Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wysoka temperatura

VII temperatura wiatrak termostat czujnik temperatury UPG

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#16 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2233 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 17:48, 05.08.2019

Może ktoś kiedyś wodę wlał... Takie same problemy z ogrzewaniem miałem przy zakamienionej nagrzewnicy.

To byłeś na warsztacie i do termostatu nawet nikt nie zaglądał czy do pompy??


Temperatura otwarcia termostatu u Ciebie to 78 stopni... To te 107 stopni to nadal za dużo
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#17 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:14, 05.08.2019

Dokładnie - dziś sprawdzałem działanie kilku aplikacji na Andka poprzez Bluetooth OBD i temperatura na drodze krajowej 90-100 km/h była 78-79 stopni C. Jak wjechałem na autostradę to przy 140km/h przez kilkanaście kilometrów utrzymywała się 82-83 st.C. Jak przejechałem kilkanaście kilometrów z prędkością 160 km/h to utrzymywało się 85 st. C.

 

Najciekawsze jest to, że nie zauważam przy tej różnicy 79-85 wahnięć wskazówki na tablicy zegarów, nie drgnęła ani o milimetr.

 

P.S. BTW ciekawie też wyszły mi testy spalania na przebiegach autostradowych przy różnych prędkościach stałych na tempomacie - ale nie o tym temat.


Użytkownik modlicha edytował ten post 19:15, 05.08.2019

  • 0

#18 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 05.08.2019

Dokładnie - dziś sprawdzałem działanie kilku aplikacji na Andka poprzez Bluetooth OBD i temperatura na drodze krajowej 90-100 km/h była 78-79 stopni C. Jak wjechałem na autostradę to przy 140km/h przez kilkanaście kilometrów utrzymywała się 82-83 st.C. Jak przejechałem kilkanaście kilometrów z prędkością 160 km/h to utrzymywało się 85 st. C.

 

Najciekawsze jest to, że nie zauważam przy tej różnicy 79-85 wahnięć wskazówki na tablicy zegarów, nie drgnęła ani o milimetr.

 

P.S. BTW ciekawie też wyszły mi testy spalania na przebiegach autostradowych przy różnych prędkościach stałych na tempomacie - ale nie o tym temat.

ja zauważyłem że wskazówka od temperatury na zegarach, nie rusza się wogóle w przedziale od 80-105 stopni.


  • 0

#19 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:25, 05.08.2019

Aha czyli to by wyjaśniało sytuacje. Wszystko w normie. Tak czy siak osiągnięcie 90 stopni w trasie było niemożliwe u mnie przy dzisiejszych temperaturach powietrza (+24 st.)


  • 0

#20 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2233 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 19:38, 05.08.2019

Za chwilę będzie do zrobienia upg i tyle będzie w temacie, tym bardziej że jest lpg, a ma wyższą temperaturę spalania się, jako że jest wyżej oktanowy.

Masz podane trzy powody takiego stanu rzeczy : pompa wody, termostat, zapchana nagrzewnica.

Równie dobrze winna może być instalacja,puszczający reduktor po stronie wodnej. Dlatego pytałem czy na lpg jest to samo...

Pozdrawiam
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#21 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:37, 05.08.2019

Nie ma różnicy czy to na benzynie czy LPG. Czy ktoś z was kto ma 2.4 może sprawdzić na radiu na cyfrowym wyświetlaczu przy jakiej temperaturze na biegu jałowym na postoju włącza się wiatrak do chłodzenia na wyłączonej klimie?
  • 0

#22 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 06.08.2019

U mnie włącza się przy 100 stopniach. Sprawdzane na torque z elm327.
Wymieniłeś tą pompę wody?

Użytkownik michałWD edytował ten post 07:47, 06.08.2019

  • 0

#23 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 06.08.2019

Nie wymieniłem i zastanawiam się czy wymieniać. Teraz wymienię chyba termostat
  • 0

#24 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 06.08.2019

Panowie,

 

W którym miejscu i w jaki najszybszy sposób znajdę i wymienię termostat w 2.4? Jest jakiś poradnik na forum?


  • 0

#25 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7270 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 13:27, 06.08.2019

A jaki termo-włącznik kupiłeś?

Bo niektóre zamienniki mogą mieć temp załączenia i 107C. Pytanie jak szukali w sklepie.

Masz oznaczenie tego włącznika?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#26 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 06.08.2019

A jaki termo-włącznik kupiłeś?

Bo niektóre zamienniki mogą mieć temp załączenia i 107C. Pytanie jak szukali w sklepie.

Masz oznaczenie tego włącznika?

EPS-FACET (7.5196) zakres temp. 95-90 st.C

 

Takie coś mi wysłał gość po założeniu


  • 0

#27 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7270 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 13:52, 06.08.2019

Czyli włącznik ma temp załączenia wentylatora 95C

Jeśli załącza się przy 107 to coś nie tak. 

Zmiana termostatu i płukanie układu przy okazji wymiany warto by zrobić

 

 

http://japancars.ru/...&nplblk=E__1501

Termostat nr 5


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#28 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 06.08.2019

Kolego, wymienisz termostat i dalej będzie to samo... Masz uszkodzoną pompę wody.
  • 0

#29 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:26, 06.08.2019

Chyba lepiej zacząć od wymiany termostatu, taniej i wygodniej. Później pompa, czy objawy jednak bardziej na pompę?
  • 0

#30 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:22, 13.08.2019

Dziś jechałem autostradą 130-140 przy temp na zewnątrz 25C temp, na wyswietlaczu temp chłodziwa utrzymywała się 100-101C raz spadła do 96C. Po zjechaniu na zwykłą drogę przy prędkościach 60-90 temp oscylowała miedzy 92-96C. Co ciekawe na wskazówce analogowej praktycznie nie było różnicy - cały czas przed połową skali. Powiedzcie mi czy te 100-101C to nie za dużo?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, temperatura, wiatrak, termostat, czujnik temperatury, UPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq