Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zgrzyta skrzynia przy wrzucaniu piątki na wysokich obrotach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:10, 09.06.2010

Dzisiaj na trasie miałem solidne wyprzedzanie na 3 biegu. Po manewrze byłem już blisko odcięcia (ok. 6000 obrotów) i od razu wrzuciłem 5 bieg. Jakież było moje zdziwienie gdy w momencie wkładania piątki poczułem opór i skrzynia wyraźnie zgrzytnęła. Byłem przekonany, że źle wysprzęgliłem, ale po kolejnej takiej próbie sytuacja była identyczna. Generalnie zgrzyta tylko jak wrzucam piątkę przy wysokich obrotach poprzedniego biegu (na pewno przy wrzucaniu 3>5 i 2>5). Z czwórki na piątkę nie zgrzyta (być może nie było wystarczająco wysokich obrotów na tym biegu by zgrzytnęło - brak miejsca na testy).

Dodatkowo jak wrzucam z np. trójki na piątkę, ale pozwolę obrotom spaść poniżej 4 tysięcy na wciśniętym sprzęgle (wolna zmiana biegu) wtedy też zgrzytu nie ma....

Dosłownie 2 miesiące temu wymieniłem w skrzyni olej :-(

Co to może być? synchronizator czy coś innego?
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:23, 09.06.2010

Jak dla mnie synchronizatory. Ale mechanikiem nie jestem.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 bartekm2000

bartekm2000
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:32, 10.06.2010

Czasami też tak robię i u mnie nie zgrzyta. Pytanie co u Ciebie znaczy "szybka" / "wolna" zmiana. Może wystarczy normalna zmiana ? Może masz sprzęgło niskie i zaczyna być do wymiany (jaki przebieg ?).
  • 0

   6621dcd2e963f9ebm.jpg


#4 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:05, 10.06.2010

Co to może być? synchronizator czy coś innego?


1) Najpierw sprawdź sprzęgło. Drugi, albo trzeci bieg, ręczny do końca, delikatnie puszczaj sprzęgło próbując ruszyć. Nie zgaśnie - do wymiany. Zgaśnie -> patrz punkt 2.

2) Sprawdź synchronizatory. Jednym ze sposobów (bez zrzucania skrzyni) jest wkręcenie na obroty (dokładnie tak jak robiłeś wcześniej) i dwukrotne wysprzęglenie. Czyli trzeci bieg, czwarty, sprzęgło, luz, sprzęgło, piąty bieg. Oczywiście z wyczuciem i w miarę szybko, żeby nie spadły obroty. Jeśli wejdzie bez zgrytu, to wina synchronizatorów i czeka cię dosyć droga naprawa albo wymiana skrzyni.

Daj znać jak ci poszło ;-)
  • 0

#5 Dave.G

Dave.G
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Es
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 26.07.2021

Hej, mam podobny problem, opiszę po krótce. Jakoś 3 miesiące temu padło sprzęgło bo już slizgalo więc wymieniłem komplet i olej nowy do skrzyni olej Mtf przy okazji, po 1tys km przy wrzucaniu biegu z 4 na 5 zgrzyta ale tylko przy wyższych obrotach :( zabiłem skrzynia nowym olejem czy jak? Bo wcześniej bez problemów.
Pacjent Honda accord 6 coupe 2.0
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq