Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana/diagnoza łożyska

VII łożysko piasta tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#106 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1356 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:22, 20.05.2019

pamiętaj o porządnym uszczelnieniu łożyska i czujnika ABS silikonem. 


  • 1

#107 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:33, 20.05.2019

Łożyska kół w VII gen najszybciej padają z tyłu. U mnie padały w kolejności: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. W VIII gen pierwsze jakie padło to prawy tył.

 

Uszkodzone tylne łożyska dadzą o sobie znać pod dużym obciążeniem. Załaduj coś ciężkiego do bagażnika i przejedź się kawałek. Uszkodzone łożyska będą mocno buczeć.


Użytkownik Driver82 edytował ten post 19:42, 20.05.2019

  • 0

#108 jrucin

jrucin
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Halinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 21.05.2019

pamiętaj o porządnym uszczelnieniu łożyska i czujnika ABS silikonem. 

a ten silikon to jakiś konkretny, specjalny? I gdzie go smarować? Prawdopodobnie jutro odbiorę z paczkomatu piastę i wkrętak udarowy i od razu chciałbym zrobić co trzeba. 


  • 0

#109 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1356 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:49, 21.05.2019

bezoctowy tak aby nie powodował korozji aluminium - czyli każdy jeden przeznaczony do uszczelnienia silników.

Jeśli uda CI się bez oporów wyjąć czujnik ABS to jego obsmaruj, oraz miejsce wokół oringu na nowej piaście (łożysku).

Prawie zawsze łożyska uszkadzają się od wody dostającej się tam do środka.


  • 1

#110 jrucin

jrucin
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Halinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:06, 22.05.2019

Dziękuję za praktyczne wskazówki.

Też czytałem o tym, że to woda, która dostaje się do łożysk jest głównym powodem ich padania.  

Wszystko jasne.

Teraz czekam na części i do wymiany, mam nadzieję że nie będzie problemów z odkręceniem tej małej śruby (gwiazdki).

Hałas z łożyska codziennie głośniejszy robię dziennie 80 km. Powinno wytrzymać jeszcze kilka dni. :D :D :D


Użytkownik jrucin edytował ten post 07:09, 22.05.2019

  • 0

#111 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 861 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 08:12, 22.05.2019

a jak próbujesz obracać piastą to ruch jest płynny czy "idzie" skokowo? oczywiście koło trzeba zdjąć i dobrze byłoby zacisk z klockami żeby ci nic nie blokowało

w moim bolidzie obydwa tylne łożyska właśnie tak się zachowywały, znaczy kręciły sie skokowo, nowe - równo i płynnie


Użytkownik rafisz edytował ten post 08:15, 22.05.2019

  • 0

#112 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 22.05.2019

Miałem praktycznie tak samo, tylko że gdy skrecalem w lewo to była cisza tak to buczenie przy jeździe na wprost i w prawo, okazalo się tylne prawe łożysko/piasta do wymiany, zakupiłem firmy Snr, mechanik wymienił i nastała wyczekiwana cisza :)
  • 0

#113 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2142 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 17:03, 22.05.2019

Tematy połączyłem. Używamy wyszukiwarki.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#114 jrucin

jrucin
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Halinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:13, 23.05.2019

Wczoraj po południu wymieniłem tylną lewą piastę. Czas całej operacji to 1h 50 minut. Mogło być krócej gdybym uważniej przeczytał forum i nie zastanawiał się jak odkręcić cztery śruby mocujące piastę :| :| :|  - próbowałem od zewnątrz tam wystawały końcówki śrub mocujących ale były skorodowane i nie bardzo wiedziałem jak się do tego zabrać. Wreszcie fota wysłana do szwagra mechanika i telefon - podpowiedział śruby do odkręcenia są z tyły czyli od wewnętrznej strony piasty :-D :-D :-D. Od tego momentu robota ruszyła całkiem sprawnie. Dalej poszło bez kłopotów. Kilka wskazówek: 

Jak skręcamy w prawo i robi się głośniej z tyłu to oznacza uszkodzone lewe łożysko.

Jak skręcamy w lewo i robi się głośniej z tyłu to oznacza uszkodzone prawe łożysko.

Zakupiłem piastę SNR model R174.62, która ma łożyska NTN model HUB028T 1808270358 made in Japan podobno bardzo dobre łożyska.

Dodatkowo do odkręcenia tarczy warto kupić wkrętak udarowy. Odkręcenie tarczy poszło bezproblemowo.

Przed montażem piasty wyczyściłem papierem ściernym przylegającą powierzchnię był mocno utleniona jak to aluminium po latach.

Dodatkowo piastę uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym.

Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc - bez Was nie podjął bym się samodzielnej wymiany. :adios: :adios: :adios:


  • 0

#115 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4185 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 114
Super

Napisano 07:50, 23.05.2019

Gdzie silikon dałeś?
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#116 jrucin

jrucin
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Halinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:52, 25.05.2019

Gdzie silikon dałeś?

 

Silikon dałem na piastę i na element do którego mocujemy piastę, ale nie do środka piasty (nie tam gdzie jest gniazdo na łożysko) tylko na płaskie powierzchnie mniej więcej w okolice tych czterech śrub którymi dokręcamy piastę.


  • 0

#117 sin88

sin88
  • Klubowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:37, 08.09.2019

Cześć,

 

Postanowiłem z wami skonsultować objawy (uszkodzonego łożyska?) gdyż są nie jednoznaczne, mianowicie słychać huczenie prawdopodobnie z tyłu ale są pewne zależności:

- najgłośniej w okolicach 60-70km/h

- huczy przy przy jeździe na wprost i może ciut bardzij przy skręcie w lewo

- przestaje huczeć przy skręcie w prawo.

 

Najpierw podejrzewałem słabe opony (może ząbkowanie?) gdyż były niewiadomego pochodzenia, ale dokupiłem dwie nowe na przód i te z przodu dałem na tył (Goodyear Assymetric 2) felga alu OEM - objawy bez zmian.

 

Wstępna diagnostyka z podnośnika:

- brak luzów

- nie za bardzo słychać to łożysko ale koła z tyłu nie da się ręką odpowiednio rozpędzić.

 

Jako że piasta z łożyskiem do VII z górnej półki kosztuje ~300PLN to wole przeczytać wasz opinie zanim nabędę drogą kupna nówke - może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie. 

 

Pozdro

 

Ja tylko dla potomnych zostawię info że faktycznie problemem okazało się to podejrzewane prawe łożysko - zaryzykowałem wymiane z powodzeniem, bo niestety nie miałem warunków na takie rozpędzanie koła żeby to wytestować w 100%


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożysko, piasta, tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq