Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord 2.4 2009r. bierze olej. 700ml/1000km Jaki zalac?

VIII Olej Bierze Pali 2.4 Accord

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#31 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:16, 30.06.2019

Ja mam 2.4 160 tys jezdze tak raczej do 4 tys i bierze 1l na 10 000. Leje 0w40 x-max motula. Przy x-cena 5w40 bylo tak samo. A mam szlam w silniku i lpg 😉 jazdy autostradowe do 160. Robilem plukanke zeby pozbyc sie szlamu zużycie oleju sie nie zmienilo. Wczesniej wlascicel lal jakis mineralny syf.
  • 0

#32 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:09, 30.06.2019

Szkoda że macie takie problemy...
Jednak j30 hondy to był udany silnik benzynowy , ponad 300 tysięcy miałem, 5w30 lałem, zmiana co 10 tysięcy i oleju nic nie palił.

Podobnie w dieslu teraz, przebieg trochę przed 300 tysięcy, często tempomat zablokowany na 170/180km/h jadąc do Pl po zachodniej stronie i spalania oleju brak,no może z dwa razy na 100 tysięcy dolałem dwie setki 5w30.

Tak naprawdę wszystkiemu winni są poprzedni właściciele... No bo jak można wlewać mineralny olej, do tego lpg (wyższa temperatura spalania) i pewnie zmiana co 20/30 tysięcy. Oglądałem wiele hond w Niemczech i niestety lanie 10w40 i zmiana oleju co 30 tysięcy to częste zjawisko.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#33 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 19:32, 30.06.2019

Też mam K24Z3. Jeżdżę na oleju Neste Pro 5w40. Drogi: 90% krajowe/10% te szybsze :D z prędkościami do 180. Nie jestem zawalidrogą (czego dowód niektórzy znają :D ). Nie wiem przy jakim ubytku zaświeca się kontrolka, ale jestem w trakcie trzeciego interwału na Neste i w poprzednich dwóch nie ujrzałem oblicza kontrolki. Co innego na poprzednim oleju, Shell Helix Ultra 5W40, po ok 9tys zaświeciła kontrolka.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#34 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:39, 30.06.2019

Wiadomo, że problem w K24Z3 jest i tu jest naście stron o tym:

 

http://www.accordklu...page-1?hl=k24z3

 

W USA ten silnik był wkładany do tamtejszych Accordów i CR-V i też na tamtejszych forach są lub były narzekania na duże zużycie oleju.

Winne są wadliwe pierścienie tłokowe. W USA jest na to przedłużona gwarancja (aczkolwiek sinik musi przekraczać limit z instrukcji obsługi), u nas niestety nie.

Ktoś na forum wymieniał pierścienie na własną rękę i zużycie zniknęło. Komuś nawet udało się to wywalczyć w ramach gwarancji (ale to chyba było R20A3).

 

Jeśli u kogoś jest OK (czytaj mniej niż powiedzmy 0,2l/1000km czyli 2l na 10000km) to się cieszyć a nie zaśmiecać wątek...


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:49, 30.06.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#35 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:46, 01.07.2019

Czytasz Grześ? :) zaśmiecamy wątek koledze ha ha. Będziemy musieli posprzątać :(
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#36 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:40, 01.07.2019

Naprawie watek, pierscienie zmienic, glowice profilaktycznie do regeneracji i skonczy sie ta olejowa uczta:)


  • 0

#37 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 02.07.2019

Wiadomo, że problem w K24Z3 jest i tu jest naście stron o tym:

 

http://www.accordklu...page-1?hl=k24z3

 

W USA ten silnik był wkładany do tamtejszych Accordów i CR-V i też na tamtejszych forach są lub były narzekania na duże zużycie oleju.

Winne są wadliwe pierścienie tłokowe. W USA jest na to przedłużona gwarancja (aczkolwiek sinik musi przekraczać limit z instrukcji obsługi), u nas niestety nie.

Ktoś na forum wymieniał pierścienie na własną rękę i zużycie zniknęło. Komuś nawet udało się to wywalczyć w ramach gwarancji (ale to chyba było R20A3).

 

Jeśli u kogoś jest OK (czytaj mniej niż powiedzmy 0,2l/1000km czyli 2l na 10000km) to się cieszyć a nie zaśmiecać wątek...

Dzień dobry

 

Tzn. co : honda od 2008 roku wie o tym , że robi wadliwe pierścienie w silnikach  , bo wpisuje do manuala od 2008 r (dotyczy zarówno 2,0 jak i 2,4), że zużycie oleju może wynieść 1l/1000 km ?
Ja mam drugą hondę od nowości i jeśli kręci się silnik wysoko,  tj. jeździ się na włączonym vtecu, to trzeba dolać. Jak się jeździ spokojnie do 4500 obrotów,  to olej od przeglądu do przeglądu.

 

Pozdrawiam


  • 0

#38 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:12, 02.07.2019

Wie wie... Tak jak o wielu innych rzeczach i nic sobie z tego nie robi, f23 też miało problem z pierścieniami i panewkami... Magle dalej lecą, lakiery miękkie i ruda jak była tak się pojawia dalej i gołe blachy niczym nie zabezpieczone , mało wydajne układy chłodzenia skrzyń AT i mógłbym tak długo pisać...
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#39 kejo

kejo
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:57, 02.07.2019

Byle sprzedać produkt, a później jakoś to będzie :)

Gesendet von meinem SM-A405FN mit Tapatalk
  • 0

#40 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:29, 02.07.2019

Zapytam: czy w rocznikach np. powyżej 2012 było coś zmienione z pierścieniami ? 

Czy komuś bierze olej w tym roczniku i wyżej ? 


  • 0

#41 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:51, 02.07.2019

Mi bierze litr na 10 000 rocznik 2013 k24z3

Użytkownik Paciu edytował ten post 19:52, 02.07.2019

  • 0

#42 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 02.07.2019

Zapytam: czy w rocznikach np. powyżej 2012 było coś zmienione z pierścieniami ? 

Czy komuś bierze olej w tym roczniku i wyżej ? 

 

Dzień dobry

 

Jak masz często obroty powyżej  4500 rpm to bierze i musi brać. Oczywiście nie musiałoby brać, to wybór hondy, ale wtedy silniki hondy nie byłyby tak żywotne.
Nie ma to nic wspólnego z pierścieniami, jak tu ktoś pisał ( celowo  nie są 100% szczelne : nie jest dobrze dla zapory/przegrody , jeśli próbujemy dwa różne środowiska uszczelnić i odseparować na 100%, bo następuje szybkie zmęczenie materiału - patrz różne wynalazki : 120 tyś i na złom ) . PS. Kolega ma bmw "5"  PB z 2016 r. i cieszę się , że ja mam hondę - jemu nie bierze (tj. nie smaruje), ale silnik przegrzewa się - i co lepiej ?   Dlaczego silniki hondy są tak legendarnie żywotne ? Bo: dobre materiały , dobre rozwiązania konstrukcyjne i dobre SMAROWANIE. Oczywiście mają wady (irytujące)) , ale porównajmy je z innymi markami :-)
 

Pozdrawiam


  • 0

#43 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:26, 03.07.2019

Dzień dobry

 

Jak masz często obroty powyżej  4500 rpm to bierze i musi brać. Oczywiście nie musiałoby brać, to wybór hondy, ale wtedy silniki hondy nie byłyby tak żywotne.
Nie ma to nic wspólnego z pierścieniami, jak tu ktoś pisał ( celowo  nie są 100% szczelne : nie jest dobrze dla zapory/przegrody , jeśli próbujemy dwa różne środowiska uszczelnić i odseparować na 100%, bo następuje szybkie zmęczenie materiału - patrz różne wynalazki : 120 tyś i na złom ) . PS. Kolega ma bmw "5"  PB z 2016 r. i cieszę się , że ja mam hondę - jemu nie bierze (tj. nie smaruje), ale silnik przegrzewa się - i co lepiej ?   Dlaczego silniki hondy są tak legendarnie żywotne ? Bo: dobre materiały , dobre rozwiązania konstrukcyjne i dobre SMAROWANIE. Oczywiście mają wady (irytujące)) , ale porównajmy je z innymi markami :-)
 

Pozdrawiam

Niestety ale tak nie jest. Zdrowa honda nie bierze oleju albo bierze marginalnie. Jakbyś wziął w swoje ręce pierścienie od bmw i pierścienie od hondy to nie zobaczyłbyś różnicy, z tego co wiem mają podobne wymiary wysokościowe tj. 1,2x1,2x2,0. Kwestia jak ktoś wcześniej dbał i jak dobrał olej do warunków użytkowania.


  • 0

#44 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:23, 03.07.2019

jak honda bierze olej to prawie zawsze są zalepione nagarem pierścienie olejowe, syfu z reguły jest tak dużo że nawet mechanicznie jest ciężko to usunąć (po rozebraniu silnika oczywiście), w USA był jakiś pozew zbiorowy i tam jeżeli drinkowanie przekraczało normę, to naprawiali w ramach gwarancji, honda ma tu bardzo dużo za uszami, no i problem nie występuje od 2008 r. tylko dużo wcześniej bo i w f23 z 6 gena był problem, k24 z 7 gena to samo, no ale na tle konkurencji i tak najgorzej nie jest


Użytkownik rafisz edytował ten post 08:28, 03.07.2019

  • 0

#45 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:24, 03.07.2019

ja tam nie znam sie za bardzo, wiec sie wypowiem ;)

 

ale wydaje mi sie ze k24 jest jednak luzniej spasowany, aby przedluzyc zywotnosc silnika przy czestym kreceniu pod odcinke i dlatego nawet silniki z mniejszymi przebiegami potrafia brac olej i dlatego H dopuszcza tak duze pobory oleju w ich jednak co by nie bylo usportowionych sinikach, zauwazcie ze 1.8 czy 2.0 bardzo rzadko biora olej, a jesli juz, to raczej jest to zwiastun zblizajacego sie remontu


Użytkownik crony edytował ten post 09:24, 03.07.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Olej, Bierze, Pali, 2.4, Accord

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq