Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana/diagnoza łożyska

VII łożysko piasta tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#91 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:57, 12.05.2017

Dobry wynalazek. Nastepnym razem kupuje. Ja śrube objechałem przy wymianie tarcz.
Co do NSK sie nie wypowiem. Nie ryzykuje i nie biore nic innego jak SNR/NTN. Moze to to samo, nie wiem..
  • 0

#92 dar70es

dar70es
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:33, 14.07.2017

Tak podejdzie Ci w iparts.pl jest spoko cena ja tam nie dawno zamawiałem

Witam, pozwólcie że się wtrącę ale w Euro Japan Carsie jest taniej niż w iparts czyli 260 zł a nie 291 za SNR oś tylna (kupowałem dzisiaj).

Pozdrawiam.


  • 0

#93 dawidh

dawidh
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:13, 07.08.2017

Witam,

przy prędkościach około 30-80 km/h słychać huczenie z tyłu. Po przeczytaniu tematu widzę, że są dwie opcje: opony albo łożysko. Dzisiaj przełożę opony z przodu na tył, żeby je wykluczyć. Jeśli to łożysko to jak zlokalizować, która to strona? Czy ktoś ostatnio kupił piastę za dobrą cenę i gdzie? Accord VI 1.8 sedan.


  • 0

#94 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:19, 07.08.2017

Najlepiej jak sciagniesz Koło i ewentualnie tarcze chyba że Ci zaciski nie tra. pokrec piasta i usłyszysz. Bo wymienialem miesiąc temu i na ucho to nie bardzo
  • 0

#95 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:55, 07.08.2017

Podnieś cały tył i dla porównania zakręć obydwoma naprzemiennie. Ja tak trafnie zdiagnozowałem. Niekiedy same zakręcenie to za mało.
  • 0

#96 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:51, 07.08.2017

Łożysko jest dość łatwo zdiagnozować.
Na początku jedziesz w okolicach prędkości kiedy najbardziej huczy i robisz małe szybkę skręty kierownica i słuchasz czy przy skręcie w lewo czy w prawo jest głośniej . Jeśli skręcasz w prawo i słyszysz głośniej a przy skręcie w lewo cichnie to łożysko tył lewe, analogicznie druga strona.

Gdy juz podczas jazdy próbnej wykryjesz która to strona to wystarczy podnieśc samochód i pokręcić kołem. Zużyte łożysko będzie huczeć, buczeć i pracować wyraźnie głośniej.

Ja tak zrobiłem i trafiłem bez problemu z 1 razem 😄

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:56, 07.08.2017

  • 0

#97 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 30.10.2017

Przepraszam za podpięcie się do tematu. Czy ktoś miał taki przypadek że przy cofaniu mu huczy ? Przy jeździe do przodu wszystko OK.

Najczęściej uwydatnia się to przy parkowaniu tyłem przy skręconych kołach. Na 99% tył.

Przy dociskaniu lekko hamulca wycie ustawało.

Mechanior podniósł auto i wyczaił że klocki się kończą i stwierdził, że pewno to one huczą.

Klocki wymienione i dużo ciszej ale pohukuje sobie dalej. Dziwna sprawa.


  • 0

#98 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:41, 30.10.2017

A tłoczek czasem nie stoi?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#99 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:49, 30.10.2017

Wiem, że po prostu powinienem to sprawdzić zamiast wróżyć ale powiem tylko że obydwa tylne zaciski przeszły pełną regenerację rok i dwa lata temu.

Koła obracają się dosyć lekko. Przy jeździe na wprost opory są minimalne - na prawdę auto świetnie się toczy.


Użytkownik cpu edytował ten post 11:50, 30.10.2017

  • 0

#100 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:52, 16.02.2018

Wiem, że po prostu powinienem to sprawdzić zamiast wróżyć ale powiem tylko że obydwa tylne zaciski przeszły pełną regenerację rok i dwa lata temu.

Koła obracają się dosyć lekko. Przy jeździe na wprost opory są minimalne - na prawdę auto świetnie się toczy.

 

Cpu udało Ci się doszukać w czym tkwił problem z huczeniem w tylnym kole przy jeździe do tyłu? Pytam bo mam to samo. A rok temu wymieniłem tylne tarcze, klocki, wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, wymieniłem także szczęki hamulca ręcznego. Biorąc temat na logikę to przyczyną może być łożysko.  


  • 0

#101 jrucin

jrucin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Halinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:08, 20.05.2019

Siemanko, poniżej cytat od Pejota

 

"Tylną piastę dokręcamy momentem 181Nm, przykręcenie na maksa zwykłym kluczem powoduje, że po krótkim czasie piasta szumi ... "

 

Też muszę wymienić tylną lewą piastę w Accord 2.0 sedan z 2007 roku. Pytanie czy w tym modelu potrzebuje klucza dynanometrycznego. Proszę o szybką odpowiedż bo wczoraj w nocy zamówiłem taki klucz. 

 

Wydaje mi się że ten klucz jest potrzebny do dokręcenia piasty w hondzie poprzedniej generacji czyli VI.

 

Pozdrawiam,


  • 0

#102 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:55, 20.05.2019

w VII nie ma centralnej nakrętki tak jak to było w choćby VI, tutaj piasta, łożysko i jego obudowa jest jednym podzespołem i podczas wymiany wymienia się całość, tak to wygląda https://intercars.pl...kola-snr-r17462 nie wiem po co ta nakrętka na zdjęciu, potraktuj to jakby jej nie było :), odkręcasz 4 śruby i to wszystko, klucz dyno przyda się przy wymianie, ale jak masz tzw. czucie w rękach to nie jest niezbędny

aha, ten moment który podał Pejot dotyczy VI gena, a w VII jak takim dokręcisz te śruby, to będziesz szukał nowych śrub i ewentualnie piasty - w zależności od tego co się ukręci :)


Użytkownik rafisz edytował ten post 08:59, 20.05.2019

  • 1

#103 jrucin

jrucin
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Halinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 20.05.2019

w VII nie ma centralnej nakrętki tak jak to było w choćby VI, tutaj piasta, łożysko i jego obudowa jest jednym podzespołem i podczas wymiany wymienia się całość, tak to wygląda https://intercars.pl...kola-snr-r17462 nie wiem po co ta nakrętka na zdjęciu, potraktuj to jakby jej nie było :), odkręcasz 4 śruby i to wszystko, klucz dyno przyda się przy wymianie, ale jak masz tzw. czucie w rękach to nie jest niezbędny

aha, ten moment który podał Pejot dotyczy VI gena, a w VII jak takim dokręcisz te śruby, to będziesz szukał nowych śrub i ewentualnie piasty - w zależności od tego co się ukręci :)

Dzięki za pomoc. Zakup klucza już odwołany. Piasta z łożyskiem zamówiona do tego wkrętak udarowy YATO

https://allegro.pl/o...2RmYzZhODlkMWI=

Czekam na dostawę i wtedy do dzieła. Nie należę do osób które urywają śruby ale dzięki za zwrócenie uwagi żeby nie za mocno dokręcić :) :) :)

 

Piasta firmy SNR za 244 zł

 

https://allegro.pl/o...jkxMzM2ODUxNDY=


Użytkownik jrucin edytował ten post 12:55, 20.05.2019

  • 0

#104 sin88

sin88
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:02, 20.05.2019

Cześć,

 

Postanowiłem z wami skonsultować objawy (uszkodzonego łożyska?) gdyż są nie jednoznaczne, mianowicie słychać huczenie prawdopodobnie z tyłu ale są pewne zależności:

- najgłośniej w okolicach 60-70km/h

- huczy przy przy jeździe na wprost i może ciut bardzij przy skręcie w lewo

- przestaje huczeć przy skręcie w prawo.

 

Najpierw podejrzewałem słabe opony (może ząbkowanie?) gdyż były niewiadomego pochodzenia, ale dokupiłem dwie nowe na przód i te z przodu dałem na tył (Goodyear Assymetric 2) felga alu OEM - objawy bez zmian.

 

Wstępna diagnostyka z podnośnika:

- brak luzów

- nie za bardzo słychać to łożysko ale koła z tyłu nie da się ręką odpowiednio rozpędzić.

 

Jako że piasta z łożyskiem do VII z górnej półki kosztuje ~300PLN to wole przeczytać wasz opinie zanim nabędę drogą kupna nówke - może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie. 

 

Pozdro

 

 


  • 0

#105 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:20, 20.05.2019

są dwa sposoby na rozpędzenie tylnego koła

1) włożyć na nakrętkę koła nasadkę z przedłużką i kręcić jak wajchą (uważać aby nie wciągnęło rękawicy - mi omal nie urwało palców)

2) zdjąć koło i przyłożyć do piasty wiertarkę z założoną kątową szczotką drucianą - w ten sposób można dość mocno rozpędzić piastę. 

 

Jeśli łożysko jest padnięte, to będzie słychać. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożysko, piasta, tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq