Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzynia automat - tryby pracy róznice 2.0/ 2.4

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Axit

Axit
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 16.06.2019

Witam
Z racji że planuje zakup Accorda VII z automatem chciałem zasięgną informacji ( których nie znalazłem na forum)
Zacznę od tego że wczoraj już ujeżdżałem odpowiednik Accorda VII = ACURE 2.4

I tak Kickdown działał super. Tryby jaki zaobserwowałem to:
P
N
R
D ( do jazdy po autostradach)
D3 bardziej po mieście i było bardziej sportowo
Dodatkowo na wskości D był +\- do ręcznej zmiany.

Czy przypominając sobie stare samochody w tej skrzyni jest tryb zimowy / sportowy?

Czy mogę prosić info na ten temat.

f0f2f15016c88e270f22784edde4f610.jpg

Użytkownik Axit edytował ten post 09:39, 16.06.2019

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:33, 16.06.2019

Trybu sportowego / zimowego brak.
Twóje obserwacje, wnioski co do trybu D i D3 są błędne.
  • 0

#3 Axit

Axit
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:34, 16.06.2019

Opisałem to co mi właściciel powiedział odnośnie tych „d”.

To mogę foto skrzyni z opisem?
  • 0

#4 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:13, 17.06.2019

czasem wydaje mi sie ze jak jade z dana predkoscia na trybie D i mam powiedzmy 3tys obrotow i przelacze na reczna zmiane biegow, to nagle obrotomierz podnosi sie o okolo 500rpm, tak jakby przelaczal sie w jakis tryb sportowy, zaobserwowalem to kilka razy, ale nie rozgryzlem jeszcze ocb, byc moze na manualnej zmianie biegow komp przechodzi w jakis tryb ala sportowy...


  • 0

#5 BadElephant

BadElephant
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:00, 17.06.2019

możliwe że hydrokinetyk się o tyle ślizga, co do trybu d3 to normalny tryb tylko tyle że z 3 biegami (górski) jak jedziesz do 50km/h to nie zauważysz różnicy


  • 0
MÓJ ACCORD

#6 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:55, 18.06.2019

rzadko tego uzywam, wiec wczoraj po twoim wpisie specjalnie jeszcze posprawdzalem i kurcze jednak NIE robi sie tak ze podskakuja obroty wyzej przy przejsciu w reczna zmiane biegow, dziwne, myslalem ze sie podnosza o te 500rpm   :upss:


  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:31, 21.06.2019

Bo na D są 4 biegi + tzw nadbieg i zbija obroty dodatkowo o 500 obrotów. Tak miałem w qp i takie same zjawisko zaobserwowalem w VII. Widać to jak się włączy tempomat i obroty będą nie niższe jak 2000.
Pozdrawiam
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:13, 21.06.2019

byc może musi byc załaczony tempomat, musze poobserwowac


  • 0

#9 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 17:35, 21.06.2019

Bo na D są 4 biegi + tzw nadbieg i zbija obroty dodatkowo o 500 obrotów. Tak miałem w qp i takie same zjawisko zaobserwowalem w VII. Widać to jak się włączy tempomat i obroty będą nie niższe jak 2000.
Pozdrawiam

A ta zmiana o 500 obrotów na 5 biegu to nie jest spięcie skrzyni na sztywno? Kiedyś coś takiego czytałem w instrukcji.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:44, 21.06.2019

Jest to nadbieg, skrzynia jak by nie patrzeć ma 4 biegi, nie może się jeszcze dodatkowo "spiąć" i zgubić 500 obrotów.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:22, 22.06.2019

W VII skrzynia ma 5 biegów i po chwili "gubi" jeszcze 500 obrotów.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Kuba18p

Kuba18p
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 22.06.2019

A ta zmiana o 500 obrotów na 5 biegu to nie jest spięcie skrzyni na sztywno? Kiedyś coś takiego czytałem w instrukcji.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


To zapewne jest tzw. lock up. Sprzęgło spina się na sztywno ze skrzynią. Jeśli go nie ma, to moment jest przenoszony tylko za pośrednictwem płynu w konwerterze. Z uwagi na pewną bezwładność układu kiedy sprzęgło nie jest spięte na sztywno, to silnik musi kręcić więcej obrotów, żeby napędzić skrzynię i koła do żądanej prędkości. Po zapięciu lock up obroty spadają.
  • 0

#13 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:07, 22.06.2019

Jest to nadbieg, skrzynia jak by nie patrzeć ma 4 biegi, nie może się jeszcze dodatkowo "spiąć" i zgubić 500 obrotów.

Jak pisałem jakby nie patrzeć skrzynia jest 5. Załącznik dla potwierdzenia.

To zapewne jest tzw. lock up. Sprzęgło spina się na sztywno ze skrzynią. Jeśli go nie ma, to moment jest przenoszony tylko za pośrednictwem płynu w konwerterze. Z uwagi na pewną bezwładność układu kiedy sprzęgło nie jest spięte na sztywno, to silnik musi kręcić więcej obrotów, żeby napędzić skrzynię i koła do żądanej prędkości. Po zapięciu lock up obroty spadają.

Dokładnie to miałem na myśli. Jest o tym wzmianka w instrukcji.45257773aa3efa86a09e4ef1f2c87f6f.jpgc9838e1d5b4ac7e584580b3a9bf38a0d.jpg

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:08, 22.06.2019

Fakt mój błąd, w głowie miałem VI gen gdzie były 4 biegi.
Dokładnie chodzi o ten lock up.
Nie ma to nic wspólnego ze sportowym trybem skrzyni bo takiego nie ma jak i zimowego.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq