Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Mrugnięcia czerwona kontrolka oleju na zakrecie

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:32, 14.07.2019

Witam wszystkich
Sprawa jest taka, na ostrym zakręcie mrugnie mi czerwona kontrolka oleju i kiedys tylko na chwilę a teraz na ponad sekundę. Poziom oleju w normie. Shell helix ultra 5w40 accord 2.4 tourer GAZolini. Ma ktos podobny problem? Nic tam sie nie zaciera?
  • 0

#2 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 14.07.2019

Sprawdzilem poziom oleju, teraz na zimnym, byl ponizej dolnej kropki, dolalem litr, jest teraz duzo powyzej dolnej kropki... Nie sprawdzalem poziomu oleju bo nie bylo wczesniej z tym problemu, utrzymywal staly poziom oleju od wymiany do wymiany. Teraz zamontowalem gaz i troche daje mu w deche i wychlał olej. Pytanie do was, kiedy zapala sie pomaranczowa kontrolka niskiego poziomu oleju? Ktoś to sprawdzał? Ja miałem olej poniżej dolnej kropki, z dwa razy zaświeciła mi się czerwona kontrolka ciśnienia oleju dosłownie na sekunde jak w ostry zakręt wchodziłem.


  • 0

#3 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:27, 14.07.2019

Migniecie kontrolki ciśn. oleju (czerwona) na
*ostrym zakrecie lub przy
*gwaltownym hamowaniu to
chwilowy brak cisnienia oleju spowodowany przemieszczeniem sie oleju w misce olejowej.


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 motorzysta95

motorzysta95
  • Klubowicz
  • 1922 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 57
Wzorowa

Napisano 20:32, 14.07.2019

Jakiej firmy masz filtr oleju ?


  • 0

Japan forever !


#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:47, 14.07.2019

W 7gen nie ma kontrolki która informuje o niskim poziomie oleju.
  • 0

#6 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:03, 15.07.2019

Po dolaniu nie powinieneś mieć takiego objawu. Testowałeś?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:38, 15.07.2019

Olej poniżej dolnej kropki... Ehh.
Masz rozrząd na łańcuchu, do tego napinacz hydrauliczny,stan oleju powinien być na maksimum. Jak dobrze pamiętam to do maksimum musisz teraz dolać z dwa litry oleju... Potem płacz że silnik stuka, rozrząd się zerwał czy błąd wałków... I trzeba rozrząd robić w najlepszej opcji.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 15.07.2019

No wlasnie ale skoro pompa tylko raz na sekunde miala male cisnienie to znaczy ze caly czas pompowala i bylo smarowanie... No sam jestem zdziwiony, wiecie spuscilem z oka olej po wymianie raptem na 7 tysięcy km i co sie stalo... Chyba nic nie bedzie przez takie cos co? Dolalem do fulla i zero zmiany jesli chodzi o prace silnika, tzn o dźwięk i temp.


Jakiej firmy masz filtr oleju ?

filtr mann


  • 0

#9 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:54, 15.07.2019

Przy tym stanie oleju to juz nawet uzytkownik mogl pogorszyc kondycje silnika i zaczna sie dolewki oleju silnikowego. Niestety ale niski stan oleju to szybsza degradacja lancucha rozrzadu, walkow a przedewszystkim pierscieni tlokowych a konktetnie zgarniajacych olej.
  • 0

#10 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 15.07.2019

nie bylo tragedii, dolalem okolo 1.6 l oleju i jest przy górnej kropce, a to jest 4,3 litra oleju. Czyli 4,3 - 1,6 = 2,7 litra było. Nic się tam nie stało 2,7 to jeszcze producent daje rezerwe, tym bardziej ze olej 5w40 shell helix ultra takze watpie aby cos tam sie pogorszyło choćby o 1 %


  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:50, 15.07.2019

Tak sobie tłumaczysz tylko... Spadek ciśnieniem oleju i uważasz że nic się nie stało???? Zapoznaj się dokładnie z budową tego silnika czy układu rozrządu o którym pisałem wyżej.

Nawet nie patrząc na to ciśnienie już ...

Ubytek prawie dwóch litrów oleju gdy trochę silnik wszedł na obroty też uważasz za normalne?? Pierścienie już masz zapieczone, podziękuj gazownikom co gaz montowali, zapewne uboga mieszanka, do tego zły montaż /źle dobrana instalacja i efekt masz teraz jak na dłoni.

Tematów jest XX na temat spalania oleju i remontów tego silnika, czy awarii poprzez rozrząd.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:09, 16.07.2019

Wlasnie do polsko jechalem i z powrotem non stop pp 180 km/h. Wcześniej na benzynie tak sie nie jezdzilo a na vtecu ponoc spala olej ostro
  • 0

#13 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:35, 16.07.2019

U mnie była podobna sytuacja..mechanik nie dokrecil filtra oleju we właściwy sposób(nie zauważył przyklejone uszczelki do bloku silnika i nakręcił na nią nowy filtr z uszczelka) olej wyjebalo w komore silnika kontrolka minęła pare razy na odcinku paru przejechanych km A skutkiem tego prawdopodobnie mogły być późniejsze perypetie z przekreconymi panewkami korbowymi... końcowo wymiana silnika. Od tego momentu przejechałem jeszcze ok 20 tys km :) niemniej swoją drogą w naprawie awarie powiazalbym z tym zdarzeniem gdyż ponieważ już następnego dnia silnik przy zimnym starcie przez parę obrotów wału korobowego słychać było że parę razy delikatnie zastukal..Ale było to na prawdę bardzo delikatne zaklekotanie dla większości niezauważalne. Tak więc szczerze jesteś na dobrej drodze by wymieniać silnik:)

Użytkownik lakatus edytował ten post 06:39, 16.07.2019

  • 0

#14 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:44, 16.07.2019

W najlepszym wypadku na Twoim miejscu profilaktycznie zainwestowalbym w nowe panewki korkowe robota da się zrobić bez wyciągania silnika A jeśli je przytarlo szybko wyeliminujesz problem i jeszc,e motorownia pojezdzi
  • 0

#15 jarogame

jarogame
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 16.07.2019

U mnie była podobna sytuacja..mechanik nie dokrecil filtra oleju we właściwy sposób(nie zauważył przyklejone uszczelki do bloku silnika i nakręcił na nią nowy filtr z uszczelka) olej wyjebalo w komore silnika kontrolka minęła pare razy na odcinku paru przejechanych km A skutkiem tego prawdopodobnie mogły być późniejsze perypetie z przekreconymi panewkami korbowymi... końcowo wymiana silnika. Od tego momentu przejechałem jeszcze ok 20 tys km :) niemniej swoją drogą w naprawie awarie powiazalbym z tym zdarzeniem gdyż ponieważ już następnego dnia silnik przy zimnym starcie przez parę obrotów wału korobowego słychać było że parę razy delikatnie zastukal..Ale było to na prawdę bardzo delikatne zaklekotanie dla większości niezauważalne. Tak więc szczerze jesteś na dobrej drodze by wymieniać silnik:)


To ile miales tam oleju jak ci mrugnela kontrolka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq