Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana klocków, tarcz i ich nierówne zużycie na tyle

VIII tarcze hamulcowe klocki średnica accord viii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:31, 27.06.2019

Mam kilka pytań. Accord 8, 2.0 i-vtec, 2009r. Do wymiany mam klocki z tyłu jak i z przodu. Z tyłu do wymiany są również tarcze. Zmierzyłem średnicę tarcz i pytania mam takie:

 

1) czy 282mm średnicy z tyłu i 296mm z przodu to normalne w tym aucie? Domyślam się, że z przodu idzie większa siła bezwładności dlatego też tam są podwójne tarcze.

 

2) czy normalne, że tarcze z przodu są podwójne i mają grubość ok 25mm, a z tyłu są pojedyncze tarcze? Pytam czy ktoś po prostu nie modyfikował tego na własną rękę.

 

 

Zauważyłem, że klocki na tyle od strony wewnętrznej tarczy są dużo bardziej zużyte, niż te które są od zewnętrznej strony tarcz. Czy to:

- wina zacisku?

- wina tarczy?

- wina klocków?

 

No i końcowe pytanie: zastanawiam się nad Brembo lub TRW. Klocki, które używałem to EBC i TRW. Bardzo były jak dla mnie w porządku, ale teraz przy tych tylnych (tam były TRW) nie wiem, czy wszystkich nie zakupić EBC.


  • 0

#2 Nazor

Nazor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 27.06.2019

Ad. 1) Tak to są standardowe średnice dla tego modelu.

Ad. 2) Tak to normalne. Większość samochodów ma z przodu wentylowane tarcze, a z tyłu "pojedyncze" lub nawet bębny.

 

Nie chce wróżyć z fusów ale na 90% jest to wina prowadnic jarzma zacisku - przy wymianie klocków trzeba zobaczyć czy nie ma wżerów lub dużych rys.

Ew. nieco przeszlifować i posmarować smarem odpowiednim do prowadnic hamulców (np. ATE Plastilube).

 

TRW bardzo nie polecam, poprzedni właściciel mojego CU1 założył TRW (przód, tył) i piszczały okropnie - moim zdaniem śmietnik.

Teraz mam założone Jurid White i mam spokój z piszczeniem i brudzeniem się felg. Do ostrzejszej jazdy na forum polecają EBC Green Stuff.


  • 0

#3 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:21, 27.06.2019

To nie wiem w czym sęk, ale TRW, które miałem na tyle nie piszczały w ogóle. Może kwestia jakiegoś "submodelu" albo egzemplarza/serii produkcyjnej? Jurid to w ogóle chyba OEM..? Pamiętam, że gdy robiłem zdjęcie przed ostatnią wymianą to był tam Jurid.


  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 06:07, 28.06.2019

piszczenie to nie wina samego klocka, zrozumcie to wreszcie
posmarowanie smarem ceramicznym styku klocek-zacisk znosi piszczenie

trw i klocki i tarcze to slabizna do acco

twojego ukladu hamulcowego nikt nie modyfikowal

nierownomierne zuzycie to jak wyzej
-prowadnice
-albo zacisk_tloczek stoi

ATE plastilube wchodzi w reakcje z guma, ktora puchnie- nie nadaje sie do elementow gumowych- nie smarowac tym prowadnic!
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:31, 28.06.2019

Odkąd pamiętam ATE Plastilube był tutaj polecany,  m.in przez ciebie, również do smarowania prowadnic - skąd taka zmiana teraz?

Było pisane - bremszylinder do tłoczków a plastilube do prowadnic oraz  styku zacisk/jarzmo - klocek

 

Po jakim czasie od posmarowania prowadnic plastilube widac oznaki puchniecia osłon gumowych?

 

 

EDIT:

Jacek, w swoim temacie o regeneracji zacisków piszesz:

 

Tłoczki i uszczelnienia wewnętrzne smarowane pastą ATE Bremszylinder 
Sworznie pływające ATE Plastilube lub Bosch ( można sobie wybrać co kto lubi  :D )


Użytkownik bartekos edytował ten post 11:40, 28.06.2019

  • 0

#6 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:37, 28.06.2019

Ok. Dzięki za cenne porady! Obstawiam pozapiekany zacisk hamulca z tyłu. Jeszcze pytanko: jakiego rozmiaru jest śruba, ta która trzyma tarczę w centrum koła na tyle? Największy klucz nasadowy mam 34mm chyba...

 

Czy smaru miedzianego (spray) możnaby użyć ewentualnie do przesmarowania prowadnic zacisku po wcześniejszym wyczyszczeniu? Pod ręką też mam smar grafitowy bądź "tradycyjny", gęsty.


  • 0

#7 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:39, 28.06.2019

Ups.. nie było pytania o śrubę :) Właśnie zobaczyłem film na YT i wychodzi, że nie ma konieczności demontażu tego z osi :) Tarcza schodzi ze szpilek :)


  • 0

#8 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:18, 28.06.2019

He, he...

Czy smaru miedzianego (spray) możnaby użyć ewentualnie do przesmarowania prowadnic zacisku po wcześniejszym wyczyszczeniu?

O to też lepiej nie pytaj... ;)


Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:22, 28.06.2019

Grubooo
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:03, 28.06.2019

Odkąd pamiętam ATE Plastilube był tutaj polecany,  m.in przez ciebie, również do smarowania prowadnic - skąd taka zmiana teraz?

Było pisane - bremszylinder do tłoczków a plastilube do prowadnic oraz  styku zacisk/jarzmo - klocek

 

Po jakim czasie od posmarowania prowadnic plastilube widac oznaki puchniecia osłon gumowych?

 

 

EDIT:

Jacek, w swoim temacie o regeneracji zacisków piszesz:

 

Tłoczki i uszczelnienia wewnętrzne smarowane pastą ATE Bremszylinder 
Sworznie pływające ATE Plastilube lub Bosch ( można sobie wybrać co kto lubi  :D )

tak jak było wcześniej napisane, plastilube nie chroni elementów gumowych, więc można używać tego smaru tylko do smarowania powierzchni stykowych klocek - zacisk i nigdzie więcej, do prowadnic i tłoczków uzywamy smaru bremszylinder, to wszystko jest opisane w instrukji dotyczacej tych smarów


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:06, 28.06.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#11 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:32, 28.06.2019

tak jak było wcześniej napisane, plastilube nie chroni elementów gumowych, więc można używać tego smaru tylko do smarowania powierzchni stykowych klocek - zacisk i nigdzie więcej, do prowadnic i tłoczków uzywamy smaru bremszylinder, to wszystko jest opisane w instrukji dotyczacej tych smarów

 

http://www.ate-info....lastilube-35-ml

 

Pasta Plastilube jest niezastąpionym środkiem do nakładania na prowadnice zacisków i klocków hamulcowych, smarując je oraz chroniąc je przed korozją.

Sekcja "Zalety" cytuję: "współgra z wszystkimi metalami oraz materiałami uszczelek"


  • 0

#12 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:45, 28.06.2019

tu jest to dokładnie opisane jaki smar jest do czego  http://www.hamulce.net/smary.pdf


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:09, 28.06.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#13 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:50, 28.06.2019

OK, a to? Ze strony producenta:

 

http://www.ate-info....lastilube-35-ml

Sekcja "Zalety" cytuję: "współgra z wszystkimi metalami oraz materiałami uszczelek"

 

EDIT: mam w domu tubkę Plastilube - rzeczywiście jest na niej napisane, żeby nie smarować "częsci gumowych"...

Nic już nie kumam z tego. Nawet Seth ma info na swojej stronie:

 

http://www.accordklu...anie-proszkowe/

 

Tłoczki i uszczelnienia wewnętrzne smarowane pastą ATE Bremszylinder 
Sworznie pływające ATE Plastilube lub Bosch ( można sobie wybrać co kto lubi  :D )


Użytkownik bartekos edytował ten post 20:00, 28.06.2019

  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:30, 28.06.2019

na elektrodzie pisali że plastilube w bardzo cienkiej warstwie ma tendencje do tworzenia twardej powierzchni przez co nie przykleja sie do tego kurz i piasek, a jak w prowadnice zacisku to nawalimy to wiadomo że nie stwardnieje i też będzie działał ale jak zareaguje z gumą to nie wiadomo, więc lepiej tego nie stosować tam gdzie jest guma. I na te inne powierzchnie co jest zalecany nakładami bardzo cienką warstwę plastilube, żeby mógł sobie stwardnieć i lepiej to chronić.


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:34, 28.06.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:30, 29.06.2019

ATE plastilube od dwoch lat nie uzywam- sprawdzone ze powoduje puchniecie elementow gumowych. Sam w sobie jest swietny, ale reaktywnosc z guma go u mnie wyeliminowala.
niby gumki sa cale, niby wszystko dziala ale jednak spuchnieta gumka z czasem sie rozejdzie, albo bedzie nieszczelna.
to ze kiedys cos polecalem, nie znaczy ze teraz nie ma lapszych srodkow
Kiedys byl tylko ATE, obecnie jest wiecej - permatex, ceramiczne smary, bosch , trw -
permatex- najdrozszy, ale faktycznie swietnie sie spisuje
bosch- bardzo dobry, i go stosuje zwykle
cx80 ceramiczy- rowniez swietny, ale brudzi na bialo :D
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, tarcze, hamulcowe, klocki, średnica, accord viii

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq