Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

N22A1 remont po zerwaniu łańcucha , rozrząd nie pasuje

VII

Najlepsza odpowiedź merc80 , 19:52, 05.07.2019

jeszcze raz powtórze ze zaden zawór nie był podparty (dźwigienki luźne ) .

przyczyną braku kompresji były pogiete zawory .

na 16 tylko 6 ssacych ok . 

 

poniżej fotki jak wyglÄ…da Å‚aÅ„cuch . czy to wina napinacza ?  pytanie retoryczne .....

Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 merc80

merc80
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gniezno
  • Silnik:N22
  • Wersja:frv
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:25, 03.07.2019

Witam

Szanowni koledzy co prawda temat dotyczy F-RV ale silnik ten sam .

diesel N22A1 

Mianowicie po zerwaniu Å‚aÅ„cucha przy przebiegu ok 217 tys  po zÅ‚ozeniu wszystkiego do kupy nie pasuja znaki na koÅ‚ach Å‚aÅ„cuchowych ze znakami na samym Å‚aÅ„cuchu.

 

tzn 

1.zdejmowana była głowica bo tłoki sie spotkały z zaworami i rozwaliło 6 dźwigienek zaworowych .

okazało sie ze same zawory sa ok .głowica splanowana i sprawdzona szczelnosc.

nowa uszczelka pod gÅ‚owica 

2.scieło obydwa kliny na kołach wałków rozrządu - ale nie do końca tylko jakies 1-2mm - kliny wymienione na nowe.

3.zaÅ‚ozony nowy Å‚ancuch febi i ten krotki na pompe oleju (ten miaÅ‚ zaki na sobie ) i Å‚ancuch rozrzadu -tu znaki przeniosione z oryginalnego Å‚aÅ„cucha- ilosc ogniw i dÅ‚ugosc  jest taka sama  .

 

i teraz syruacja wyglada tak ze jak załoze wszystko wg schematu (znaki na łancuchu do znaków na kołach i wale) to tłoki uderzają w zawory .

jesli natomiast ustawie znaki na wale i kołach tak zeby dobrze to chodziło bez kolizji to znak na łańcuchu na wale zgrywa sie w kołem , natomiast na kole górnym przestawiony jest o 2 ogniwa wzgledem schematu .

ale nie ma kompresji - sprawdzałem dopiero tylko na pierwszym cylindrze .

 

 

szczerze rece mi opadajÄ… .

 

dzieki za wszelkie wskazówki 

 

Michal 

 

 

 


  • 0

#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:24, 04.07.2019

Ustaw 1 tłok w GMP, wałki tak aby na 4 zawory wydechowe dopiero co się zamknęły a ssace zaczynaly otwierać. Sugeruj się tymi znakami na łańcuchu. I jedno ważne pytanie: szklanki oproznione z oleju?

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 06:26, 04.07.2019

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#3 merc80

merc80
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gniezno
  • Silnik:N22
  • Wersja:frv
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 04.07.2019

Ustaw 1 tłok w GMP, wałki tak aby na 4 zawory wydechowe dopiero co się zamknęły a ssace zaczynaly otwierać. Sugeruj się tymi znakami na łańcuchu. I jedno ważne pytanie: szklanki oproznione z oleju?

nie opróznione  z oleju a chyba z powietrza ?

 

tzn wszystkie hydropopychacze zostały odpowietrzone wg instrukcji z fabrycznego serwis manuala


  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:59, 04.07.2019

W hydropopychaczach jest olej a nie powietrze. Jeśli twierdzisz, że w środku powinno być powietrze to rób dalej
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:11, 04.07.2019

I dlaczego FEBI na łańcuch?

Robisz auto na sprzedaż? Bo jakość zamienników jest bardzo słaba i niedługo pociągnie.


  • 0

#6 merc80

merc80
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gniezno
  • Silnik:N22
  • Wersja:frv
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 04.07.2019

W hydropopychaczach jest olej a nie powietrze. Jeśli twierdzisz, że w środku powinno być powietrze to rób dalej

kolego sam napisaÅ‚es "szklanki oproznione z oleju? "  wiec to nie ja sadze ze powinno byc powietrze .

 

hydropopychacze najpierw były zanuzone w nezynie ekstarkcyjnej zeby wypłukac stary olej i syfy , potem przedmuchane , potem odpowietrzone tzn zanurzone w nowym oleju i drucikiem pompowane az przestało uchodzic powtrze z oleju .

 

co do zywotnosci łańcucha jesli wytrzyma 50 tys to mi w zupełnosi wystarczy .


  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:02, 04.07.2019

nie opróznione  z oleju a chyba z powietrza ?

jednak to ty twierdzisz że z powietrza. Jestem mechanikoem od 15 lat i wiem co mowie

kolego sam napisaÅ‚es "szklanki oproznione z oleju? "  wiec to nie ja sadze ze powinno byc powietrze .
 
hydropopychacze najpierw były zanuzone w nezynie ekstarkcyjnej zeby wypłukac stary olej i syfy , potem przedmuchane , potem odpowietrzone tzn zanurzone w nowym oleju i drucikiem pompowane az przestało uchodzic powtrze z oleju .
 
co do zywotnosci łańcucha jesli wytrzyma 50 tys to mi w zupełnosi wystarczy .

skoro napompowales szklanki nowym olejem to masz podparte zawory. Szklanki wsadza się puste, bez oleju. Same się napompuja pod wpływem ciśnienia oleju.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:03, 04.07.2019

 

co do zywotnosci łańcucha jesli wytrzyma 50 tys to mi w zupełnosi wystarczy .

Pewnie wytrzyma znacznie więcej.

 

 

Mianowicie po zerwaniu Å‚aÅ„cucha przy przebiegu ok 217 tys  

Słaby ten łańcuch, tylko 217 tyś km, przecież paski rozrządu wytrzymują więcej.


Użytkownik gkill edytował ten post 13:04, 04.07.2019

  • 0

#9 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 13:53, 04.07.2019

Lancuch jest wytrzymaly, aby przy takim przebiegu uszkodzic lancuch trzebaa naprawde sie postarc. Trzeba wziac pod uwage ze 9 na 10 diesli ma cofniety licznik, ogladalem i jezdzilem Accordami ktore mialy oryginalny przebieg 350-400tys.km i tam lancuchy byly w doskonalym stanie, mimo ze nie byly nigdy wymieniane ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#10 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:16, 04.07.2019

Pewnie wytrzyma znacznie więcej.

Słaby ten łańcuch, tylko 217 tyś km, przecież paski rozrządu wytrzymują więcej.


Mój wytrzymał 410 tys i nie mail ochoty się zerwać. Słaba jakoś oleju i wymiana co 30tys zabije każdy łańcuch szybciej niż przewiduje to producent.
  • 0

#11 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 15:25, 04.07.2019

Dokladnie podlez, dla tego napisalem ze trzeba naprawde sie postarac aby przy takim przebiegu robic lancuch, albo licznik przebiegu nie ma nic wspolnego z przebiegiem rzeczywistym...


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#12 merc80

merc80
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gniezno
  • Silnik:N22
  • Wersja:frv
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 04.07.2019

kupiłem juz z urwanym łancuchem i wszystko wskazuje ze to castrol wymieniany co 30 tys zrobił swoje .

 

silnik wewnątrz jest tak brudny ze nie mozna go domyć mimo szorowania pedzlem i benzyną ektrakcyjna .

 

przebieg ?  po stanie zaworu EGR i wtryskiwaczy sÄ…dze ze oryginalny. 

 

 

żaden zawór nie był podparty . a w kazdym manualu jest napisane zeby uzupełnic je olejem .

czytasz czasem literaturÄ™ fachowa ?

niestety nie wiem jak ją udostepnić bo jest w wersji na wirtulną maszyne , ale jakby ktos potrzebował jakiekolwiek momenty dokrecania czy inne procedury to mam wszystko .

 

zawory byÅ‚y uszkodzone na 2 cylindrach  , na 2 kompresja ok . 


Użytkownik przemkowal edytował ten post 20:09, 04.07.2019
poproszÄ™ bez wycieczek osobistych

  • 0

#13 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:13, 04.07.2019

Szybciej napinacze narobia smrodu w silniku niż rozpadnie się łańcuch. Tym bardziej że Honda sama poprawiła napinacze i są dwie wersje... U mnie łańcuch główny był tylko trochę wciągnięty, po rozbiorce największym problemem okazał napinacz zblokowany oraz plozy dość solidnie przytarte.

Chodź to już kolejna frv z zerwanym łańcuchem.Olej to może co 50 tysięcy ktoś zmieniał i po 180 tysiącach pierwszemu właścicielowi się silnik zatrzymał he he

Ja mam inne pytanie... Czemu od razu nie jest robiona całość!??!!! Bo po egr i wtryskach wygląda wszystko w porządku z przebiegiem :))?? przecież egr to pewnie był już z dwa razy czyszczony i wtryski wyciąganie... Kup jeszcze oem dwa napinacze,wszystkie płozy,komplet uszczelek na górę silnika i podkładki pod wtryski... Inaczej szkoda twojej roboty... Potem płacz na forach jakie to diesle są złe... Bo się silnik znów rozleciał bo ktoś dwie rzeczy wymieni, albo chiński rozrząd założy.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • SkÄ…d:BiÅ‚goraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:30, 04.07.2019

Kolega dobrze ci mówi że szklanki powinny  być bez oleju i być może to jest przyczyna że pomimo poprawnie zÅ‚ożonego rozrzÄ…du tÅ‚oki uderzajÄ… o zawory. Nie zawsze warto sztywno trzymać siÄ™ tego co pisze. JeÅ›li wiesz lepiej po co zakÅ‚adaÅ‚eÅ› temat


  • 0

#15 merc80

merc80
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gniezno
  • Silnik:N22
  • Wersja:frv
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 05.07.2019   Najlepsza odpowiedź

jeszcze raz powtórze ze zaden zawór nie był podparty (dźwigienki luźne ) .

przyczyną braku kompresji były pogiete zawory .

na 16 tylko 6 ssacych ok . 

 

poniżej fotki jak wyglÄ…da Å‚aÅ„cuch . czy to wina napinacza ?  pytanie retoryczne .....

Załączone pliki


Użytkownik merc80 edytował ten post 20:01, 05.07.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq