Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi Thunder 18x7,5 ET55 obcierają o jarzmo zacisku

VIII thunder jarzmo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:12, 11.06.2019

Jeszcze raz, bo chyba przegapiłeś...
"Kołnieżyk centrujący służy do wycentrowania felgi na piaście - owszem. ALE! Tylko podczas montażu felgi."
Czyli centrowanie wstępne. Tyle.

Grzesiu, wg. mnie błądzisz. Jakie centrowanie wstępne? Jak założysz koło na szpilki to też jest wycentrowane wstępnie i dociągając nakrętki powinieneś je "ułożyć" idealnie. Koło jest osadzone na piaście i to jest jego centrum. Ta też przejmuje całe obciążenie.
Była już na forum dyskusja na ten temat i też nic z niej nie wynikło. Każdy miał swoje zdanie.
  • 0

#17 mefiu

mefiu
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:PL,NO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:23, 11.06.2019

Jedno mocniejsze hamowanie czy dziura i koło zmienia swoją pozycję nawet przy dobrym bucie felga potrafi się przesunąć na boki, niewiele bo niewiele ale przecież tak się jeździć nie da, to tak samo jak by nie używać pierścieni bo po co, tak czy siak przelotowe dystanse bez pierścienia centrujące to zło, tak samo jak brak pierscieni centrujących, a potem się ludzie dziwią że kierownicą napiertala.
  • 0

#18 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 04:06, 12.06.2019

Kulawy ma rację, kołnierz centrujacy nie przenosi żadnych sił. Służy tylko wycentrowaniu koła. Koło trzyma swoją pozycję przez tarcie piasta/felga. Nie wiem czy przeciwnicy tej teorii zdają sobie sprawę, że kiedyś były auta bez tych otworów/kołnierzy i jakoś koła im nie odpadały. Poza tym zastanówcie sie jaką siłę przeniosłyby zwykłe plastikowe pierścienie centrujące zanim by się rozpadły.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 04:18, 12.06.2019

  • 0

#19 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 12.06.2019

Dzięki za wszystkie opinie - na koniec i tak sam muszę podjąć decyzję.

 

Odwiedziłem dzisiaj z rana dwa warsztaty mechaniczno-wulkanizacyjne i ich opinia jest zbieżna: kołnierz musi być !

 

Nie zdecyduję się na eksperymenty na własnym i moich bliskich życiu, a ponieważ nie mam już ani czasu (wyjazd na stałe z Polski w najbliższy weekend) ani ochoty na zabawę w większe dystanse plus wymianę szpilek zdecydowałem, że sprzedaję ten komplet kół.

Za chwilę robię fotki i wrzucam ogłoszenie na popularne serwisy aukcyjne, licząc jedynie na zwrot poniesionych kosztów.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc !


  • 0

#20 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:18, 12.06.2019

Często kołnierze (czy tam wkładki) centrujące są wykonywane z cienkiego plastiku. Nie przenoszą one żadnych sił przy właściwie dokręconym kole, wbrew krążącym w internetach opiniom. Są pomocne tylko przy montażu, aby mniej więcej wycentrować felgę i ułatwić montaż. 

Po dokręceniu koła cała siła jest przenoszona tylko przez tarcie pomiędzy felgą i tarczą (jest to też jeden z powodów dla których nie powinno się smarować felg przy tarczy), co więcej szpilki służą tylko do dociśnięcia felgi do piasty. Podczas jazdy, hamowania itp nie ma przesunięcia felgi w stosunku do tarczy więc żadne siły nie działają na pierścień centrujący. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, thunder, jarzmo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq