Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

stuki przy hamowaniu i ruszaniu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:14, 22.05.2019

na stacji diagnostycznej dolnych sworzni dobrze nie sprawdzą, sam sie o tym przekonałem, na badaniach tech nic nie wyszło a jak się później okazało sworzeń miał już chyba z 1mm luzu


  • 0

#17 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:53, 22.05.2019

Chodziło mi o sworzeń, który łączy wahacz z budą z przodu. Tego przy piaście wiem, że nie sprawdzą ale ten z przodu to już dwa razy wymieniałem i za każdym razem na stacji diagnostycznej zlokalizowali. Swoją drogą odradzam zamienniki. wytrzymał mi ok 2000 km i się rozleciał. Znowu stukało lecz nie wpadł bym na to, że to ten sworzeń. Po wymianie cisza. Nie mówię, że to może być u ciebie ale można sprawdzić ten sworzeń na czerpakach.


  • 0

#18 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 22.05.2019

witam dzisiaj sam sie pofatygowałem pod auto jeszcze raz i jedno co zauważyłem to:

na zgaszonym sillniku ruszając kierownicą lewo prawo to stuki dochodzące z maglownicy odczuwalne ewidentnie pod reką ( nie mam mozliwosci teraz inaczej sprawdzic) trzymając za koncówke układu kierowniczego

Teraz moje pytanie brzmi czy tak byc musi? jak by ktos mógł zejsc do swojej VII z samej ciekawosci zobaczyc czy u was słychac stuki czy jest cisza (wiem ze to smieszyc moze niektórych) ale moze to normalne za zgaszonym silniku ze wgledu na napreżenia i niepracującą pompe wspomagania  Na odpalonym silniku tez słychac tylko przez prace silnika mniej słyszalne.

Drugie pytanie jak to sie ma do stuków, luzu  który czuć przy ruszaniu i hamowaniu który opisałem w pierwszym poscie (np podjazd pod brame garażową który jest ze spadem wciskam sprzęgło hamulec puszczam sprzęgło auto toczy sie do tyłu lekko hamulec i słychac ewidetny stuk, tak jak jeden z forumoiczów podpowiedział "moze klocki mają luz" tak jest to odczuwalne ale sprawdzone dzisiaj siedzą idealnie)


metallica81 chodzi ci o tuleje wahacza przykręcaną do wózka ? 
  • 0

#19 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 23.05.2019

Stuki w maglu to można powiedzieć norma :) u mnie też to jest i na dwóch innych acco również. Można ten luz podobno wykasować ale to zbędna robota (czyt. taki luz to nie luz :) )


Użytkownik HueR edytował ten post 19:00, 23.05.2019

  • 0

#20 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:18, 24.05.2019

 

witam dzisiaj sam sie pofatygowałem pod auto jeszcze raz i jedno co zauważyłem to:

na zgaszonym sillniku ruszając kierownicą lewo prawo to stuki dochodzące z maglownicy odczuwalne ewidentnie pod reką ( nie mam mozliwosci teraz inaczej sprawdzic) trzymając za koncówke układu kierowniczego

Teraz moje pytanie brzmi czy tak byc musi? jak by ktos mógł zejsc do swojej VII z samej ciekawosci zobaczyc czy u was słychac stuki czy jest cisza (wiem ze to smieszyc moze niektórych) ale moze to normalne za zgaszonym silniku ze wgledu na napreżenia i niepracującą pompe wspomagania  Na odpalonym silniku tez słychac tylko przez prace silnika mniej słyszalne.

Drugie pytanie jak to sie ma do stuków, luzu  który czuć przy ruszaniu i hamowaniu który opisałem w pierwszym poscie (np podjazd pod brame garażową który jest ze spadem wciskam sprzęgło hamulec puszczam sprzęgło auto toczy sie do tyłu lekko hamulec i słychac ewidetny stuk, tak jak jeden z forumoiczów podpowiedział "moze klocki mają luz" tak jest to odczuwalne ale sprawdzone dzisiaj siedzą idealnie)


metallica81 chodzi ci o tuleje wahacza przykręcaną do wózka ?  Można tak powiedzieć.  tyle, że na stacji diagnostycznej powiedzieli, że przedni sworzeń. Wyjaśniając to wahacz dolny ma trzy mocowania. Z tyłu od strony drzwi, sworzeń zwrotnicy przy piaście i z przodu. chodzi mi konkretnie o ten z przodu. Miałem objaw taki, że  przy gwałtownym  wciśnięciu gazu słychać było stuk. Na stacji na czerpakach gościu kazał gwałtownie ruszać kierownicą na boki i było słychać stukanie. Stwierdził, że przedni sworzeń dolnego wahacza. Może faktycznie to jest tuleja. W każdym razie po wymianie cisza. koszt nie duży i na stacji diagnostycznej powinni z łatwością zdiagnozować. 

 


  • 0

#21 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:49, 24.05.2019

to tuleja jest, sworzeń to tylko ten który łączy zwrotnicę z wahaczem :)


  • 0

#22 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:58, 24.05.2019

Ja sporo jezdzilem na rozbitych przegubach wew. i sie tez luzu na maglu dorobilem, nawet jak sam sprwadzam to slysze wyraznie, ze w srodkowej czesci auta puka, no ale nie ma to wplywu na walenie przy hamowaniu, prowadzeniu, etc. (jeszcze:P)

 

PS: potrzebna ci druga osoba, ktora zlokalizuje stuk w trakcie zjazdu :) 


Użytkownik pepedombo edytował ten post 13:00, 24.05.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq