Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Stuknięcie przy ruszaniu i zachamowaniu do zatrzymania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:13, 10.06.2010

Witam!

Od niedawna usłyszałem z przedniego zawieszenia puknięcie podczas wolnego ruszania np w korkach i puknięcie podczas zatrzymania się z powolnej jazdy. Puknięcie przenosi się na kierownicę, czuć lekkie puknięcie...
Co mogło się zużyć ???
  • 0

#2 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:51, 10.06.2010

na 65% obstawiam luzy na przegubach wewnetrznych, :mrgreen: a czy te pukniecia przenosa sie jakos na pedał gazu? czy sa slyszalne gdy połosie sa spiete, tzn gdy masz wcisniety gaz i toczysz sie pomału? Czy te stuki słychac przy toczeniu sie auta z wcisnietym hamulcem czy bez hamulca? bo trzeba wykluczyc luzy na zacisku, napisz cos wiecej. Czy slychac je nawet na idelanie gładkiej drodze? Czy to nie sa takie pukniecia, kliknięcia, slyszalne własnie przy niewielkich prekościach, i własnie ruszaniu i zatrzymywaniu sie?
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 04:56, 11.06.2010

mam bardzo podobny objaw tylko ja powiedziałbym że to szczelanie kiedy chamuje i ruszam ale częsciej kiedy chamuje,nie wiem czy jest to przegub bo z tego co mi wiadomo przeguby szczelają na zakretach,w przyszłym tygodniu będe wiedział bo wymieniam łożyska z przodu-kurde a może to cos od łożyska?
  • 0

#4 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 11.06.2010

Na zakrętach to przeguby zewnętrzne, wewnętrzne właśnie objawiają się stukaniem podczas ruszania, przy zmianie biegów i czasami hamowaniu silnikiem. W poprzednim Accordzie tak miałem i to była masakra, bo nie dość, że poszły przeguby wewnętrzne (jeden był już pusty w środku, cały smar wyciekł, drugi wymieniłem na wszelki wypadek, nie wiem czy trzeba było - całość części 500+ wymiana 100) to i przekładnia planetarna w skrzyni - musiałem zmieniać całą skrzynię, bo mechanicy nie wzięli na siebie wymiany samej przekładni (a nawet jakby wzięli, to nie daliby gwarancji na usługę).

Tak swoją drogą facet od przegubów powiedział, że w Hondach (a może w Accordach? nie pamiętam) częściej padają przeguby wewnętrzne, a nie zewnętrzne.
  • 0

#5 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:08, 11.06.2010

Kurde u mnie to samo. Od razu rzuciło mi sie to w uszy jak zaczęło tak lekko pukać. Oby to nic drogiego :/ W poniedziałek podjadę do Hond Caru i się zorientuje
  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:05, 14.06.2010

Kurde u mnie to samo. Od razu rzuciło mi sie to w uszy jak zaczęło tak lekko pukać. Oby to nic drogiego :/ W poniedziałek podjadę do Hond Caru i się zorientuje



i jakie wieści?
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#7 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:59, 15.06.2010

Nie byłem jeszcze w serwisie bo jeździłem w sobotę i w niedziele samochodem i nic nie stukało. Jeździło sie tak jak do tej pory. A więc to postukiwanie jest nieregularne i nie słychać go za każdym razem. Mam wrażenie że zaczyna być to słychać jak mocniej przypałuje.
  • 0

#8 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 15.06.2010

Nie byłem jeszcze w serwisie bo jeździłem w sobotę i w niedziele samochodem i nic nie stukało. Jeździło sie tak jak do tej pory. A więc to postukiwanie jest nieregularne i nie słychać go za każdym razem. Mam wrażenie że zaczyna być to słychać jak mocniej przypałuje.

Jeśli to przeguby albo przekładnia w skrzyni, to brak stukania jest tylko efektem innego sposobu jazdy, tam się po prostu tworzą luzy między kołami zębatymi, które same z siebie się nie skasują.
Oczywiście może to być zupełnie co innego, trzeba sprawdzić. Wbrew pozorom można z tym jeździć naprawdę długo - mechanik mi ocenił "żywotność" moich przegubów i przekładni na jakieś 50.000km. Wymieniłem rzecz jasna przy najbliższej sposobności, żeby nie kusić losu.
  • 0

#9 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:27, 15.06.2010

Dzięki Homer za fachową odp. Jeszcze chwile pojeżdże i posłucham tych objawów. Jeśli bedzie pukać przy starcie i hamowaniu to naturalnie podjadę zdiagnozować usterkę
  • 0

#10 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:42, 15.06.2010

wiesz jezeli objaw ma miejsce w taki sposób ze mocniej stuka po trasie- po rozgrzaniu sie auto to może to byc tez zwiazane z konsystencja smaru w przegubach, na poczatku jest bardziej stała pozniej bardziej płynna im płynniejszy tym mocniej odczuwalne stuki, bo wiekszy zakres roboczy luzu. Sprawdz to w wolnej chwili bo sam jestem ciekaw diagnozy
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#11 Bartoch

Bartoch
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 15.06.2010

Sprawdź czy nie masz luzów na drążkach reakcyjnych ;) Miałem takie objawy w Preludzie.
  • 0
HONDA... BUILT WITHOUT COMPROMISE

#12 Gucio

Gucio
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Niepolomice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 15.06.2010

ja bym jeszcze sprawdzil czy kola napewno sa dobrze dokrecone (znam 2 takie przypadki gdzie niewiadomo bylo co to i dokrecenie pomoglo)
  • 0

#13 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:50, 15.06.2010

Kto wie czy nie masz racji Zigi z tym smarem. Bo pukanie pojawia się wówczas gdy już zrobię kilka km a dodatkowo pukanie to usłyszałem w te ostatnie dni gdy temp na zewnątrz była powyzej 30 st. Mam dopiero 105 tys najechane i wszystkie przesłanki skłaniają sie ku temu że to jest raczej rzeczywisty przebieg auta. Trochę wiec dziwne że już mogły paść przeguby. Poobserwuje to zjawisko i naturalnie jak będę wiedział co boli hanie dam znać.
  • 0

#14 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:58, 15.06.2010

ja mam 130tys i samochod tez z przebiegiem udokumentowanym, sciaganym prywatnie z niemiec od jedengo własciciela samo auto było sprawdzane w tym ASO gdzie bylo serwisowane w D i tez mi cos po poukuje :) znam ten ból ale ja na przeglad do ASO jade dopiero 3 lipca po sesji i wtedy sie wyjasni ale po wspolnych objawach ciekaw jestem co wczesniej powiedza u ciebie :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#15 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:25, 15.06.2010

No ja też mam właśnie teraz na głowie sesje i obrone pracy licencjackiej wiec nie bardzo mam czas sie tym zająć, ale jak tylko pokażą sie nowe wątki w sprawie to zamelduje
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq