Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gwizd / świst w trakcie przyspieszania

VIII Comfort 2008 2.0 Pb

Najlepsza odpowiedź henio5020 , 16:49, 01.11.2019

Witam wszystkich.

 

Problem został rozwiązany około miesciąca temu (kolejki u mechanika, brak czasu itp.)  Winowajcą okazało się ostatecznie sprzęgło klimatyzacji, które najzwyczajniej w świecie swoje wysłużyło. Po wymianie piski / świsty, które występowały pod obciążeniem ucichły.

Załączam poglądowo zdjęcia winowajcy.

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 18.07.2019

Cześć
 
 
Temat już nie raz poruszany ale niestety bez ostatecznego rozwiązania.
 
Kilka dni od zakupu wymarzonej Hondy Accord napotkałem niestety problem - gwizdanie przy przyspieszaniu.
  • Dźwięk gwizdania przy spokojnej jeździe i / lub z włączonym radiem ciężki do wykrycia.
  • Słyszany w kabinie tylko w trakcie jazdy, najintensywniej na 1 i 2 biegu, na pozostałych największa intensywność przy obrotach rzędu 3800-4000.
  • Dźwięk narasta wraz ze wzrostem obrotów.
  • Występuje niezależnie od tego czy silnik jest „zimny" czy „rozgrzany" 
  • Ciężko mi oszacować, z której strony dochodzi
  • Występuje niezależnie czy klimatyzacja jest włączona czy wyłączona
  • Po obserwacji przez ostatnie dni skontaktowałem się z pierwszym właścicielem z pytaniem czy nie zauważył jakichś niepokojących odgłosów w ostatnim czasie. 
Okazało się, że problem pojawił się około miesiąca temu w trakcie największych upałów. W warsztacie padła wtedy diagnoza zużytego paska osprzętu silnika, który z resztą został wtedy wymieniony na nowy. Drugą możliwością braną pod uwagę przez mechanika było łożysko wentylatora. Po wymianie paska pierwszy właściciel twierdził, że problem ustał. Niestety albo taka jest oficjalna wersja albo problem powrócił.
 
Poniżej przesyłam  linki do dysku google gdzie zamieściłem poglądowe nagrania audio i video do ustalenia źródła problemu.
 
 
 
 
 
Jeżeli popełniłem jakiś błąd w tworzeniu postu proszę o wyrozumiałość - to mój pierwszy wpis nie licząc powitania.

  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 442 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:26, 18.07.2019

Nie mam pomysłu - ale czy wciśnięcie sprzęgła (z utrzymaniem obrotów silnika) coś zmienia ?
  • 0

#3 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 18.07.2019

Nie mam pomysłu - ale czy wciśnięcie sprzęgła (z utrzymaniem obrotów silnika) coś zmienia ?

Dziękuję za odpowiedź. Nie zwróciłem na to uwagi ale sprawdzę to i zdam relację.


  • 0

#4 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:04, 19.07.2019

Nie mogę otworzyć linków. Jakie auto, jaki silnik?
  • 0

#5 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 19.07.2019

Nie mogę otworzyć linków. Jakie auto, jaki silnik?

Honda Accord

wersja Comfort

silnik 2.0 156 KM 

rok produkcji 2008

 

Jeszcze raz liniki:

 

https://drive.google...SpGc-X74Da/view

 

https://drive.google...bZXQybmUo6/view

 

https://drive.google...f5qY7aP8-Q/view

 

https://drive.google...um0H5torew/view


Użytkownik henio5020 edytował ten post 15:35, 19.07.2019

  • 0

#6 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 522 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:18, 19.07.2019

Trudno tak coś ocenić, na tych plikach audio skojarzylbym to z nieszczelnością kabiny np. niedomknięte okno, źle spasowane drzwi itp. ale wiadomo - na żywo to pewnie brzmi inaczej. Stalowa tulejka na końcu wału, która generuje czasem pisk przy ruszaniu, jest w zasadzie słyszała tylko wtedy, a nie spotkałem się z przypadkiem aby dawała o sobie znać w czasie jazdy. W zasadzie wszystko inne co się kręci w czasie jazdy może generować różnorakie dźwięki i trudno ocenić bez przyłożenia ucha live.
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#7 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 19.07.2019

Trudno tak coś ocenić, na tych plikach audio skojarzylbym to z nieszczelnością kabiny np. niedomknięte okno, źle spasowane drzwi itp. ale wiadomo - na żywo to pewnie brzmi inaczej. Stalowa tulejka na końcu wału, która generuje czasem pisk przy ruszaniu, jest w zasadzie słyszała tylko wtedy, a nie spotkałem się z przypadkiem aby dawała o sobie znać w czasie jazdy. W zasadzie wszystko inne co się kręci w czasie jazdy może generować różnorakie dźwięki i trudno ocenić bez przyłożenia uchaszyby 

Szyby domknięte, źle spasowane drzwi też raczej odpadają - wyraźna zmiana natężenia pisku w zależności od obrotów a nie prędkości. Spokojniej rozpędzając do większych prędkości i jazda tą prędkością nie dają takiej głośności pisku co kręcenie do obrotów 3800-4000. Problem dotknął pierwszego właściciela około miesiąca temu, po wymianie paska osprzętu silnika prawdopodobnie ustał. Ile w tym prawdy ciężko powiedzieć, choć jest to możliwe gdyż ja również nie słyszałem tego dźwięku od początku a dopiero po kilku dniach użytkowania.


  • 0

#8 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:41, 19.07.2019

Musisz zarzucić pasek osprzętu na początku i zobaczyć jak chodzi bez niego. Jak ucichnie to wiesz gdzie masz szukać. Jak nie to też będziesz bliżej.
  • 1

#9 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 19.07.2019

Musisz zarzucić pasek osprzętu na początku i zobaczyć jak chodzi bez niego. Jak ucichnie to wiesz gdzie masz szukać. Jak nie to też będziesz bliżej.

Na pewno sprawdzę


  • 0

#10 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 442 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:03, 19.07.2019

Tylko krótko - bo pompa chłodzenia wtedy nie chodzi.

Pytałem o sprzęgło.
  • 0

#11 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:39, 20.07.2019


Tylko krótko - bo pompa chłodzenia wtedy nie chodzi.

Pytałem o sprzęgło.

 

Auto wczoraj dałem do znajomego mechanika - podejrzenie, że winowajcą jest sprzęgło / rolka alternatora na której jest nałożony pasek osprzętu  silnika.

Po zdjęciu paska pisk prawdopodobnie ustępuje. Znajomy pokazywał tą część z innego auta i łopatologicznie tłumaczył i pokazywał jak może dochodzić do pisku.  Wydawało się to logiczne i bardzo prawdopodobne. Jego ostateczna sugestia to pojeździć jeszcze i poobserwować żeby nie wymienić nie potrzebnie części. 

 

O dziwo po tej wizycie Hania jakby mniej piszczała (mniej i ciszej).

 

W kwestii naciskania sprzęgła  przy wymienianych wcześniej obrotach to chyba mniej słychać ale nie wiem czy dobrze to sprawdzałem.

Po osiągnięciu obrotów ok. 4000 trzymając dalej gaz aby utrzymać te obroty wciskałem na chwilę sprzęgło - wtedy szczerze mówiąc ciężko było mi to ustalić. Później próbowałem po osiągnięciu tych obrotów wcisnąć sprzęgło i puścić gaz - wtedy wydaje mi się że pisk ustępował.

 

Trochę poza tematem po zakupie auta oprócz przedmiotu tego tematu zostały wymienione tuleje wahaczy przód, tarcze i klocki hamulcowe tył. Do roboty szczyszczanie i zabezpieczanie przed rudą, która bardzo mocno wjechała na spód.


  • 0

#12 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:44, 20.07.2019

Nie rozumiem do końca Twojego mechanika... albo pisk ustępuje albo nie. Co to znaczy, że prawdopodobnie ustępuje? Prawdopodobnie to on w ogóle nie ściągnął paska skoro sugeruje dalszą obserwację...
  • 0

#13 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 20.07.2019

Nie rozumiem do końca Twojego mechanika... albo pisk ustępuje albo nie. Co to znaczy, że prawdopodobnie ustępuje? Prawdopodobnie to on w ogóle nie ściągnął paska skoro sugeruje dalszą obserwację...

Mechanik mówił, że pisk ustępuje po zdjęciu paska. Napisałem prawdopodobnie bo nie byłem tego świadkiem. Zalecił obserwację żeby zobaczyć czy pisk będzie narastać i dlatego, że nie był na 100% pewny że to  sprzęgło alternatora.


  • 0

#14 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 442 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:33, 20.07.2019

Mechanik dobrze podpowiada - nieraz od razu chcą wymieniać bo są tylko podejrzenia - jeździć i namierzać (nie zapomnieć napisać co to było), coś się pokaże.
  • 0

#15 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 21.07.2019

Mechanik dobrze podpowiada - nieraz od razu chcą wymieniać bo są tylko podejrzenia - jeździć i namierzać (nie zapomnieć napisać co to było), coś się pokaże.

Na pewno po znalezieniu źródła zamieszania szczegółowo napiszę podsumowanie (objawy-przedmiot problemu-rozwiązanie). Chociaż coraz bardziej zaczynam utwierdzać się w przekonaniu, że rzeczywiście źródłem pisku jest sprzęgło alternatora lub pasek osprzętu silnika, który jest de facto nowy ( ma dopiero miesiąc). A myślę tak dlatego, że dziwnym trafem po badaniach przez mechanika tych rejonów, po zdjęciu i ponownym założeniu paska jest ciszej-pisk występuje ale o mniejszym stopniu głośności. I teraz pytanie czy możliwe żeby nowy pasek się ślizgał i piszczał przy przyspieszaniu, i czy w ogóle jest taka możliwość aby po ponownym założeniu paska sprzęgło alternatora inaczej się ułożyło bądź pasek wywierał bardziej równomierny nacisk co mogłoby skutkować cichszym piskiem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Comfort, 2008, 2.0 Pb

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq