Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Mycie silnika

all_gen silnik mycie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:32, 14.06.2019

Cześć,

 

planuję mycie silnika i nie jestem pewien jakie elementy powinienem zabezpieczyć przed wodą aby nie mieć później problemów z elektryką i odpaleniem auta.

We wcześniejszym samochodzie myłem techniką bez wody, ale to było zbyt czasochłonne i niedokładne w niedostępnych miejscach.


  • 0

#2 spooky14

spooky14
  • Klubowicz
  • 85 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:12, 14.06.2019

skrzynka bezpieczników to na pewno :D


  • 0

#3 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 861 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 01:41, 16.06.2019

ja już kilka razy myłem, pod maska ma byc w miarę czysto żeby było widac gdzie cos "nie trzyma", nic nie zabezpieczałem, problemów nie było, spryskiwałem chemią, później czekałem aż zacznie działać, na koniec myjka ciśnieniowa, odczekać aż wyschnie i to wszystko, ostatnia operacja jakiś miesiąc temu


  • 0

#4 szeju

szeju
  • Klubowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:18, 16.06.2019

Ja zabezpieczyłem akumulator i nic więcej, skrzynka z bezpiecznikami i tak jest zabezpieczona, więc myjka i jazda.
  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#5 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 64 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:12, 16.06.2019

Ja też nic nie zabezpieczam i jak dotąd wszystko si. Robię jak kolega rafisz. Kiedyś oklejałem, jakieś worki zakładałem a i tak jak poleciałem z myjki to wszystko latało po komorze. Jedynie co, jeśli masz LPG to zabezpiecz sterownik.


  • 0

Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...
rock n rolla


#6 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:24, 26.06.2019

A co z alternatorem i paskiem? Nic się nie stanie po chemii i wodzie?


  • 0

#7 szeju

szeju
  • Klubowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:42, 26.06.2019

jeśli o m,nie chodzi nic sie nie stało ale wiadomo nie wal w alternator  bezposrednio staraj sie go ominąc jak dostanie troszke wody to nic sie nie stanie oczywiście jak już umyjesz to pasowało by zostawić do wyschnięcia ( odparowania ) wody. ja osobiście rzejechałem zaraz po umyciu jakieś 200 metrów zostawiłem auto na parkingu i woda odparowała itp. oczywiście można jeszcze wytrzeć co mokre szmatką  ja tak na parkingu zrobiłem. Gdzie sie dostałęm szmatką to wytarłem co mokre. i myłem tak dwa auta Accord i Civic.


  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#8 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:39, 26.06.2019

Ładna pogoda to przed garażem może z otwartą maską postać bez ruszania cały dzień. Wymontuję akumulator przed czyszczeniem jednak. Chemia do czyszczenia chyba nie ma zbytniego znaczenia?  Planuję tak:

I etap spryskać pianownicą szamponem samochodowym + spłukać.

II etap tani płyn do czyszczenia silnika, szczotkowanie + spłukać.

III etap APC 1:4 szczotkowanie + spłukać.

IV etap konserwacja plastików i gum Chemical Guys VRP

V etap Car Pro Reload na mokro po całości.


  • 0

#9 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:07, 21.07.2019

Wymyte, zasłoniłem alternator, świece i większe wtyczki. Na plastiki i gumę poszedł VRP Chemical Guys

 

20190720_111423.jpg


  • 0

#10 szeju

szeju
  • Klubowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:07, 22.07.2019

No i pięknie 😀
  • 0

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.


#11 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 517 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:34, 22.07.2019

Po myciu ciśnieniowym można polecieć sprężonym powietrzem jeśli kompresor jest w zasięgu ręki - szybciej wysycha.
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#12 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:48, 24.07.2019

Nie myłem ciśnieniowo, żeby nie powpychać wody gdzie nie trzeba. Wszystko płukane swobodnym strumieniem. Zakamarki umyte szczotką do felg i pędzelkami, pędzelkiem również nakładany VRP w trudno dostępnych miejscach (wtyczki, złączki, żeberka w osłonach filtrów, rurki, zapinki, korki itp.).

Całość schła na słońcu przez jeden dzień z otwartą maską.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, silnik mycie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq