pamiętaj o porządnym uszczelnieniu łożyska i czujnika ABS silikonem.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#106
Napisano 19:22, 20.05.2019
#107
Napisano 19:33, 20.05.2019
Łożyska kół w VII gen najszybciej padają z tyłu. U mnie padały w kolejności: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. W VIII gen pierwsze jakie padło to prawy tył.
Uszkodzone tylne łożyska dadzą o sobie znać pod dużym obciążeniem. Załaduj coś ciężkiego do bagażnika i przejedź się kawałek. Uszkodzone łożyska będą mocno buczeć.
Użytkownik Driver82 edytował ten post 19:42, 20.05.2019
#108
Napisano 20:58, 21.05.2019
pamiętaj o porządnym uszczelnieniu łożyska i czujnika ABS silikonem.
a ten silikon to jakiś konkretny, specjalny? I gdzie go smarować? Prawdopodobnie jutro odbiorę z paczkomatu piastę i wkrętak udarowy i od razu chciałbym zrobić co trzeba.
#109
Napisano 21:49, 21.05.2019
bezoctowy tak aby nie powodował korozji aluminium - czyli każdy jeden przeznaczony do uszczelnienia silników.
Jeśli uda CI się bez oporów wyjąć czujnik ABS to jego obsmaruj, oraz miejsce wokół oringu na nowej piaście (łożysku).
Prawie zawsze łożyska uszkadzają się od wody dostającej się tam do środka.
#110
Napisano 07:06, 22.05.2019
Dziękuję za praktyczne wskazówki.
Też czytałem o tym, że to woda, która dostaje się do łożysk jest głównym powodem ich padania.
Wszystko jasne.
Teraz czekam na części i do wymiany, mam nadzieję że nie będzie problemów z odkręceniem tej małej śruby (gwiazdki).
Hałas z łożyska codziennie głośniejszy robię dziennie 80 km. Powinno wytrzymać jeszcze kilka dni.
Użytkownik jrucin edytował ten post 07:09, 22.05.2019
#111
Napisano 08:12, 22.05.2019
a jak próbujesz obracać piastą to ruch jest płynny czy "idzie" skokowo? oczywiście koło trzeba zdjąć i dobrze byłoby zacisk z klockami żeby ci nic nie blokowało
w moim bolidzie obydwa tylne łożyska właśnie tak się zachowywały, znaczy kręciły sie skokowo, nowe - równo i płynnie
Użytkownik rafisz edytował ten post 08:15, 22.05.2019
#112
Napisano 10:46, 22.05.2019
#113
Napisano 17:03, 22.05.2019
Tematy połączyłem. Używamy wyszukiwarki.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#114
Napisano 07:13, 23.05.2019
Wczoraj po południu wymieniłem tylną lewą piastę. Czas całej operacji to 1h 50 minut. Mogło być krócej gdybym uważniej przeczytał forum i nie zastanawiał się jak odkręcić cztery śruby mocujące piastę - próbowałem od zewnątrz tam wystawały końcówki śrub mocujących ale były skorodowane i nie bardzo wiedziałem jak się do tego zabrać. Wreszcie fota wysłana do szwagra mechanika i telefon - podpowiedział śruby do odkręcenia są z tyły czyli od wewnętrznej strony piasty . Od tego momentu robota ruszyła całkiem sprawnie. Dalej poszło bez kłopotów. Kilka wskazówek:
Jak skręcamy w prawo i robi się głośniej z tyłu to oznacza uszkodzone lewe łożysko.
Jak skręcamy w lewo i robi się głośniej z tyłu to oznacza uszkodzone prawe łożysko.
Zakupiłem piastę SNR model R174.62, która ma łożyska NTN model HUB028T 1808270358 made in Japan podobno bardzo dobre łożyska.
Dodatkowo do odkręcenia tarczy warto kupić wkrętak udarowy. Odkręcenie tarczy poszło bezproblemowo.
Przed montażem piasty wyczyściłem papierem ściernym przylegającą powierzchnię był mocno utleniona jak to aluminium po latach.
Dodatkowo piastę uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym.
Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc - bez Was nie podjął bym się samodzielnej wymiany.
#115
Napisano 07:50, 23.05.2019
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#116
Napisano 07:52, 25.05.2019
Gdzie silikon dałeś?
Silikon dałem na piastę i na element do którego mocujemy piastę, ale nie do środka piasty (nie tam gdzie jest gniazdo na łożysko) tylko na płaskie powierzchnie mniej więcej w okolice tych czterech śrub którymi dokręcamy piastę.
#117
Napisano 12:37, 08.09.2019
Cześć,
Postanowiłem z wami skonsultować objawy (uszkodzonego łożyska?) gdyż są nie jednoznaczne, mianowicie słychać huczenie prawdopodobnie z tyłu ale są pewne zależności:
- najgłośniej w okolicach 60-70km/h
- huczy przy przy jeździe na wprost i może ciut bardzij przy skręcie w lewo
- przestaje huczeć przy skręcie w prawo.
Najpierw podejrzewałem słabe opony (może ząbkowanie?) gdyż były niewiadomego pochodzenia, ale dokupiłem dwie nowe na przód i te z przodu dałem na tył (Goodyear Assymetric 2) felga alu OEM - objawy bez zmian.
Wstępna diagnostyka z podnośnika:
- brak luzów
- nie za bardzo słychać to łożysko ale koła z tyłu nie da się ręką odpowiednio rozpędzić.
Jako że piasta z łożyskiem do VII z górnej półki kosztuje ~300PLN to wole przeczytać wasz opinie zanim nabędę drogą kupna nówke - może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie.
Pozdro
Ja tylko dla potomnych zostawię info że faktycznie problemem okazało się to podejrzewane prawe łożysko - zaryzykowałem wymiane z powodzeniem, bo niestety nie miałem warunków na takie rozpędzanie koła żeby to wytestować w 100%
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożysko, piasta, tył
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych