Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bład numer 6 - czujnik ECT

VI ect czujnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 uncle

uncle
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS Nighthawk Black
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 22.07.2019

Cześć!

 

W ostatni weekend podczas 20 kilometrowej trasy wyskoczył mi check engine. Kontroleczka oczywiście po ponownym odpaleniu

nie pojawiała się aż do momentu przejechania kolejnego podobnego odcinka.Znowu check. Zrobiłem diagnostykę zworką, lampka wymrugała

błąd numer 6 - czyli czujnika ECT. Dodam że autko odpala normalnie - i w zasadzie nie było z nim nigdy problemów (ostatnio jakieś 2 tygodnie temu na stacji po zatankowaniu paliwa auto nie chciało odpalić - byłem pewien że jakimś cudem załączył się wyłącznik uderzeniowy - po wciśnięciu go autko odpaliło). Temperatura silnika dobra, płyn chłodzący w zbiorniczku w zakresie normy - przed chwilą próbowałem zmierzyć omomierzem czujnik ale ze względu na słaby dostęp nie dałem rady - jedyne co mi się udało to spinacz do wtyczki i odczyt napięcia na jednym z kabelków czujnika - startowało od ok 2,5V czyli przy ok 30 stopniach na zewnątrz wartość wydaje się być prawidłowa i powolutku woltaż spadał wraz z rosnącą temperaturą cieczy. Domyślam się że czujnik działa ok - więc kurcze nie mam pomysłu co może być nie tak - styki wyglądają jak z fabryki. Nie znam dokładnie charakterystyki awaryjności tych czujników - potrafią raz działać a raz nie ? czy padają po prostu przecinając swój obwód lub zamykając go ?


  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:26, 22.07.2019

zbiorniczek nie jest wyrocznią :zoltek: lepiej odkręcić korek chłodnicy i sprawdzić, czy płyn przykrywa finy chłodnicy dla świętego spokoju ;) błąd 6 występuje wtedy, gdy temperatura jest niepoprawna, napięcie jest za wysokie, albo za niskie (ewentualnie uszkodzony czujnik). raczej nie padają z byle powodu.


  • 0

#3 uncle

uncle
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS Nighthawk Black
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:04, 23.07.2019

sprawdzę chłodnicę po powrocie z pracy.Dzięki za odpowiedź.

Znalazłem jeszcze takie przyczyny kodu 6 na honda-techu:

 

1. Za niski poziom płynu chłodniczego
2. Uszkodzony czujnik ECT
3. Wiązka od czujnika ECT do ECU
4. Uszkodzony ECU

 

i tak sobie myślę nad punktem pierwszym - czy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą też kod 6 może się pojawiać? Teoretycznie może tworzyć się balon powietrza w przypadku przedmuchu. Oglądałem wczoraj ciecz w zbiorniczku - jest czerwona ale nie jest krystaliczna - raczej mętna - zapach można powiedzieć że lekko przepalony- ale to w sumie dosyć ostro się nagrzewa więc ma prawo tak śmierdzieć - syfu w zbiorniczku nie ma


  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 07:21, 23.07.2019

nie ma czujnika poziomu płynu chłodniczego w tych acco, więc pierwsza opcja odpada ;)

uszkodzony ECU wywalał by błąd, więc też odpada, także zostają Ci do wykluczenia praktycznie dwie opcje: naruszona wiązka od ECT, albo padający czujnik (co jest raczej rzadkością ;) ). z podpiętym komputerem łatwo było by zdiagnozować, czy to wina czujnika, czy przewodów. bez kompa, musisz przebadać wiązkę od ECT w komorze silnika, czy nie jest gdzieś przetarta i nie robi się gdzieś przerwa, albo zwarcie ;)


  • 0

#5 uncle

uncle
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS Nighthawk Black
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 20.08.2019

Odświeżam po czasie testów. Uszkodzony był czujnik. Po wymianie na używkę oem wszystko działa ok.

Co do testowania wiązki korzystałem z tego poradnika (angielski):
https://axleaddict.c...sis-and-Testing
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, ect, czujnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq