Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwnie chodzi układ wspomagania

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Minolta

Minolta
  • Klubowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 22.07.2019

Witam 

Szukałem i nie znalazłem co by to mogło być 

Ostatnio mam taki objaw że cieżko chodzi kierownica , płyn jest pompa słychać że chodzi ale np jak skręcam w lewo to lżej pracuje kierownica, natomiast w prawo to już ciężej, ponadto po skręcie kierownicą w czasie jazdy nie wraca do pierwotnego stanu na wprost jazdy muszę ją sam odkrecać, nic nei cieknie na maglownicy bo sprawdzałem sucho. Drugie co zauważyłem to na wyłączonym silniku jak ruszam kierownicą lewo - prawo takie krótkie ruchy to słychać puk puk , łapałem za drązek kierowniczy od maglownicy i ma luzy więc chyba może być to. i po trzecie lewa opona od zewnętrznej zdarta i podczas jazdy nie jest stabilna Honda musze kontrować cały czas kierownicą . Jakieś pomysły ? 

Pozdrawiam 

Mario


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 16:00, 22.07.2019

1. Słabo szukałeś
2. Dolne sworznie kiedy zmieniane
3. Zmiana opon i na ustawienie zbieżności. Nie przywaliłeś nigdzie?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 Minolta

Minolta
  • Klubowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 22.07.2019

1. Słabo szukałeś
2. Dolne sworznie kiedy zmieniane
3. Zmiana opon i na ustawienie zbieżności. Nie przywaliłeś nigdzie?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Witam 

Dolne sworznie nie zmienianie były bo auto rok temu kupiłem,, byłem na przeglądzie na szarpakach i było wszystko ok. przeszedl przegląd nigdzie nie przywaliłem. Ale najbardziej mnie jeszcze niepoki to ciezko chodząca kierownica ?


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 16:46, 22.07.2019

To kupuj sworznie i nie jeździ do ich zmiany. Jak nierowbica nie wraca to masz już zatarte sworznie i w każdej chwili może się urwać lub wypaść. Zmień sworznie i dopiero szukaj dalej

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#5 Minolta

Minolta
  • Klubowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 22.07.2019

Ok to zakupuję sworznie dolne prowadzące . Jakiej firmy polecasz ? 

Dzięki z góry za odpowiedź :)


Użytkownik Minolta edytował ten post 17:25, 22.07.2019

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 17:33, 22.07.2019

http://www.accordklu...h&fromMainBar=1


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#7 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:56, 23.07.2019

Kupuj sworznie i pół auta w ciemno....

 

Jakie masz opony? rozmiar? Jeśli większe niż 205/55 R16 to będzie ciężej. Dodatkowo skontroluj ciśnienie w oponach 2.3-2.4bar. Jakim autem jeździłeś wcześniej? W accordzie jest wspomaganie hydrauliczne, nie kręci się za lekko kierownicą. Np jak jeździłem nowym civiciem ze wspomaganiem elektrycznym i przesiadłem się do accorda to myślałem, że kręce kołem kierowniczym jakiegoś ZETORA tak ciężko, z czasem się przyzwyczaiłem, ale lekko specjalnie nie jest. :)

 

Puk puk na wyłączonym silniku raczej normalne w hondach.

 

Wracanie kierownicy - skontroluj ustawienie geometrii kół, jakaś regulacja luzu na maglu jest, żeby lepiej wracała, ale może pukać wtedy maglownica(śruba regulacyjna na maglu) U mnie też perfekt nie wraca, zależy jaki zakręt i prędkość, norma...


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 10:48, 23.07.2019

 

Wracanie kierownicy - skontroluj ustawienie geometrii kół, jakaś regulacja luzu na maglu jest, żeby lepiej wracała, ale może pukać wtedy maglownica(śruba regulacyjna na maglu) U mnie też perfekt nie wraca, zależy jaki zakręt i prędkość, norma...

 

Jaka regulacja jest na maglu żeby kierownica lepiej wracała?

 

 

Ja nikogo nie straszę, poczytajcie sobie o takich co pojechali sprawdzić dolne sworznie i niby żadnego luzu nie było a sworzeń wypadł chwilę później.

Jak mechanik czy diagnosta sprawdzi sworznie jak w vagach to możesz nie wyjechać z takiego warsztatu  bo wyskoczy przy przejeździe przez rolki albo co gorzej w czasie jazdy. W Hondzie jak nie jesteś pewien robisz sworznie w ciemno bo one bardzo szybko od pierwszych objawów potrafią wyskoczyć. A takim objawem jest no nie wracanie kierownicy.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#9 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:52, 23.07.2019

Zawsze zmieniam sworznie jak kupuje Honde, mam komplet góra dół nowe CTRy to wiadomo :)

 

Regulując śrubą do kasowania luzu na maglu kierownica powinna będzie lepiej wracać jak się tą śrubę poluzuje, ale mogą pojawić się pukania maglownicy, trzeba z wyczuciem.


  • 0

#10 Minolta

Minolta
  • Klubowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 23.07.2019

Hello sworznie zakupione firmy 555 . Wcześniej kierownica wracała ,akurat Hondami mam sposobność przez ojca jeździć od 1996 co prawda civic z czego dwie były prosto z salonu i w nich też wraca kierownica. Ja wziąłem Accorda bo mi się zawsze podobał i ma te auto fajny styl plus silniki są mega :)  Lubię ich mruk :) akurat koleżanka z pracy ma taką samą hondę jak ja ten sam rocznik ten sam silnik i mówię dawaj kluczyki wsiadłem pierwszy skręt kierownica wraca w położenie pierwotne i lżej chodzi wspomaganie. 


  • 0

#11 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:13, 23.07.2019

Hello sworznie zakupione firmy 555 . Wcześniej kierownica wracała ,akurat Hondami mam sposobność przez ojca jeździć od 1996 co prawda civic z czego dwie były prosto z salonu i w nich też wraca kierownica. Ja wziąłem Accorda bo mi się zawsze podobał i ma te auto fajny styl plus silniki są mega :)  Lubię ich mruk :) akurat koleżanka z pracy ma taką samą hondę jak ja ten sam rocznik ten sam silnik i mówię dawaj kluczyki wsiadłem pierwszy skręt kierownica wraca w położenie pierwotne i lżej chodzi wspomaganie. 

Jakie felgi i opony?


  • 0

#12 Minolta

Minolta
  • Klubowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 23.07.2019

Felgi Aluminiowe opony Michelin Primacy 3  205/55 R 16 , ciśnienie sprawdzone jest wszędzie jak należy. 


  • 0

#13 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2318 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 94
Super

Napisano 20:20, 23.07.2019

Jakoś w czasie jazdy nie czuję różnicy między 16 a 18/19 calami w oporach na kierownicy... Dopiero przy skręcaniu w miejscu stojąc, lub się powoli tocząc jest różnica.

Ciężko wracając kierownica to najczęściej sworznie, także jak wyżej kolega napisał bo jak zgubisz koło to może się źle skończyć, a nie gdybać nad wielkością kół.

Sworznie powinny być zmienione zaraz po zakupię, tak jak wszystkie płyny, łącznie z płynem od wspomagania (oryginalny)
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#14 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:34, 23.07.2019

To chyba jeździsz amerykanskimi autostradami gdzie są proste drogi bez zakrętów i kolein a parkujesz na środku autostrady a nigdy na osiedlu czy pod sklepem...
  • 0

#15 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2318 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 94
Super

Napisano 21:00, 23.07.2019

Zacznij czytać ze zrozumieniem.
Napisałem wyraźnie kiedy jest zauważalna różnica. Uwagi po czym jeżdżę itp. proszę zachować dla siebie. A następny taki post będzie premiowany!

Faktycznie 4cm różnicy na przedniej osi to dramat względem 205/50/16 i będę montował kierownicę od stara żeby lżej się kręciło, bo zarówno na 17/18/19 calach mam opony 225.
Do 7 gena mało kto zakłada szersze.


Poza tym co napisałem żeby zrobić konieczne jest ustawienie zbieżności, bo zdarta opona od zewnątrz to nie jest normalne zjawisko. Przy okazji warto sprawdzić tuleje w dolnych wahaczach i mieć w pełni sprawne (bez luzów) zawieszenie przed geometria.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq