Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Stukanie przy zatrzymywaniu ruszaniu samochodem.

VIII accord viii stukanie przy ruszaniu stukanie przy hamowaniu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:37, 30.07.2019

Sworzeń wygląda na oryginalny wiec jeżeli nie zmieniano go w serwisie (poprzedni właściciel serwisował samochód między 100kkm a 200kkm w aso) to był od nowości. Aktualnie samochód ma niecałe 205kkm. Stary ma ewidentny luz i nikłe ślady starego smaru.

 

No to już miał prawo się wysypać  , dlatego pomyślał bym też profilaktycznie o wymianie drugiego . Ewentualnie pilnuj go i często sprawdzaj .


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#17 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 30.07.2019

Na pewno wymienię drugi tylko czekam grzecznie na miejsce u człowieka, który wymienił mi z lewej strony.


  • 0

#18 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 30.07.2019

Mam ostatnio to samo u siebie, tylko ze sworznie wymienialem w tamtym roku, jakies 40tys temu na firme 555, mozliwe ze juz sie wysypaly?
  • 0

#19 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 09:38, 31.07.2019

Możliwe jak trafiłeś podróbę lub źle zamontowane.
Ewentualnie łatwo wykluczyć prowadnice w zacisku:
https://youtu.be/H3f6nTocSJ4
  • 0

#20 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 31.07.2019

Bralem chyba z hapartsu, montowalem sam wiec jestem pewny ze dobrze 😋
  • 0

#21 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:47, 31.07.2019

Ja zakupiłem te:

https://4cars.pl/szc...10378/0/0/0.php

Prędko nie będę wymieniał. W każdym razie po wymianie będę informował jak się sprawują.


  • 0

#22 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:26, 31.07.2019

Ja zakupiłem te:

https://4cars.pl/szc...10378/0/0/0.php

Prędko nie będę wymieniał. W każdym razie po wymianie będę informował jak się sprawują.

Tak szczerze to Febest w środowisku sprzedawców części, hurtowni itp. uważa się za chińczyka. Ja osobiście miałem okazję sprzedawać zawieszenie tej marki i nie pamiętam żeby sprawiały one jakieś problemy. Ja u siebie założyłem Febiego na test, zobaczymy jak wytrzyma, nic tak na szybko ciekawszego nie miałem do zorganizowania więc zaryzykowałem.


  • 0

#23 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:54, 31.07.2019

Tak szczerze to Febest w środowisku sprzedawców części, hurtowni itp. uważa się za chińczyka. Ja osobiście miałem okazję sprzedawać zawieszenie tej marki i nie pamiętam żeby sprawiały one jakieś problemy. Ja u siebie założyłem Febiego na test, zobaczymy jak wytrzyma, nic tak na szybko ciekawszego nie miałem do zorganizowania więc zaryzykowałem.

Założyłeś 

Febi bilstein

Febi

czy febest?


  • 0

#24 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 31.07.2019

Założyłeś 

Febi bilstein

Febi

czy febest?

Febest to jest to z Twojego linku. Ja założyłem Febi (Febi=Febi bilstein).


  • 0

#25 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 18:03, 31.07.2019

Cena ta sama, tyle wiem.
  • 0

#26 discusec

discusec
  • Klubowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 22.07.2020

Panowie, odkopuję temat co by nie śmiecić z nowymi tematami. Sprawa wygląda następująco. Podczas ruszania po nawet krótkim postoju słychać głuchy stuk. Bardziej z prawej niż z lewej strony ale wydaje mi się, że z lewej także. Stuki słychać najbardziej na skreconych kołach ale i na prostych np. Podczas hamowania czy ruszania. Wymienione drążki, końcówki drążków więc są wyeliminowane. Dzisiaj pojechałem do znajomego na kanał- polośka rusza się obwodowo, słychać metaliczny stuk- inny niż podczas tego mojego stuku. Co to może być? Luz na przegubie czy może dolny sworzeń?
Z gory dzięki za naprowadzanie.

Użytkownik discusec edytował ten post 00:01, 23.07.2020

  • 0

#27 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:50, 23.07.2020

Dolny sworzen, podnies auto i opusc jak przestanie stukac to sworznie do 8 gen sa poprawione sworznie oem. Wiecej masz w temacie
http://www.accordklu...e/?fromsearch=1

Użytkownik Paciu edytował ten post 13:51, 23.07.2020

  • 0

#28 discusec

discusec
  • Klubowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 23.07.2020

Problem rozwiązany. Delikatnie poluzowana śruba górnego wahacza.
  • 0

#29 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:26, 23.07.2020

Dolny sworzen, podnies auto i opusc jak przestanie stukac to sworznie do 8 gen sa poprawione sworznie oem. Wiecej masz w temacie
http://www.accordklu...e/?fromsearch=1

 

Kilka razy czytałem sformułowanie " poprawione sworznie" wiesz coś więcej na ten temat ? jak są poprawione i od którego roku montowano te rzekomo poprawione ? 


  • 0

#30 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:32, 23.07.2020

Jest akcja serwisowa w stanach na nie. Maja smar ktory pod wplywem temperatury splywa w dol przez co nie jest dobrze smarowany, jesli podniesiesz auto i opuscisz ten smar znow wraca na swoje miejsce i nie stuka. Widzialem kiedys tu na forum jak ktos opublikowal ta akcje serwisowa ze stanow bylo to dokladnie wszystko opisane. Moje sworznie nie mialy zadnego luzu mam 2013 rok a stukaly tylko jak bylo powyzej 25 stopni na dworze. W haparts sa dostepne poprawione sworznie oem zalozylem je jakos 2 lata temu i od tego momentu jest cisza. I bylo tak jak pisalem jak stuka to zatrzymac sie podniesc oba kola opuscic jak przestaje to winne sa sworznie.


Tu znalazlem ten post
"Pociesze Cie to nie maglownica a dolne sworzenie - pisalem juz o tym kilka razy na forum.

Mialem identyczne objawy. Mozna z tym jezdzic ale bedzie sie coraz glosniej robilo. W skrocie zly smar jest uzyty i jak jest goraca to nie ma odpowiedniego smarowania i wali.



Mi to zajelo 2 lata aby doisc co to sie tam tlucze ;)

Tutaj masz biuletyn z numerami czesci i procedura: http://techinfo.hond.../SB/B12-041.pdf



Poprawiony sworzen kupowalem w UK ale z europejskiej dystrybucji takze w Polsce w ASO jak dasz numer czesci tez Ci powinni sciagnac.

Po wymianie odrazu cisza i spokoj. Jak chcesz sprawdzic na 100% czy to wina sworzni to jak jest goraca i sie tlucze podniesz auto na chwile aby kolo opadlo i rozsmarowalo smar ponownie. Powinno przestac stukac wtedy na jakis czas dopoki znowu caly nie splynie na dno."

51220-TA0-306 - sworznie poprawione

51220-TA0-A02 - sworznie standardowe jakie mamy w naszych autach.

Użytkownik Paciu edytował ten post 15:36, 23.07.2020

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, accord viii, stukanie przy ruszaniu, stukanie przy hamowaniu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq