Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana/diagnoza łożyska

VII łożysko piasta tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 26.06.2011

Witam forumowiczów!
Mam dwa pytania. Padło mi łożysko w prawym tylnym kole i zamówiłem już element. Moje pytanie brzmi: 1. czy dam radę sam wymienić łożysko z piastą (nie posiadam ściągacza do łożysk) 2. Czy należy wymieniać dwa łożyska prawe i lewe (uszkodzone jest tylko prawe, pewien znajomy klarował że trzeba prawe i lewe ) czy jednak wystarczy tylko to zużyte?
Pozdrowienia!
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 10:23, 26.06.2011

A jakie masz objawy że to łożysko? Jeżeli wymieniasz łożysko to zalecane jest wymieniać parami na jedną oś. Czy dasz radę sam wymienić ? - pewnie dałbyś radę ale nie polecam. Bo nie zrobisz tego tak jak powinno być, a na prasie zrobią za nie duże pieniądze i raczej dobrze. W starym Cifie wymieniałem łożysko z piastą tylko w jednym kole i nic się złego nie dzieje ale to nie jest samochód Średniej klasy jak Accord VII. Radzę zrobić to na prasie i wymienić dwa łożyska na osi.
  • 0

#3 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:30, 26.06.2011

jestem zaskoczony stwierdzeniem ze powinno sie wymienic oba lozyska, jaki jest powod takiego zalecenia, bo ja sie z nim nigdy nie spotkałem, wymienia sie tylko te zużyte, nie oba

wojt wymieniasz cala piastę czy chcesz wymienić samo łożysko? bo wymieniając cala piastę nie mowy o żadnych prasach, to sie odkręca i z głowy, i sam jak najbardziej dasz rade
tak taka piasta wyglada: http://motoallegro.p...item=1604634876
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#4 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:15, 26.06.2011

Dzięki za odpowiedź. Wymieniam całą piastę z łożyskiem. A łożysko szumi okrutnie i przy zmianie klocków we wtorek okazało się, że są luzy b. duże jak poruszamy tarczą na boki (w warsztacie mi wymieniali klocki). Pytam czy dam radę sam, bo chodzi mi o czas. W warsztacie od ręki mogą mi nie wymienić.
  • 0

#5 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:29, 26.06.2011

jeżeli trochę sie orientujesz to ja nie widzę przeszkód, i moim zdaniem dasz sam rade, dokladna budowe tylnej piasty znajdziesz tutaj http://www.japancars.ru/cat/honda/ po podaniu vin w zakladce STEERING,BRAKE,SUSPENSION na stronie B-19-10 - REAR BRAKE oraz B-29 - REAR LOWER ARM

pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#6 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 29.06.2011

Eksperyment się nie udał. Okazało się że w moim accordzie z 2003 roku jest inne łożysko z piastą niż można spotkać w necie. Zamówiłem łozysko z piastą mocowane na cztery śruby i do tego 5 szpilek do koła, cały element nie przelotowy. Jak rozebrałem piastę okazało się, że u mnie jest ( Japan GL NTN HUB150 napis na łozysku) piasta i łożysko przelotowe do osadzenia na czopie a czop zabezpieczony śrubą 36. I do tego jeszcze jakaś zębatka. Całość jest podobna o piast z modelu 99-03, ale tamte mają 4 szpilki na koła. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem. Spróbuję zdjęcia wrzucić.
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:27, 29.06.2011

tak, piasty z 7 i 6g są bardzo podobne, wahacze też, całe sanki też,
a wracając do tematu, mam takie piasty tył w bardzo dobrym stanie, weźmiesz, będzie działać to ok, nie to oddasz, jak coś to priv
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:15, 29.06.2011

daj vin na priv to sie podejrzy co to za jedna
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#9 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 29.06.2011

Poniżej linki do zdjęć, ta piasta błyszcząca jest kupiona i nie pasuje.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

[img]http://http://img835.imageshack.us/img835/3563/p1070087h.jpg[/img]

Pozdrowienia dla forumowiczów.
  • 0

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 2937 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:04, 29.06.2011

NTN-SNR R174.57 240zł

Piasta od Accorda VIgen 2.3 benzyna
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 ginal

ginal
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Kazuń Nowy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 01.07.2011

Witam.

Wojt, kupiłeś piastę od sedana. Z tego co widze w Twoim profilu to masz Accorda w kombi a one mają inne piasty.

Szukaj łożyska o numerze katalogowym H24059-ŁOŻYSKA KOŁA {TYŁ} ACCORD TOURER 2.0/2.2/2.4 02.10-.


Pozdrawiam
  • 0

#12 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:37, 07.07.2011

Dziękuję wszystkim za pomoc. Jutro jestem w Rawie Mazowieckiej i kupuję piastę z łożyskami. Sprzedawca się zna bo na moje pierwsze pytanie czy mają piastę na tył do accorda po 2003 roku od razu zapytał się: "a kombi czy sedan, bo jest różnica duża". teraz łożysko ledwo zipie huczy jak w czołgu :shock: , strach jechać. Ale co zrobić do Rawy mam 140 km może dam rade i się nie rozkracze po drodze. W InterCars-ie i Fota-cie nie można było się dowiedzieć jak to łozysko wygląda.
Jeszcze raz dzięki.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:51, 08.07.2011

To przerabiamy to samo, rozpadło mi się w drodze do Pragi (prawdopodobnie po prostu je dobiłem) i też kupiłem od sedana :mrgreen: Na szczęście to znajomy załatwił, więc nie było problemu z wymianą i dzisiaj mam nadzieję ogarnąłem już dobre - w intercarsie okazało się, że mają zwalony elektroniczny katalog i dopiero jak mi to od kombiaka przez papierkowy wyszperał ;-)
Od jakiej prędkości Ci łożysko napierd... ?
  • 0

#14 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 10.07.2011

Wymieniłem łożysko, jest taka cisza, że aż miło. Łożysko szumiało mi od prędkości 30km/h powyżej 140 szum wiatru zagłuszał łożysko. A na szumiącym łożysku przejechałem prawie 40 kkm, myślałem że to opony a ostatnie 4 kkm było okropnie głośno.
Dziękuję jeszcze raz za pomoc.
  • 0

#15 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 21.08.2011

Tak z ciekawości , wiem że mają na to wpływ warunki terenowe i styl jazdy , ale jakie macie przebiegi w swoich furkach ?
Zdrówko !

Wymieniłem łożysko, jest taka cisza, że aż miło. Łożysko szumiało mi od prędkości 30km/h powyżej 140 szum wiatru zagłuszał łożysko. A na szumiącym łożysku przejechałem prawie 40 kkm, myślałem że to opony a ostatnie 4 kkm było okropnie głośno.
Dziękuję jeszcze raz za pomoc.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożysko, piasta, tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq