Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

URWANE TRZY SZPILKI W LEWEJ PRZEDNIEJ PIAŚCIE, WYMIANA I BICIE NA KIEROWNICY

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:37, 09.06.2019

Aby wybić szpilki piasty nie trzeba zdjąć można je obciąć i wybić.
Aby założyć szpilkę z przodu można ją podszlifować i wejdzie.
Przy trzech już lepiej zwalić piastę i dać nowe łożysko.

Mechanik pewnie/może jest bez winy w sprawie szpilek bo wcześniej ktoś udarem poczęstował je.

Pomiar bicia piasty konieczny i sprawdzenie czy łożysko jest dobre (nie ma luzu).

Użytkownik Sacrum edytował ten post 18:41, 09.06.2019

  • 0

#17 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:08, 09.06.2019

i dać nowe łożysko.

tak to należało zrobić, ale wiadomo że klient by na zawał szedł jakby usłyszał że musi to wymienić, więc mechanik poszedł po najmniejszej linii oporu i auto jeździ jak jeździ, no i cała wina na mechanika, a pojechał byś do aso to takiej prowizorki by nie było, ale rachunek z trzema zerami był by na pewno.

ps. ale jak mechanik wypuszcza z warsztatu niesprawne auto i nie chce tego poprawić to jest szmaciarz i tyle.


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:12, 09.06.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#18 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 20:32, 09.06.2019

Maxell już nie wychwalaj tak za każdym razem ASO, bo to żadna pewność, że cię w konia nie zrobią ;-) W jednym lali olej silnikowy z beczki dziwnego pochodzenia a w drugim wałki robili na wymianach części, które były sprawne i gonili je dalej. Tam też pracuje człowiek jak każdy inny... 

 

Kolega by pojechał do ASO i co? "Panie tu trzeba całą nową piastę za milion monet, plus łożysko za 900 zł i jeszcze pół oś. Spokojnie auto będzie jeździć jak nowe, a jak nie to wymienimy i drugą stronę na pana koszt..." Nawet po grubej fakturze mógłby się z nimi bujać aż cały przód by wymienili. Niestety żyjemy w takim świecie, że nigdzie nie masz pewności i trzeba mieć z tylu głowy, że każdy kłamie.


  • 0

#19 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:57, 09.06.2019

Moja metoda, trochę czasochłonna - ale coś za coś, u mechanika robię to z czym sam nie dał bym rady. Warunek konieczny - moja obecność podczas naprawy.
  • 0

#20 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:33, 10.06.2019

nie bronie tu mechanika ale z tymi szpilkami to niekoniecznie jego wina, na wulkanizacjach rzadko używają kluczy dyno, z reguły pneumat i ogień, a że później jest problem z odkręceniem to co go to interesuje, nawet jak auto jeszcze raz do niego trafi to powie że szpilka się objechała/ nie może odkręcić i jedź pan do mechanika żeby wymienić, także mogło byc wcześniej doj..ne a przy odkręcaniu wyszło co wyszło, nie widzieliśmy momentu odkręcania więc trudno o wyrok... też po zakupie samochodu wymieniałem jedną szpilkę bo jakiś matoł chyba krzywo dokręcił bo "objechało ząbki" na szpilce, trzeba było rozwiercić, dobrze że to był tył to mały problem z wymianą...

nie mniej jednak mechanik potwierdził że tarcze wymienia bez "zegarka", a jak dobrze wiemy bez tego do tarcz w H sie nie podchodzi, gdyby zmierzył bicie to wiedziałby że jest źle... no i podejście do reklamacji też pozostawia wiele do życzenia...


Użytkownik rafisz edytował ten post 08:44, 10.06.2019

  • 0

#21 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:41, 27.11.2020

Panowie mam jedną szpilkę do wymiany w przedniej piaście. Da się uratować łożysko? Widzę Sacrum piszę, że można podszlifować szpilkę, czy aby na pewno? Bo coś ciasno bo ją nawet po oszlifowaniu przepchnąć.


  • 0

#22 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:28, 27.11.2020

Trzeba sposobem usunąć starą (dla jasności - nie robiłem)  tak  aby nie walić młotkiem. Bym ją przyciął i próbował wypchnąć. Może jakieś chytre podejście ściągaczem.

Albo ją nawiercić  (uwaga na frezowanie)  i wtedy wypychał.

 

Nowa (tak w wielu miejscach pisano) wejdzie po podszlifowaniu - a tej się nie wbija tylko nakrętką dociąga.


  • 0

#23 Runner1977

Runner1977
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Majdan Nowy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord turer 8
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:37, 02.01.2021

Ja wymieniałem szpilkę w piaście przedniej i moim zdaniem a także zaufanego mechanika sposób ze szlifowaniem łba nowej szpilki to druciarstwo. Wiadomo, że jest z tym trochę roboty i trzeba wymienić łożysko, ale tak się powinno robić. Piasta do rozebrania, niestety. Paradoksalnie najgorsze jest odkręcanie tarczy. Reszta to pikuś.
  • 0

#24 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:44, 02.01.2021

Wymontowana zwrotnice dałem do mechanika by wymienił szpilkę bez wymiany łożyska, zobaczymy, czy mu się udało za parę lat. W civicu miałem identyczny przypadek 7 lat temu i bez wymiany łożyska do tej pory śmiga jakieś 120 tys km.
  • 0

#25 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 16:57, 02.01.2021

Nie trzeba wymieniać łożyska, ważne aby przesmarować smarem do łożysk i tyle...
  • 1

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#26 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:51, 02.01.2021

Jest jakaś konkretną odpowiedź. Dzięki Edson. Zanim mechanik się zajął ta szpilka wcześniej dwóch bez łożyska nie chciało się podjąć.
  • 0

#27 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:00, 02.01.2021

Przy wymianie nawet samej piasty, gdzie trzeba mieć patent na zdjęcie pierścienia bez uszkodzenia, również zostawiam stare łożysko...szlida generować dodatkowe koszty dla klienta...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#28 Runner1977

Runner1977
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Majdan Nowy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord turer 8
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:42, 02.01.2021

To może podziel się tą informacją z forumowiczami. Ja, szczerze mówiąc nie wiem jak wybić piastę ze zwrotnicy bez wyciśnięcia wewnętrznej bieżni łożyska?

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq