Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czy konieczna kalibracja czujnika skrętu kierownicy?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomasz88

Tomasz88
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zkątowni
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 16.06.2019

Po wymianie sworzni zrobiłem korektę zbieżności u magika, który przeprowadzał to przy pomocy lusterek i światła. Miałem wcześniej robioną geometrię komputerowo więc uznałem, że teraz wystarczy tylko to na przodzie.

Niestety wspomniałem, że miałem kierownicę skręconą lekko w prawo. Koleś po regulacji drążków kierowniczych w celu ustawienia zbieżności poprawiał coś chyba przy maglownicy (no bo gdzie?), kąt kierownicy po dwóch próbach lekko się poprawił, wróciła do prawie idealnej pozycji.

Niestety po fakcie zorientowałem się że jeśli grzebał coś przy ręcznym przestawianiu kąta skrętu kierownicy to namieszał przy czujniku położeniu kąta skrętu. Dzisiaj testowałem samochód hamując na mokrym ze 110km/h do absu i miałem wrażenie, że auto ściąga w pierwszej fazie hamowania, bo systemy źle oceniają kąt skrętu i któraś strona łapie mocniej za hamulec.

Czy po takiej zabawie muszę regulować czujnik, czy też wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nie muszę się przejmować?


  • 0

#2 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:04, 16.06.2019

To nie auto z grupy vag, wątpię ze tam jest czujnik skrętu.

Użytkownik remi_11 edytował ten post 22:05, 16.06.2019

  • 0

#3 Tomasz88

Tomasz88
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zkątowni
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 16.06.2019

To nie auto z grupy vag, wątpię ze tam jest czujnik skrętu.

 

Musi być, inaczej VSA by nie działało.

https://allegro.pl/o...ylka-6530125390


  • 0

#4 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:59, 17.06.2019

jak jest vsa jest i czujnik (w manualu tez widac), standardowy interfejs warsztatowy potrafi zerowac ten czujnik w vagu, a czy honde potrafi to nie potwierdze, bo nie mam vsa 


  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6019 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:16, 29.06.2019

Jest czujnik skrętu i to aż dwa, jeden na maglu, drugi w zespole manetek.

Jest też możliwość kalibracji.

http://www.accordklu...85-vsa-błąd-27/


http://www.accordklu...-problem/page-1
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq