Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Gwizd / świst w trakcie przyspieszania

VIII Comfort 2008 2.0 Pb

Najlepsza odpowiedź henio5020 , 16:49, 01.11.2019

Witam wszystkich.

 

Problem został rozwiązany około miesciąca temu (kolejki u mechanika, brak czasu itp.)  Winowajcą okazało się ostatecznie sprzęgło klimatyzacji, które najzwyczajniej w świecie swoje wysłużyło. Po wymianie piski / świsty, które występowały pod obciążeniem ucichły.

Załączam poglądowo zdjęcia winowajcy.

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:22, 21.07.2019

Owszem - możliwe.
Ale jak to z dźwiękami bywa (o czym wielokrotnie pisaliśmy) ciężko na odległość je oceniać.
Ślizganie paska - powinno też się dziać na postoju, po gwałtownym dodaniu gazu.
Z włączonymi odbiornikami prądu alternator będzie bardziej obciążony.

Pisałeś, że klima nie ma na to wpływu - sprawdź czy coś się zmieni gdy ją załączysz w trakcie piszczenia.
  • 0

#17 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 23.07.2019

Owszem - możliwe.
Ale jak to z dźwiękami bywa (o czym wielokrotnie pisaliśmy) ciężko na odległość je oceniać.
Ślizganie paska - powinno też się dziać na postoju, po gwałtownym dodaniu gazu.
Z włączonymi odbiornikami prądu alternator będzie bardziej obciążony.

Pisałeś, że klima nie ma na to wpływu - sprawdź czy coś się zmieni gdy ją załączysz w trakcie piszczenia.

Dzisiaj w drodze do pracy sprawdziłem wpływ włączenia klimatyzacji na pisk wg zaleceń kolegi piasek101. 

Przyspieszałem do uzyskania obrotów 3800-4000 czyli tych, przy których jest największa intensywność pisku i w tym momencie włączałem klimę utrzymując te obroty.

I tu moje zdziwienie, przy włączonej klimatyzacji od momentu uruchomienia auta bądź jazdy na niskich obrotach do uzyskania obrotów ww. nic się nie zmieniało względem jazdy bez klimatyzacji ( lub różnica była taka mała, że jej nie odczułem ).

W sytuacji gdy kręciłem Hanię do wyższych obrotów i utrzymując je włączałem klimatyzację  po ok. 3 sekundach pisk stawał się wyraźnie głośniejszy ( nawet miałem wrażenie, że to właśnie w tym momencie zaczęło piszczeć ).


  • 0

#18 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 23.07.2019

W kwestii trudności prawidłowej oceny tego typu problemów na odległość mam prośbę do forumowiczów, jeśli ktoś z naszego forum z województwa lubelskiego bądź przebywający na urlopie gdzieś w naszych rejonach posiada potrzebną wiedzę, chwilę czasu i chęci do pomocy w ustaleniu źródła problemu proszę o kontakt. Chętnie podjadę w razie potrzeby, gdyż bardzo zależy mi aby nowo zakupioną niunię doprowadzić do takiego stanu aby tankować, jeździć i tylko cieszyć się wrażeniami z pokonywanych kilometrów. Jeżeli wiecie o jakimś sprawdzonym specjaliście od japończyków z lubelskiego to prosiłbym o namiary.


Użytkownik henio5020 edytował ten post 16:47, 23.07.2019

  • 0

#19 karol.stanczyk41

karol.stanczyk41
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:bałtów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:nn1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 23.07.2019

U mojej Hani też gwizdało nie wiadomo co okazało się że jest pęknięty kolektor który jutro będzie wymieniany.

Wysłane z mojego S55_Lite przy użyciu Tapatalka
  • 0

#20 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 24.07.2019

U mojej Hani też gwizdało nie wiadomo co okazało się że jest pęknięty kolektor który jutro będzie wymieniany.

Wysłane z mojego S55_Lite przy użyciu Tapatalka

A jakie występowały objawy?

Czy pokrywały się z moim opisem?


  • 0

#21 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 01.11.2019   Najlepsza odpowiedź

Witam wszystkich.

 

Problem został rozwiązany około miesciąca temu (kolejki u mechanika, brak czasu itp.)  Winowajcą okazało się ostatecznie sprzęgło klimatyzacji, które najzwyczajniej w świecie swoje wysłużyło. Po wymianie piski / świsty, które występowały pod obciążeniem ucichły.

Załączam poglądowo zdjęcia winowajcy.

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

https://drive.google...iew?usp=sharing


Użytkownik henio5020 edytował ten post 19:44, 03.11.2019

  • 0

#22 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:00, 02.11.2019

Przecież to jest sprzęgło klimatyzacji.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#23 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 03.11.2019

Przecież to jest sprzęgło klimatyzacji.

Faktycznie wkradła się pomyłka, brawo za czujność. Już poprawiam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Comfort, 2008, 2.0 Pb

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq