Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Pompa wspomagania regeneracja

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#16 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:38, 26.06.2019

Jak odkręcisz ten korek wypadnie sprężyna i powinien wypaść zawór. A jak jest zablokowany to NIE wypadnie , a powinien. Nie pruboj go wydłubac żadnym srubakiem bo wszystko poniszczysz. Jest to dosyć precyzyjnie spasowyny i dosyć delikatny element. Żeby go wyjąć popukaj krawędzią o jakąś deskę (tak jak byś chciał nap. monete z butelki wytrząsnąć) niczym go nie szlifuj. Przepłucz gniazdo. Zatkaj otwór z drugiej strony (str. przewodu ) , zalej gniazdo zaworu płynem docelowym (PSF naprzykład). Delikatnie włóż zawór (powinien sam opasc na dno bez popychania) dalej sprężyna i korek. Zwróć uwagę która strona wkładasz zawór , to ma znaczenie...
Powodzenia


No,tego zaworu nie ruszalem i tak- nie zachowałem chirurgicznej perfekcji ;)
Dzięki za wyczerpujące informacje
  • 0

#17 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 26.06.2019

Mam wrażenie, że to trochę pomogło. Tzn łatwiej kręci się kołami, ale niestety  nie do końca pomogło. Ma ktoś jeszcze jakis pomysł?


  • 0

#18 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:01, 26.06.2019

Ogólnie to nasżłoa mnie taka reflekcja, że możliwa jak wąz górny był trochę przerobiony, że pompoa niekoniecznie jest z acco 6. Czy z acco 5 jest słabsza?


  • 0

#19 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 23:00, 26.06.2019

To może zacznijmy od początku. Co działo się z układem przed regeneracją pompy? Wspomaganie działało normalnie? Jakieś dziwne dźwięki?
  • 0

#20 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:38, 26.06.2019

Temat rzeka :zoltek: pompa z V podchodzi do VI, przy minimalnej przeróbce. Pytasz, co można zrobić ... Na początek jakieś zdjęcia? :D zarówno pompy, jak i tego węża (plus za zdjęcie koła i fota z okolic magla, gdzie te węże wchodzą). Ciężka kierownica to też objaw kończących się sworzni dolnych :zoltek: . My na razie wiemy tyle, że coś przy pompie robiłeś i przy wężu wysokiego ciśnienia :D ale jaka pompa, jaki wąż ... zakładaliśmy, że OEM VI.
  • 0

#21 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:18, 27.06.2019

Zdjęcia dopiero po południu będą, po pracy jak wrócę.

Wąż to był zamiennik oryginału. Założony trochę odwrotnie od magla, czyli jak się z góry patrzymy na magiel to on idzie w stronę przodu, drugi wąż który tam jest idzie w stronę tyłu i przechodzi pod maglem. Czujnik podlaczony- od czego on jest? Może tutaj jest jaki problem? Pompe czy dobrze podłączona sprawdzałem po schemacie, więc tutaj raczej nie może być pomyłki. Zalany cały układ nowym psf.
  • 0

#22 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:56, 27.06.2019

Witam ponownie,

 

podsyłam zdjęcia:)

 

E3s4Fkp.jpg

 

ve8hA1v.jpg

 

 

ve8hA1v.jpg

A5ibA9W.jpgSiNBlRx.jpggAMjsPx.jpgESVrPZ4.jpg


  • 0

#23 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:50, 27.06.2019

Ten czujnik na przewodzie wspomagania jest do podbijają obrotów, w odpowiednim momencie. To raczej nie w nim problem.
A co znaczy że wąż na maglu założony trochę odwrotnie?
No i ponawiam pytanie co działo się z układem przed regeneracją pompy?
Z tych zdjęć nic nie wynika.
  • 0

#24 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:57, 27.06.2019

Ten czujnik na przewodzie wspomagania jest do podbijają obrotów, w odpowiednim momencie. To raczej nie w nim problem.
A co znaczy że wąż na maglu założony trochę odwrotnie?
No i ponawiam pytanie co działo się z układem przed regeneracją pompy?
Z tych zdjęć nic nie wynika.

 

nie w tą stronę w którą ma być. Z pompą nic się nie działo, trochę podciekała. Z węzem był większy problem bo na łączeniu tam, gdzie jesty pierwsze kucie to zaczął trochę przeciekać.


  • 0

#25 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:03, 27.06.2019

Czyli przed rozebraniem pompy wspomaganie było ok, tak?
A ten wąż robiłeś q tym samym czasie?
Bo są dwie opcje: albo źle złożyłes pompę , albo zamieniłeś miejscami węże w maglu (nie wiem czy w accordzie sie da, zazwyczaj są innej średnicy ).
p.s jak piszesz bezpośrednio pod postem nie mósisz go cytowac.

Użytkownik vova777 edytował ten post 22:06, 27.06.2019

  • 0

#26 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:14, 27.06.2019

Tak, jednocześnie robiłem. Wąż odkręciłem stary i w ta dziurkę wkręciłem nowy, więc tu raczej problemu nie ma. Pompe złożyłem według schematu po wymianie łożyska, uszczelek no i wczoraj jeszcze zrobiłem to co mówiłeś, ale fakt. Mam wrażenie że pompa nie pompuje płynu
No i gdzieś nawet był filmik jakiegoś amerykanina, który pokazywał regenerację, więc tak pompę mam złożona
  • 0

#27 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:29, 27.06.2019

w zbiorniczku płyn buzuje, jak silnik na chodzie? manszety z magla sprawdzałeś, czy magiel nie umiera przypadkiem? :>


  • 0

#28 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:31, 27.06.2019

Dobra. To wąż opuszczamy. Po wymianie samych żakówek tam nic nie powinno się dziać.
Ja na twoim miejscu jesz raz rozebał bym pompę i dokładnie sprawdził każdy oring naprzyklad pod dolnym" talerzem" są dwa duży i mały nr. 25 i 23 na rysunku ( żaden ci nie został przypadkiem ) albo stator /krzywka (ten element ze strzałką) jest do góry nogami. . .
Wydaje mi się ze" tu jest pies pogrzebany ".
1cb65e4fdef0f5f15c9f01f96a988457.jpg
Alb

Użytkownik vova777 edytował ten post 22:47, 27.06.2019

  • 0

#29 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:38, 27.06.2019

w zbiorniczku płyn buzuje, jak silnik na chodzie? manszety z magla sprawdzałeś, czy magiel nie umiera przypadkiem? :>

Właśnie nie buzuje i to jest podejrzane.

Magiel z 3 lata temu był regenerowany.

Użytkownik pencammm edytował ten post 22:39, 27.06.2019

  • 0

#30 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:17, 27.06.2019

to jest bardzo prosty układ, ale cholernie precyzyjny :zoltek: na zdjęciach widać, że przewody są dobrze podłączone do magla (jak vova napisał - mają różne średnice gwintów, więc raczej ich nie zamienisz :D ). pompa, jak by nie pompowała płynu, to od razu byś usłyszał  :diabelgrin: jak by stanęła dęba, to byś nie skręcił kierownicą, jak by miała uszkodzone kanały wewnątrz, również byś to usłyszał :zoltek: (w pompie można jedynie blaszki na odwrót założyć - co może spowodować trwałe uszkodzenie pompy i metaliczny dźwięk podczas pracy. cała reszta jest tak zbudowana, że choćby człowiek chciał, to inaczej tego nie złoży :zoltek: a jak już źle złoży, to nie zamknie pokrywy - testowane :zoltek: ). jak wspomaganie na wyłączonym i włączonym silniku chodzi tak samo, to w sumie nie chodzi w ogóle  :diabelgrin: i jak ktoś nie zrobił zamkniętego obiegu dla pompy (tu też trzeba się postarać :zoltek: ), to magiel pewnie szcza do manszet jak szalony :diabelzadowol: przed tymi wymianami wspomaganie chodziło lepiej, czy tak samo? :> bo jak tak samo, to kręcimy się w kółko i regeneracja pompy, wymiana płynu na nowy PSF, czy wymiana węża wysokiego ciśnienia nic nie pomoże, jeśli magiel ma uszkodzone uszczelniacze :zoltek: . jak ktoś przed Tobą (albo nawet Ty  :diabeljezyk:), nie pilnował wymiany PSF'a w odpowiednich okresach (bo po co wymieniać, skoro działa?  :hmmm:), to po wymianie płynu na świeży PSF, może dobić umierający magiel (przeważnie przed taką sytuacją strzela wąż wysokiego ciśnienia :zoltek: u Ciebie nie strzelił, ale podobno ciekł, więc podejrzenie pada na magiel). do tego trzeba dołożyć rozmiar 'kapcia', stan sworzni zwrotnic i czy przypadkiem nie starasz się kręcić kierownicą w miejscu :> kręcenie w miejscu, przy luźnych sworzniach i szerokich oponach = magiel na śmietnik w szybkim tempie  :diabeljezyk:


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq