Witam wszystkich bardzo serdecznie
Dzisiaj tj 10-06-2012 dołączyłem do rodziny posiadaczy Accord'a 8
Krótko o mojej nowej maszynie...
Odkupiony z firmy w której pracuję. Od samego początku blisko moich "rąk" , cała historii od pierwszego kilometra mi znana .
Regularny serwis itd.
Auto ma przejechane 121kkm. wersja 2.0 , 156 KM, 2012r.
Ogólna igła .
Od pewnego czasu zaczęły się problemy z wyskakującym check'iem. i błędem P2138. Szybkie rozeznanie tematu przez już nie serwis tylko szpeca od HOND i werdykt:
albo potencjometr gazu , albo przepustnica. Kilka "napraw" okolic pojawiającego się błędu nie dało rezultatu, ale jak to Pan stwierdził to na pewno nie pedał gazu tylko przepustnica.
Samochód ogólnie nie ma większego problemu z jeżdżeniem raczej dookoła komina ponieważ czasami palą się tylko kontrolki ale auto jedzie normalnie, trochę trzęsie, a czasami max 3000 obr , muł. zgaszenie i zapalenie uzdrawia sytuację . Auto pojechało jeszcze na ogólny przegląd do serwisu przed sprzedażą na ostateczną wycenę i oczywiście na ostatniej stronie kody DTC błąd P2138.
Czyli jak wyżej.
W serwisie taka przyjemność to koszt 3500zł . Mówię tu o przepustnicy. Patrząc , że kilka jeszcze takich "ósemek" mamy w firmie nikt nigdy nie narzekał na tego typu dolegliwości. nawet niewiele jest w necie napisane o typowym uszkodzeniu tego elementu. i nie piszę tu o czyszczeniu czy innych podstawowych czynnościach.
Reasumując i nie rozwlekając całej sprawy, czy jest ktoś, kto jest mnie w stanie przeprowadzić przez ogólną poradę dot. całej operacji. Wiele jest przepustnic w necie po 80- 200 zł
Czy ja mam na aucie jakiś egzotyk, czy to zwyklak ogólnodostępny, czy od większych silników też pasują. Czy trzeba robić jakąś specjalną adaptację nowego elementu, jak tak to jaki kabel do tego kupić.
I podstawowe pytanie czy jestem w stanie to ogarnąć nie mówię tu o braku podstawowej wiedzy mechanicznej i elektronicznej, tylko raczej czary mary , które może wykonać tylko serwis.
W załączniku zdjęcie pacjenta.
pozdrawiam i liczę na pomoc
Olas