witam
nie bylo odpowiedzi, ale opisze krotko, co bylo przyczyna
przyczyna usterki byl rezystor ( zwany opornica ), a dokladnie spalony bezpiecznik termiczny
dane: 2 A, temp 114 st C - koszt ok 2.50 zl, dostepny w sklepach elektronicznych
na fotce widac, jak na chwile ( aby sprawdzic ) wlutowalismy zwykly bezpiecznik w miejsce spalonego w celu sprawdzenia
( TO NIE JEST BEZPIECZNIK TERMICZNY _ TO ZWYKLY BEZPIECZNIK WLUTOWANY W CELU SPRAWDZENIA ! )
wazne: po montazu nowego ( nie zawsze uda sie znalezc bezpiecznik w takich samych wymiarach ) konieczne jest dopasowanie obudowy w taki sposob, aby nowy bezpiecznik przylegal do radiatora, a jednoczesnie obudowa po skreceniu przylegala dokladnie
u mnie konieczne bylo podpilowanie kawalka tego mostka dociskajacego bezpiecznik termiczny do radiatora ( zaznaczylem strzalka na niebiesko )
nowy bezpiecznik lutujemy w miejsce starego ( strzalki czerwone )
serdeczne pozdziekowania dla obu Bartkow z Autoradio Poznan, nie poradzilbym sobie bez ich pomocy
WAZNE:
aby zdiagnozowac, czy bezpiecznik jest przepalony, wystarczy miernik: dotykajac obu nozek ( tam, gdzie dochodza do lutowania ) i sprawdzamy "na brzeczyku" w mierniku, czy "jest przejscie"
jak jest - bezpiecznik OK
jak nie ma - bezpiecznik spalony
dojscie do rezystora:
najlepiej sciagnac panel na wysokosci nog pasazera
nurkujemy w glab
widzimy mniej wiecej na srodku obudowe wentylatora
za obudowa wentylatora jest przykrecony rezystor, odkrecamy dwie zewnetrzne sruby ( krzyzak )
po wyjeciu rezystora ( w dol ) wypinamy wtyczke ( jest lepiej dostepna wtedy )
problematyczne moze byc wyjecie wtyczki ( mnie akurat polamaly sie zatrzaski, ale to nie problem - wtyczka jest na czterech szerokich konektorach, wiec po zamontowaniu ponownym siedzi bardzo ciasno, nie ma szans, aby wypadla )
laczny czas ( przy zakupionym wczesniej bezpieczniku termicznym ) ok 2 h
nie taki diabel straszny
pozdrawiam
Użytkownik Top Gun edytował ten post 22:55, 04.06.2019