Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

URWANE TRZY SZPILKI W LEWEJ PRZEDNIEJ PIAŚCIE, WYMIANA I BICIE NA KIEROWNICY

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:33, 08.06.2019

Cześć,

 

Poproszę o pomoc/sugestie jak podejść do tematu. Sprawa wygląda tak: Auto 2.4 z 2011 bez najmniejszych wad, wszystko OK. Nówki sztuki felgi i opony założone na maszynie HUNTER - zero bicia kierownicy przy dowolnej prędkości. Skończyły się klocki i tarcze przód/tył. Podjechałem do wychwalanego i znanego mechanika i... urwał trzy szpilki w lewej, przedniej piaście. Nie wiem w jaki sposób je wymienił, ale po odebraniu auta od razu wyczułem drganie kierownicy, którego nigdy wcześniej nie miałem. Podjechałem z reklamacją i mnie wyśmiał: PANIE, SPRAWDŹ PAN WYWAŻENIE KÓŁ, A NIE DO MOJEJ ROBOTY SIĘ CZEPIASZ. OK - podjechałem na Huntera na sprawdzenie kół - bez zastrzeżeń. 

 

CO ZATEM MOGŁO ZOSTAĆ USZKODZONE PRZY WYMIANIE SZPILEK, ŻE TRZĘSIE KIEROWNICĄ? Czy jak wybijali szpilki młotem, to mogli skrzywić półoś i to jest powód bicia kierownicy?

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

 

 


  • 0

#2 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:47, 08.06.2019

Zrób wyważenie kół w warsztacie gdzie potwierdzą Ci to wydrukiem (jeżeli jest taka możliwość). Mając potwierdzenie wróć do mechanika,

który wymieniał elementy hamulcowe i poproś o doprowadzenie auta do stanu wymaganego. Pokaż wydruk z wyważenia. Zawsze warto spróbować.
Możesz jeszcze spróbować zamienić lewe koło z prawym i sprawdzić czy coś faktycznie z kołami nie jest, albo założyć na chwilę na lewą stronę dojazdówkę.

Zawsze możesz też pojechać do innego warsztatu w celu stwierdzenia przyczyny trzęsienia kierownicą. To tak na szybko kilka podpowiedzi.


  • 0

#3 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:48, 08.06.2019

Pewno Pan mechanik skrzywił Ci piastę. Nie wiem jak można urwać trzy szpilki w przedniej piaście ? Może nie mógł ściągnąć tarczy hamulcowej z piasty bo się zapiekła i przywalił niechcąco po szpilkach.


  • 0

#4 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:00, 09.06.2019

...i przywalił niechcąco po szpilkach.

 

Zapewne "niechcąco". Ja bym pomęczył ten temat u tego mechanika. Przed wizytą nie było problemu, po wizycie jest problem.
Jeszcze jedna myśl - jeżeli mechanik prowadzi warsztat powinien mieć ubezpieczenie - może spróbować dojść odszkodowania
od strony ubezpieczenia - zgłosić szkodę i poczekać na efekt. Tutaj pewnie byłyby potrzebne dokumenty z czynności naprawy.
 


  • 0

#5 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 07:31, 09.06.2019

Podjechałem do wychwalanego i znanego mechanika i... urwał trzy szpilki w lewej, przedniej piaście.
(...)
Podjechałem z reklamacją i mnie wyśmiał: PANIE, SPRAWDŹ PAN WYWAŻENIE KÓŁ, A NIE DO MOJEJ ROBOTY SIĘ CZEPIASZ.


Zwykła menda!
Napisz kto to taki i skąd, żeby wiedzieli kogo omijać.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:49, 09.06.2019

Najprawdopodobniej pokrzywil piastę, warto ja zmierzyć czujnikiem
  • 0

#7 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:18, 09.06.2019

Nawet jak zmierzy teraz czujnikiem piaste to malo to da jesli nie bylo mierzenia przed. Niestetu na slowo moza *cenzura* zrobic :/

On Cie wysmial, ze negujesz jego prace... Jak smie?! Szczegolnie po urwaniu przez niego trzech szpilek haha

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik soul edytował ten post 08:19, 09.06.2019

  • 0

#8 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:24, 09.06.2019

nie chce bronic mechanika ale nakrętki ktoś mógł wcześniej mocno dokręcić i mogły urwać się przy odkręcaniu, poza tym jak wybić szpilki z piasty inaczej niż młotkiem ?, zawsze wtedy jest ryzyko że jak zbyt mocno siedzą to piasta sie uszkodzi, ale to wszystko gdybanie bo nie wiemy jak naprawdę było


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:27, 09.06.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#9 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 09:38, 09.06.2019

nie chce bronic mechanika ale nakrętki ktoś mógł wcześniej mocno dokręcić i mogły urwać się przy odkręcaniu, poza tym jak wybić szpilki z piasty inaczej niż młotkiem ?,


Nawet jeśli tak było, to czy pozostawienie uszkodzonej piasty i drżącej kierownicy jest w porządku?

gigi6 nie reklamował faktu wymiany szpilek, tylko to, że auto nie jedzie jak wcześniej; i został wyśmiany.
Według mnie nie jest problemem zerwanie i wymiana szpilek, bo tak jak napisałeś - jest ryzyko, ale sposób w jaki ta menda odniosła się do reklamacji.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:14, 09.06.2019

Skad wy bierzecie tych "polecanych " mechanikow?
Kto to poleca na boga.
Urwac szpilki ??!!! I to trzy ???!!!! Nie to niemozliwe....
I oczywiscie stosunek do reklamacji... Ewidentnie zdecydowanie mega fachowiec...

Aby wybic szpilki musial zdjac piaste, wiec mogl uszkodzic lozysko, a zapewne nie dal nowego ?
Dwa cholera wie jak on zalozyl tarcze, zacisk itp
Zdecydowanie zmien mechanika
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:03, 09.06.2019

Urwały się pewnie przez zbyt mocne dokręcenie albo stało się coś gorszego, np wpadnijcie auta z podnośnika, kto wie co tam się działo. Niestety bez oględzin nic nie wiadomo, równie dobrze mogło tam być coś spawane, naciągane...
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:28, 09.06.2019

To jak trzeba d9krecac aby urwac szpilki?!
Chyba ze zalozyl nakretki i pneumat na maksa i opier... caly gwint- ale to trzeba byc idiota aby 3 tak oje...ć
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:16, 09.06.2019

Wystarczy obejrzeć jeden odcinek " wojny samochodowe " aby wyrobić sobie zdanie o mechanikach.. wymiana tarcz pyk w 2 minuty i hamulce nowe :p
  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:26, 09.06.2019

nie tak dawno brat złapał kapcia w toyocie corolli i zadzwonił do mnie że nie może odkręcić koła, to wziąłem walizkę z kluczami 1/2 cala i pojechałem mu pomóc, to koła były tak dociągnięte że musiałem wrócić się do domu po klucz 1 cal i dopiero to cholerstwo puściło, pytałem kto mu to tak dokręcił to powiedział że na wulkanizacji jak zmieniał opony zimowe na letnie. Więc zamiast pić gdzieś w poczekalni darmową kawkę to proponuję patrzyć na łapy tych co dokręcają. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 12:30, 09.06.2019

  • 1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:59, 09.06.2019

nie tak dawno brat złapał kapcia w toyocie corolli i zadzwonił do mnie że nie może odkręcić koła, to wziąłem walizkę z kluczami 1/2 cala i pojechałem mu pomóc, to koła były tak dociągnięte że musiałem wrócić się do domu po klucz 1 cal i dopiero to cholerstwo puściło, pytałem kto mu to tak dokręcił to powiedział że na wulkanizacji jak zmieniał opony zimowe na letnie. Więc zamiast pić gdzieś w poczekalni darmową kawkę to proponuję patrzyć na łapy tych co dokręcają.

Normalka, pneumat i jazda. Kumplowi w Boschu tak doj.... że musiał skakać po kluczu żeby śruby się odkręciły.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq