Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wysoka temperatura

VII temperatura wiatrak termostat czujnik temperatury UPG

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 29.07.2019

Witam wszystkich.

 

Mam pewien problem z moją Hanią. Accord VII 2.4 + gaz. Mianowicie wczoraj na postoju po kilkunastu kilometrach zauważyłem, że idzie mi temperatura mocno w górę. Odrazu zauważyłem, że wiatrak się nie włącza. Po odpaleniu klimy odrazu włączają się dwa wiatraki ale nie są w stanie schłodzić chłodnicy do normalnego poziomu. Kiedy jadę w trasię, bez zatrzymywania się temperatura stoi w odpowiednim miejscu i nie idzie ani w górę ani w dół. Tylko na postoju, w korkach lub na światałach kiedy się zatrzmuje zaczyna iść w górę. Poziom płynu w zbiorniczku jest dziwny mianowicie, jest prawie przy korku, po sprzuszczeniu ok. 300 ml do poziomu max. na drugi dzień znowu jest dużo ponad max. Kolejny dziwny objaw jaki zauważyłem to to, że po zapaleniu auta i po kilkunastu minutach na chodzi nie leci z nawiewu ciepłe powietrze, dopiero po dodaniu gazu ciepłe powietrze zaczyna lecieć. Macie jakieś pomysły? Termostat? Czujnik temperatury? Pompa wody? UPG?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.


  • 0

#2 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 516 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:05, 29.07.2019

Termostat do wymiany, wygląda, że zepsuł się w pozycji "zamknięty",
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#3 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2132 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 14:08, 29.07.2019

Czy takie same objawy są na bp???
Może lpg robi takie zamieszanie.

Temat przenoszę do odpowiedniego działu.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#4 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 29.07.2019

Objawy wskazują na uszkodzoną pompę wody.
  • 0

#5 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 29.07.2019

Objawy wskazują na uszkodzoną pompę wody.

Jeśli tak to myślisz, że mogły powstać jakieś większe konsekwencje z jazdy z taką uszkodzoną pompą?


  • 0

#6 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2132 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 14:58, 29.07.2019

Równie dobrze termostat, pompa wody itd.
Wszystkie usterki układu chłodzenia i dalsza jazda niesie za sobą spore ryzyko uszkodzenia silnika.

Nie odpisałeś mi czy na lpg jest to samo.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#7 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 29.07.2019

Równie dobrze termostat, pompa wody itd.
Wszystkie usterki układu chłodzenia i dalsza jazda niesie za sobą spore ryzyko uszkodzenia silnika.

Nie odpisałeś mi czy na lpg jest to samo.

na to akurat nie zwracałem uwagi. Dzisiaj po pracy sprawdzę czy na bp jest to samo.


  • 0

#8 PSc

PSc
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kłodzko
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 29.07.2019

Ja mam obecnie ten sam problem. Wentylatory włączają się jak chcą. Obstawiam, że jest to problem ze sterowaniem wentylatorami. Dzisiaj zgłębiłem manuala do wersji US (bo takiego tylko posiadam) i mam niemałą zagwozdkę. Mianowicie wg manuala w polifcie występuje czujnik temp. ECT2 zamiast włącznika termicznego (przed liftem) (schemat w załączeniu) a za załączenie przekaźników odpowiada ECM/PCM. Zajrzałem u siebie, żeby posprawdzać czy nie mam gdzieś uszkodzonych przewodów w tym obwodzie i zgłupiałem, bo podłączenia we wtyku "E" ECM/PCM są inaczej niż w tym manualu. Czy posiada ktoś manual do wersji EN lub jest w stanie podpowiedzieć czy podłączenia powinny być tak samo? Czy w polifcie jest włącznik termiczny czy czujnik temp.? Jeżeli schemat jest identyczny to obawiam się, że ktoś mógł u mnie coś wcześniej namieszać. Bez schematu niestety tego nie ogarnę.

Chyba znalazłem problem i odp. na własne wątpliwości pisząc ten komentarz :-) Sprawdzając połączenia u siebie potwierdziłem, połączenie między zaciskami nr 4 przekaźników, a stykiem E12 w ECM/PCM oraz stykiem nr 2 we wtyczce wypiętej z włącznika w chłodnicy. Skoro tak, to jest jak w US 2003-2004. A jeżeli wentylatory mimo gorącej chłodnicy nie zostają załączone to winny musi być włącznik.

Załączone pliki


Użytkownik PSc edytował ten post 19:47, 30.07.2019

  • 0

#9 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 29.07.2019

Jeśli pompa wody jest sprawna a termostat zablokuje się na zamkniętym to będzie ciepło z nawiewu, niezależnie od obrotów a silnik będzie się przegrzewał, jeśli natomiast zablokuje się na otwartym to też będzie ciepłe z nawiewu a silnik będzie niedogrzany. Jeśli pompa wody kończy żywot to na wolnych obrotach, nie leci ciepłe powietrze z nawiewu że względu na słaby lub brak obiegu płynu w układzie chłodzenia.
Kolejna sprawa - wentylatory - jak mają się załączać skoro w układzie chłodzenia jest słaby obieg lub jego brak...

Użytkownik michałWD edytował ten post 16:17, 29.07.2019

  • 0

#10 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:33, 29.07.2019

Jeśli pompa wody jest sprawna a termostat zablokuje się na zamkniętym to będzie ciepło z nawiewu, niezależnie od obrotów a silnik będzie się przegrzewał, jeśli natomiast zablokuje się na otwartym to też będzie ciepłe z nawiewu a silnik będzie niedogrzany. Jeśli pompa wody kończy żywot to na wolnych obrotach, nie leci ciepłe powietrze z nawiewu że względu na słaby lub brak obiegu płynu w układzie chłodzenia.
Kolejna sprawa - wentylatory - jak mają się załączać skoro w układzie chłodzenia jest słaby obieg lub jego brak...

Czyli po Twojej wypowiedzi możnaby było sugerować, że u mnie pada pompa wody. Na biegu jałowym nie leci ciepłe powietrze choć silnik jest nagarzany, po dodaniu gazu zaczyna lecieć gorące powietrze. Czy koniec pompy wody może też mieć wpływ na to, że nie włącza się wiatrak do schłodzenia układu?


  • 0

#11 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2132 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 17:03, 29.07.2019

Przyczyną nie załączeniu się wiatraków może być słaby / brak obiegu cieczy, lub same przekaźniki pod maską. Zamienne z tymi od załączania klimy. Dzisiaj ten temat po raz kolejny poruszany byl w dziale klimatyzacja, także szybko namierzysz o jakie przekaźniki mi chodzi.

Unikał bym dalszej jazdy z takim układem chłodzenia, tym bardziej w lecie.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#12 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:14, 29.07.2019

Dokładnie, jak kolega wyżej napisał, lepiej w takie ciepło nie jeździć z uszkodzonym układem chłodzenia. Kup pompę i wymień. Wymiana to nie jest jakiś mega duży klopot
  • 0

#13 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 29.07.2019

Jutro muszę dojechać jakoś do mechanika


  • 0

#14 PSc

PSc
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kłodzko
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 30.07.2019

U mnie winny był włącznik tak jak obstawiałem. Nie zamykał obwodu i nie uruchamiały się wentylatory. A jaka przyczyna u kolegi Kamila?
  • 0

#15 kamil.aniol1993

kamil.aniol1993
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:16, 05.08.2019

Witam,

 

Wymieniłem termowłącznik w chłodnicy na dole. Jest lepiej. Wentylatory bez klimy włączają się przy temperaturze 105-107 stopni na radiu i schładzają do temp. ok. 93 stopni. Problem jest taki, że muszę mocno przygazować przy tych 105-107 żeby owe wentylatory się włączyły. Jakby był za słaby obieg. Pompa? Termostat?


Użytkownik kamil.aniol1993 edytował ten post 16:17, 05.08.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, temperatura, wiatrak, termostat, czujnik temperatury, UPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq