Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi Thunder 18x7,5 ET55 obcierają o jarzmo zacisku

VIII thunder jarzmo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 08.06.2019

Witam wszystkich,

 

postanowiłem dzisiaj w końcu założyć świeżo zakupiony letni komplet kół, tj. oryginalne felgi Thunder 18x7,5 ET55 na swoją Hankę (VIII gen, 2008, 2.4 PB Executive) i co ..... i zonk !

Okazuje się, że jarzmo zacisku hamulcowego z przodu obciera o wewnętrzną powierzchnię ramion felgi.

 

Czy ktoś z Was miał już taki problem ? 


  • 0

#2 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 15:55, 08.06.2019

Tak miało dużo ludzi.
Dystanse rozwiązują problem

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#3 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 08.06.2019

Dzięki za szybką reakcję :)

 

A może jakaś podpowiedź jaki wymiar tych dystansów ?


  • 0

#4 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 16:32, 08.06.2019

napisz do kolegi tarjei86 przerabiał temat u siebie takze podpowie, chyba 5mm wystarczy


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#5 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:25, 09.06.2019

Odkopałem  podobne tematy na forum dotyczące mojego problemu, także wątek do zamknięcia.

Mam tylko nadzieję, że faktycznie dystans 5 mm wystarczy i obejdzie się bez wymiany szpilek.


  • 0

#6 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:20, 09.06.2019

Jesli nie jestes pewien grubosci zawsze mozesz wrzucic kilka podkladek na kazda ze szpilek, zalozyc kolo i sprawdzic czy jest ok.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:17, 09.06.2019

Najlepiej jakbyś miał nowe tarcze i klocki przy mierzeniu. Bo jeśli masz już cieńsze i zrobisz dystans na styk to po ich wymianie znowu będzie zonk
  • 0

#8 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 09.06.2019

Najlepiej jakbyś miał nowe tarcze i klocki przy mierzeniu. Bo jeśli masz już cieńsze i zrobisz dystans na styk to po ich wymianie znowu będzie zonk

 

Tego się najbardziej obawiam - tarcze i klocki wymieniane były rok temu, ale mają już ok 15 000 km nalotu, więc teraz 5mm dystanse spokojnie wystarczą.

 

Być może ktoś z forumowiczów przerabiał temat i zakładał takie felgi na nowy zestaw tarcze+klocki.


  • 0

#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:59, 10.06.2019

mam thundery i zaciski 320 mm w 8 genie

nie mam zadnych dystansów i nic nie ociera

jest perfecto


  • 0

#10 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 10.06.2019

Panowie, to ja już zgłupiałem... przed chwilą nawet mierzyłem raz jeszcze tarcze, żeby mieć pewność że to faktycznie 320mm.

 

Jest to mój pierwszy japończyk i do tego momentu wszystko szło gładko, ale z tymi kołami to już lekkie przegięcie jest... Jak to możliwe żeby w tym samym modelu (8 gen), identycznej wersji silnikowej (2.4 201 KM), z tym samym osprzętem (tarcza, zacisk) ta sama felga OEM (SMR-875A) na jednym egzemplarzu siedziała bez problemów a na drugim nie ? 

 

Czekam na dystanse 5mm i wtedy wszystko stanie się ... mniej ciemne ;)


  • 0

#11 puchal

puchal
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:27, 11.06.2019

Witam wszystkich,

 

postanowiłem dzisiaj w końcu założyć świeżo zakupiony letni komplet kół, tj. oryginalne felgi Thunder 18x7,5 ET55 na swoją Hankę (VIII gen, 2008, 2.4 PB Executive) i co ..... i zonk !

Okazuje się, że jarzmo zacisku hamulcowego z przodu obciera o wewnętrzną powierzchnię ramion felgi.

 

Czy ktoś z Was miał już taki problem ? 

Cześć. Ja miałem taki problem, co prawda przy innym modelu felgi OEM. Sprawę załatwiłem za pomocą dystansów ( 15 mm przykręcany S90-4-15-010 Eibach Pro-Spacer (srebrne) Honda ) . Do felgi o szerokości 7,5 cala - perfekt. Wygląd koła kosa. Nie baw się w żadne przelotowe dystanse nie posiadające kołnierza cętrującego jeśli Ci życie miłe......


  • 0

#12 wkamix

wkamix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sontra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 11.06.2019

Cześć. Ja miałem taki problem, co prawda przy innym modelu felgi OEM. Sprawę załatwiłem za pomocą dystansów ( 15 mm przykręcany S90-4-15-010 Eibach Pro-Spacer (srebrne) Honda ) . Do felgi o szerokości 7,5 cala - perfekt. Wygląd koła kosa. Nie baw się w żadne przelotowe dystanse nie posiadające kołnierza cętrującego jeśli Ci życie miłe......

 

 

Ok, to w końcu jak jest z tym kołnierzem centrującym ?

Założyłem dzisiaj te przelotowe 5mm dystanse bez kołnierza i niby wszystko gra, ale skoro na szali ma się znaleźć ludzkie życie ... 

 

Nie chciałem się bawić w większe dystanse ze względu na konieczność wymiany szpilek - sam wygląd koła (mniej lub bardziej schowane w nadkole) ma dla mnie mniejsze znaczenie.


Użytkownik wkamix edytował ten post 14:47, 11.06.2019

  • 0

#13 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 15:03, 11.06.2019

Kołnieżyk centrujący służy do wycentrowania felgi na piaście - owszem. ALE! Tylko podczas montażu felgi. Finalnie rolę centrującą pełni zespół szpilek i nakrętek. Kołnież nie przenosi żadnych obciążeń podczas jazdy, robią to szpilki, nakrętki i tarcie między piastą a felgą.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#14 puchal

puchal
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:52, 11.06.2019

Kołnieżyk centrujący służy do wycentrowania felgi na piaście - owszem. ALE! Tylko podczas montażu felgi. Finalnie rolę centrującą pełni zespół szpilek i nakrętek. Kołnież nie przenosi żadnych obciążeń podczas jazdy, robią to szpilki, nakrętki i tarcie między piastą a felgą.

.... to po co w takim razie na piascie jest kolnierz ? Dla ozdoby ? Kazdy na prawo robic co uwaza za stosowne. Jednakze ja majac wiedze inzynierska nigdy nie przykrecilbym kola liczac na to ze utrzyma sie ono tylko na styku gladkiej ( plaskiej ) powierzchni dzwonu tarczy i tak samo plaskiej powierzchni felgi, pomimo wystepujacej na polaczeniu sily tarcia. Zawsze moga wystapic takie sily ktore zetna szpilki. Ale to jest moje zdanie, prostego inzyniera . Prosze nie zrozumcie mnie zle, ja nie chce nikogo przekonywac na sile..... Polecam jedynie rozwiazanie ktore daje 100 procent pewnosci prawidlowego, moim zdaniem montazu kola.... ( sorry za brak polskich liter) 


  • 0

#15 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 17:07, 11.06.2019

Jeszcze raz, bo chyba przegapiłeś...
"Kołnieżyk centrujący służy do wycentrowania felgi na piaście - owszem. ALE! Tylko podczas montażu felgi."
Czyli centrowanie wstępne. Tyle.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, thunder, jarzmo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq