Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wysokie obroty na jałowym, czasem falujące.

VI wysokie obroty falowanie

Najlepsza odpowiedź tentego , 10:26, 02.08.2019

Witam ponownie

 

Problem rozwiązany. Okazało się że jednak padł silniczek IACV - zamiennik z Chin. Po wymianie na stary wszystko wróciło do normy. Plus taki że mam wyczyszczony EGR, przepustnicę, ustawione zawory i nową sondę.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 tentego

tentego
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:dolny śląsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:31, 24.07.2019

Kilka dni temu pojawił się u mnie problem, otóż  obroty silnika nagle przestały mi schodzić poniżej 2500, a jak jadę w korku to podchodzą do 2800-3000. Czasem się zdarza że falują.

Robiłem test rano na zimnym silniku, przy temp zewn 20st. C, po odpaleniu obroty stoją w okolicy 1300 i bardzo powoli rosną do 1500. Po ponad dwóch minutach, bez dotykania czegokolwiek zaczynają falować między 1500 a 2500. Po przegazowaniu albo wracają do falowania (gdy silnik nie jest dogrzany) albo wieszają się w okolicy 2500. W czasie jazdy jest tak samo, początkowo falują, a potem wskakują na 2500. Włączenie klimy obniża obroty w okolice 2tys.

Po krótkim postoju i odpaleniu 1500, a po dotknięciu gazu od razu idą do 2500.

Z błędów podczas samodiagnostyki pokazywało mi tylko mi tylko sondę - wymieniłem, ale nic to nie zmieniło poza tym że błąd zniknął. Teraz błędów nie mam żadnych, mimo że od skasowania zrobiłem ponad 200km i kilka razy przegoniłem auto na odcince.

Przepustnica czyszczona, uszczelka podmieniona, krokowiec nowy, roczny (z Chin) i zastanawiam się czy to nie on, ale nie mogę znaleźć starego na podmianę.

90% przewodów podciśnienia wymienionych niedawno na silikonowe, bo mi kuna pogryzła. Nie wymieniłem tylko dwóch krótkich przewodów na dole, po przeciwnej stronie niż przepustnica, bo nie mam tam dojścia przez inst. gazową, ale wątpię czy to podciśnienie, bo silnik gaśnie od razu po zatkaniu dolotu.

Po odłączeniu MAP sensor, silnik wpada w niskie obroty, szarpie i się dusi, natomiast po odłączeniu czujnika przepustnicy nic się nie dzieje, tak mi się przynajmniej wydaje. Mogę to jeszcze przetestować, bo sprawdzałem to tylko raz, przy okazji czyszczenia przepustnicy.

Znajomy mechanik stawia na ten czujnik, ale on robi głównie BMW, więc podchodzę do tego z dystansem. Miejsce ma dopiero za tydzień więc sam chciałem coś wydedukować.

Zanim zacznę cos wymieniać, chciałbym dla pewności sprawdzić jeszcze to podciśnienie. Piszecie tu o PLAKU, chodzi o ten do czyszczenia kokpitu?

Ewentualnie mogę podmienić przepustnicę - mogę załatwić używkę za 40zł.

Zawory podchodzą już pod termin regulacji, ale czytałem tu, że aż takie cyrki by się nie działy.

Linka gazu też nie, bo jest stosunkowo nowa, nie zacina się, poza tym obroty by nie falowały.

PS

Nie mam złącza OBD, jedynie niebieskie 2 i 5 pin, więc sprawdzenie na kompie odpada


Użytkownik tentego edytował ten post 07:33, 24.07.2019

  • 0

#2 dominogrzybek

dominogrzybek
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 24.07.2019

Witaj,

miałem dokładnie taki sam problem jak Ty. Szczególnie problem pojawiał się w korku, gdzie samochód łapał bardzo wysoką temperaturę. W czasie jazdy był chłodzony na bieżąco, więc było trochę lepiej.

Wymieniałem uszczelki pod silniczkiem krokowym + czyszczenie, czyszczenie przepustnicy + uszczelka, regulacja zaworów, wymiana linki gazu na nową, bo niby się zacierała. To wszystko nic nie dało.  :depresja:   :ckm:

Naprawa okazała się banalna  :cwaniak:  sprawdź czy linka gazu leży dokładnie po środku tej czarnej prowadnicy na przepustnicy, czy nie zaczepia o któryś bok, u mnie tak było, poza tym ten metalowy uchwyt do którego przykręcona jest linka gazu, był delikatnie przygięty.

 

Mam nadzieję, że pomoże.

Pozdrawiam


  • 0

#3 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:23, 24.07.2019

Cześć.
Sprawdz czy po rozgrzaniu silnika linka gazu jest luzna, nie moze byc napieta bo bedzie delikatnie otwierac przepustnice i podnosic obroty.
Pozdrawiam.
  • 0

#4 tentego

tentego
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:dolny śląsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:44, 25.07.2019

Linka jest sprawdzona i jest ok, poza tym nie byłoby falowania, tylko same wysokie obroty.

Teraz mi przyszło do głowy że to może być EGR, bo obroty zaczynają falować jak silnik zaczyna się rozgrzewać, a znikają jak się nagrzeje.

Czyściłem go jakieś 3 lata temu, ale nigdy nie zaglądałem do listwy EGR.

Czy któreś z nich mogło by powodować takie objawy?


  • 0

#5 tentego

tentego
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:dolny śląsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 02.08.2019   Najlepsza odpowiedź

Witam ponownie

 

Problem rozwiązany. Okazało się że jednak padł silniczek IACV - zamiennik z Chin. Po wymianie na stary wszystko wróciło do normy. Plus taki że mam wyczyszczony EGR, przepustnicę, ustawione zawory i nową sondę.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wysokie obroty, falowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq