Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana/diagnoza łożyska

VII łożysko piasta tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#31 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:21, 31.10.2011

Panowie jakiego numeru części szukać łożysko/piasta do Tourera CM2 (fabrycznie to chyba jest NTN)? No i ewentualnie jakich marek zamienniki można zastosować, żeby nie rozleciało się po 1k km?
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#32 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:38, 31.10.2011

Szukaj zamiennika zgodnego z numerem OEM 42200-SED-951.

Najlepiej kup piastę z japońskim łożyskiem NTN, NSK lub Koyo chociaż niektóre zamienniki bez oznaczeń na łożysku też dają radę (np.BTA).

Tak czy inaczej na rok zawsze będziesz mieć gwarancję ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:06, 31.05.2012

Podłączam się do tematu jednak z inną zagłostką. Chce kupić łożysko z piastą na tył do mojego accorda firmy SKF bo mam tanio, problem polega na tym, że SKF ma dwa modele o symbolach VKBA 3952(szerokość łożyska 55mm, flansza 158,1mm) i VKBA 6818 (szerokość łożyska 70mm, flansza 152mm). Już w kilku katalogach zauważyłem, że niby obydwa pasują i są z ABS-em, ale jak z koro mają różne szerokości.

Wy już wymienialiście, będę wdzięczny jak ktoś poda mi wymiary starego tylnego łożyska.

Potrzebuję również informację z jaką siłą dokręcić piastę (jaka wartość na kluczu dynamometrycznym)
  • 0

#34 jaca

jaca
  • Klubowicz
  • 975 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:30, 31.05.2012

W necie znalazłem, że VKBA 3952 to zamiennik dla OEM Honda: 42200-S1A-E01 (ta prawdopodobnie będzie ok), a ta druga to prawdopodobnie 42200-S84-C51. 100% pewności będzie jak sprawdzisz po VINie. Możesz zadzwonić do ASO i podpytać o nr katalogowy OEM tej części - powinni podać bez problemu.

[ Dodano: 2012-05-31, 15:33 ]
Po kiego grzyba piszesz w dwóch tematach to samo? Liczysz, że każdy odpisze Ci po dwa razy czy jak?
  • 0

#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:58, 31.05.2012

Spoko nie łap od razu ciśnienia, to dla pewności, w tym wątku spodziewałem się mniejszego zainteresowania bo oznaczony był dla VII gena. Ale widzę, że wystarczyło skoro zostało to zauważone.

To tak na marginesie, a poza tym dzięki za szybką odpowiedź, zadzwonię do ASO lub upewnię się jutro przy odbiorze ze sklepu. Wymontuje starą piastę i wezmę na wzór. Najwyżej jak będzie niewłaściwa to nie zarobią





A ile "Nm" na dokręcenie śruby piasty?

Odkręciłem i okazało się, że SKF VKBA 3952 nie pasuje do 2.0 ES, w tym modelu jeśli ktoś już się zdecyduje na SKFa to tylko VKBA 6818. Znacząca różnica, czyli nie 55mm szerokość łożyska tylko 70mm.

Dołączona grafika


Zastanawiam się tylko do czego pasuje ten SKF VKBA 3952??? Może do 1.8!?
  • 0

#36 ohus85

ohus85
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 06.03.2013

Witam mam pytanie jaki symbol SNR/NTN posiada łożysko do VII gen tył kombi bo nikt nie napisał dokładnie a te oznaczenie HUB 150 nie pomogło mi.
  • 0

#37 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 14:23, 06.03.2013

Witam mam pytanie jaki symbol SNR/NTN posiada łożysko do VII gen tył kombi bo nikt nie napisał dokładnie a te oznaczenie HUB 150 nie pomogło mi.


Sprawdź tu : http://www.rufus.pl/...piasty-kola-tyl
  • 0

#38 ohus85

ohus85
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 06.03.2013

Wszystko by było pięknie gdyby do kombi pasowało od sedana ale niestety tak nie jest bo występują dwa rodzaje jedno o Numerze
OE: 42200-SEA-951 /SNR 3962 a do Kombi Numery OE: 42200-SED-951/ SNR ???
  • 0

#39 PIT_er

PIT_er
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Grójec/Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:44, 22.03.2013

Czy wymieniając łożysko zawsze trzeba robić komplet tj. razem z piastą ? Jak wymieniałem w poprzednim aucie (Focus) to tylko samo łożysko i było ok.

Przepraszam jeżeli pytanie jest z kategorii głupich.
  • 0

#40 desperat000

desperat000
  • Klubowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Warszawa / LLU
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 22.03.2013

Czy wymieniając łożysko zawsze trzeba robić komplet tj. razem z piastą ? Jak wymieniałem w poprzednim aucie (Focus) to tylko samo łożysko i było ok.

Przepraszam jeżeli pytanie jest z kategorii głupich.


jesli chodzi o tył to niestety tak. Nie spotkałem się jeszcze z możliwością kupienia łożyska na tył bez piasty
  • 0

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#41 jaca

jaca
  • Klubowicz
  • 975 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:58, 22.03.2013

desperat000, bo takiej możliwości nie ma ;-)
Natomiast do przodu - jak najbardziej da się wymienić samo łożysko.
  • 0

#42 krychu34692

krychu34692
  • Klubowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Dla mnie Palce lizać ;D
  • KM:2??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:05, 28.04.2013

A przy 1.8 sedan jaki jest wymiar tych łożysk? Znajomy wymienił w swoim accordzie i jedyne co musiał zrobić to wykręcić piastę i pojechać na prasę żeby mu wycisnęli i nowe wprasowali w piastę. U mnie właśnie zaczęło huczeć i planuje zrobić tą samą operacje. Jedyne co potrzebuje to wymiary jakie ma być łożysko?
A i jeszcze jedno czym się różnią łożyska kulkowe od maszynowych? Bo z tego co się orientuje to te maszynowe są tańsze i co najlepsze rzekomo nie do zajeżdżenia i takie mam zamiar zamontować u siebie żeby nie powtarzać już tej czynności wymiany:-) .
  • 0

#43 Janusz.G

Janusz.G
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Olsztyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 29.05.2013

Panowie a czy ktoś dokładnie wie z jaką siłą dokręcić łożysko, ponieważ rok temu wymieniałem i myślę że za mocno je dokręciłem i znowu zaczyna hałasować.
  • 0

#44 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5829 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 55
Super

Napisano 14:07, 29.05.2013

120 Nm - jeśli się nie myle
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#45 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:15, 29.05.2013

Tylną piastę dokręcamy momentem 181Nm, przykręcenie na maksa zwykłym kluczem powoduje, że po krótkim czasie piasta szumi ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożysko, piasta, tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq