Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Stukanie przy zatrzymywaniu ruszaniu samochodem.

VIII accord viii stukanie przy ruszaniu stukanie przy hamowaniu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 25.07.2019

Witam i na początku przepraszam że zakładam nowy temat ale nie znalazłem żadnego świeżego ani do końca takiego, który by rozwiązał mój problem. Mam Accorda VIII 2.2 ze skrzynią automatyczną. Problemem jest stukanie przy samym zatrzymaniu samochodu (np. do świateł lub za poprzedzającym samochodem) i następnie przy ruszeniu z tego miejsca. Nadmienię że stukanie jest tylko po przejechaniu około 10 kilometrów - przy krótszych przejazdach takiego czegoś nie zauważam. Zawieszenie przeglądnięte i były do wymiany tylko tylne gumy stabilizatora więc to nie miało wpływu na tę sytuację. Samochód niedawno kupiłem i poprzedni właściciel wymieniał hamulce jakieś 6-7 tyś. kilometrów temu a przynajmniej tak twierdzi. Jestem w stanie uwierzyć ponieważ nie widać specjalnie nadmiernego zużycia układu z przodu. Stuki też są odczuwalne na m.in. samej kierownicy ale to logiczne więc nie jest to żadna wskazówka. Kontaktowałem się też ze specami z MorawiCar ale oni nie mają teraz zbytnio czasu a też nie znają żadnej przypadłości, która mogła występować w VIII gen.

Załączyłem jeszcze zdjęcia klocka w jednym z zacisków, nie wiem jak jest od wewnątrz ale myślicie że to to? Podobno jest to ATE.

Ktoś coś może?

Załączone pliki


Użytkownik mikex edytował ten post 15:30, 25.07.2019

  • 0

#2 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:49, 25.07.2019

Może to i coś z hamulcami , ale zapytam czy sworznie dokładnie sprawdzałeś ? 


  • 1
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#3 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 25.07.2019

Może to i coś z hamulcami , ale zapytam czy sworznie dokładnie sprawdzałeś ?


Sam osobiście nie ponieważ moja wiedza praktyczna jest na niskim poziomie :) Kolega, dobry mechanik przeglądał całe zawieszenie i stwierdził że „on tam nic nie widzi”. Zwłaszcza myślę tez tutaj pod kątem że stukanie występuje dopiero po przejechaniu kilku(nastu) kilometrów. Raczej byle jak tego zawieszenia nie przeglądał (jeżeli w ogóle mogę użyć takiego stwierdzenia) ponieważ stwierdził że tylne gumy drążka można wymienić ale nie muszę go nie są tragiczne i to nie ma wpływu na stukanie.. Poruszyłem tematów klocków bo spotkałem się już z kilkoma tematami na forum gdzie to opisywano właśnie jako problem. Jednak niestety praktycznie wszystkie te tematy pozostawiano bez zakończenia co było powodem stukania..
  • 0

#4 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:50, 25.07.2019

Dolne sworznie do zmiany. Nie wazne czy luz czy nie. Jest temat o tym. Stuki w zawieszeniu przy upalnej pogodzie. Pozdrawiam
  • 1

#5 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:54, 25.07.2019

Jest też temat o stukaniu klocków.
  • 0

#6 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:50, 26.07.2019

Dolne sworznie do zmiany. Nie wazne czy luz czy nie. Jest temat o tym. Stuki w zawieszeniu przy upalnej pogodzie. Pozdrawiam

W ubiegłym tygodniu było 20 stopni i też stukało... tak naprawdę odkąd kupiłem tego Accorda dopiero dziś było naprawdę ciepło więc sam nie wiem...

/edit 9:30
Chyba wymienię po prostu klocki i sworznie :) Ale co zauważyłem u siebie w katalogach, gdy dobrałem klocki po numerze nadwozia to ATE ma długość 154,7 a TRW 155,2.. czy to może być taka różnica względem tego co widać na zdjęciu?


Użytkownik mikex edytował ten post 08:32, 26.07.2019

  • 0

#7 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:22, 26.07.2019

Nie kupuj klocków. Sprawdź czy stukają - można to nawet sprawdzić na postoju (po zdjęciu koła i zacisku), oglądając czy nie ma luzu góra - dół.
Jak mają to trzeba metalowy kawałek odrobinę rozklepać i po sprawie.
Kupisz nowe i też mogą stukać.
  • 0

#8 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:39, 26.07.2019

Mozesz zrobic tak jak bedzie stukac powinno byc to powyzej 25 stopni na dworze. Zatrzymujesz auto podnosisz przod lewarkiem kazda strone do momentu az kola bd w gorze, opuszczasz. Wsiadasz i robisz jazde probna jesli przestalo stukac to masz pewnosc ze to sworznie.
  • 1

#9 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 29.07.2019

Wymieniłem póki co LEWY sworzeń dolny bo znajomy mechanik nie wyrobił się z robotą ale najbardziej na tym mi zależało. Po przejechaniu 200 km w weekend (nie w ciągu a w sumie) nie odczułem ani nie dosłyszałem się tych stuków, które były wcześniej. Myślę że problem rozwiązany ale jeszcze napiszę, gdy zmienię już ten drugi sworzeń.


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:05, 29.07.2019

A lewy sworzeń chodził luźno?
Miał jeszcze smar pod gumą?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:59, 29.07.2019

Sprawdzę to jutro bo w sumie nie pomyślałem żeby tam zaglądać.. 


  • 0

#12 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 00:10, 30.07.2019

Czyli jednak sworzeń  jak obstawiałem ...  Dobrze , że nie skończyłeś z urwanym , bo by był większy problem .

Tak zapytam ... To był sworzeń z pierwszego montażu ? Ile masz przebiegu ?


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#13 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:07, 30.07.2019

Powiedzcie czy w VIII genie jest jak w VI że sworzeń potrafi się rozlecieć? Jak robi się gorąco tu słychać u mnie stuki. Nie chciałbym mieć takiej sytuacji że zwrotnica odłącza się od wahacza.


  • 0

#14 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 07:46, 30.07.2019

Jak się zatrze lub dostanie dużego luzu to wyleci.
Wymieniaj obydwa.
  • 0

#15 mikex

mikex
  • Młodszy Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:03, 30.07.2019

Sworzeń wygląda na oryginalny wiec jeżeli nie zmieniano go w serwisie (poprzedni właściciel serwisował samochód między 100kkm a 200kkm w aso) to był od nowości. Aktualnie samochód ma niecałe 205kkm. Stary ma ewidentny luz i nikłe ślady starego smaru.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, accord viii, stukanie przy ruszaniu, stukanie przy hamowaniu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq