas kręcenia czy to na postoju czy przy toczeniu np. na parkingu? Pytam bo u mnie jest podobny objaw w takich właśnie okolicznosciach, tyle że ja obstawiam magiel, choć wolałbym sworzeń :-)
  • 0

pzdr


#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 13:56, 06.08.2019

To nie czekaj, tylko zmieniaj

Często sworzeń skrzypi przy ruchach kierownica.. To objaw zacierającego się sworznia..

Co tego sworznie jak mają luz pionowy stykają..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#8 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:22, 06.08.2019

To nie czekaj, tylko zmieniaj

Często sworzeń skrzypi przy ruchach kierownica.. To objaw zacierającego się sworznia..

Co tego sworznie jak mają luz pionowy stykają..

w VIII tez to może się zdarzyć ? patrząc na rozwiązanie wygląda to podobnie ....

mam 150kkm ... moze tak wymienić i mieć spokojną głowę ?

/e12


  • 0

#9 Remeklodz.

Remeklodz.
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VII Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 06.08.2019

Strach jechać trochę teraz, nigdy nie wiadomo co się stanie 


  • 0

#10 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:17, 06.08.2019

Ja mam zasadę. Kupuję Honde i zmieniam od razu z przodu 4 sworznie za jednym zamachem, dwa dolne, dwa górne.


  • 0

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:19, 06.08.2019

Na zdjeciu widać że pękła zwrotnica. Sworzeń w całości został w wahaczu fachowcy...
  • 1

#12 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 900 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:43, 06.08.2019

w VIII tez to może się zdarzyć ? patrząc na rozwiązanie wygląda to podobnie ....

mam 150kkm ... moze tak wymienić i mieć spokojną głowę ?

/e12

 

W 8 też się zdarza bo to takie same rozwiązanie. Ja wymieniłem profilaktycznie po 300 000 km. Stare były jeszcze dobre zero luzu czy jakiegoś skrzypienia. Wszystko zależy po jakich drogach się jeździ.


  • 0

#13 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3394 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 18:31, 06.08.2019

Na zdjeciu widać że pękła zwrotnica. Sworzeń w całości został w wahaczu fachowcy...


A widzisz. Dopatrzył cwaniak ; ) Brawo : )
  • 0

#14 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2132 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 19:00, 06.08.2019

Racja... Tylko jakim cudem pękła zwrotnica??

Ruda? Nie umiejętna wymiana sworznia?? Bo nie mam pojęcia.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 427 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:23, 06.08.2019

Jakis czas temu na Facebook też zdecydowana większość użytkowników fapowała się, że kolesiowi urwał się sworzeń i przy 120 poszedł w bariery. Okazało się zatem, że pękł wahacz na tulei od amortyzatora.


W przypadku wyżej obstawiam źle przeprowadzona wymianę sworznia lub zle dobrany sworzeń - mam na myśli jego średnicę montażowa, czyt. Słaby zamiennik lub dopasowany z innej Hondy. Grubość tegoż żeliwa na zwrotnica jest wystarczająca i nie pękłaby ot tak sobie

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 19:24, 06.08.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq